Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koin voimakasta väkivaltaa kun olin pieni

Vierailija
19.04.2020 |

Ja nyt en saa apua mistään. Yksityinen puoli on kallis, ei ole varaa.
Mitä tehdä?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet hakenut apua? Julkiselta puolelta? Mitä kautta?

Kyllä. Käymällä ensin tk-lääkärillä mutta prosessi ei etene.

Mitä sinulle sanottiin? Mikä olisi konkreettinen seuraava askel? Saitko lähetettä tai vastaavaa?

Luvattiin lähete joka ei mennyt läpi.

Ei edes kysytty mitään sen kummemmin.

Mene uudestaan tai eri paikkaan. Soita ja kysy miksi ei mennyt läpi ja mitä nyt voit tehdä.

Joo, tälle lääkärille en enää mene.

Se oli vaan hiljaa, ei kysynyt mitään, ei edes oireista.

Vierailija
22/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te voitte takertua ja saada henkistä helpotusta kuvittelemalla, että joku teitä auttaa, muttei kukaan voi

Zinc

Ainoastaan potilas voi itse auttaa itseänsä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinulle sanottiin? Mikä olisi konkreettinen seuraava askel? Saitko lähetettä tai vastaavaa?

Mene uudestaan tai eri paikkaan. Soita ja kysy miksi ei mennyt läpi ja mitä nyt voit tehdä.

Vaikutat ennemminkin vihamieliseltä, kuin apua tarvitsevalta

Zinc

Vierailija
24/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaa kirjoitti:

https://www.hyvakysymys.fi/artikkeli/lapsuuden-traumat-vaikuttavat-ihmi…

"On myös traumoja, jotka syntyvät lapselle kiintymyssuhteessa hoitaviin aikuisiin. Näitä kutsutaan kehityksellisiksi traumoiksi. Tällaiset traumat syntyvät yleensä pitkän ajan kuluessa toistuvista kokemuksista ihmissuhteissa."

"Traumaattisten kokemusten hoitona käytetään yleisimmin pitkäkestoista psykoterapiaa, EMDR-hoitoa tai erityisiä traumapsykoterapian muotoja. Lisätietoa psykoterapiaan hakeutumisesta löydät täältä:

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/oppaat/ps…

Traumaattisiin kokemuksiin ammattiapua kannattaa hakea vain laillistetulta terveydenhuollon ammattilaiselta kuten psykoterapeutilta, psykologilta tai lääkäriltä. Ammattilaisen ammattioikeudet voi tarkistaa JulkiTerhikki –palvelusta: https://julkiterhikki.valvira.fi/

Tunteiden säätelyn tukena voidaan käyttää myös lääkehoitoa. Oireiden vakavuudesta riippuen myös sairaalahoito voi joskus olla tarpeellista."

Tiedän mutta kun en pääse hoidon piiriin.

Mikset? Mitä sinulle sanottiin?

Hyvä kysymys. Ei ole sanottu mitään.

Tuli vain tekstari että otettava yhteys terveyskeskukseen.

Mitä ne siellä osaa?

Kun siellä on tämä sama lääkäri joka ei hallitse psykiatriaa.

Se terveyskeskuslääkäri ohjaa sinut oikeaa paikkaan. Hän ei terapioi sinua vaan järjestää sinut avun piiriin. Sellainen järjestelmä on, mutta toisaalta sitten riittää, että vain menee sinne. Oli ongelma mikä tahansa. Aina kun ei juuri tiedä mistä hakea apua tai ei vain ole enää voimia.

Vierailija
25/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavanikin käy julkisella eikä sillä ole mitään vastaavaa taustalla.

Epäilen että lähete on kirjoitettu niin onnettomasti ettei sillä sitten päässyt.

Vierailija
26/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei TK lääkäri näistä mitään ymmärrä. Se osaa korjata vain poikki olevan jalan.

Zinc

Vierailija
27/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On myös traumoja, jotka syntyvät lapselle kiintymyssuhteessa hoitaviin aikuisiin. Näitä kutsutaan kehityksellisiksi traumoiksi. Tällaiset traumat syntyvät yleensä pitkän ajan kuluessa toistuvista kokemuksista ihmissuhteissa."

"Traumaattisten kokemusten hoitona käytetään yleisimmin pitkäkestoista psykoterapiaa, EMDR-hoitoa tai erityisiä traumapsykoterapian muotoja. Lisätietoa psykoterapiaan hakeutumisesta löydät täältä:

Traumaattisiin kokemuksiin ammattiapua kannattaa hakea vain laillistetulta terveydenhuollon ammattilaiselta kuten psykoterapeutilta, psykologilta tai lääkäriltä. Ammattilaisen ammattioikeudet voi tarkistaa JulkiTerhikki –palvelusta: https://julkiterhikki.valvira.fi/

Tunteiden säätelyn tukena voidaan käyttää myös lääkehoitoa. Oireiden vakavuudesta riippuen myös sairaalahoito voi joskus olla tarpeellista."

Mitä ne siellä osaa?

Se terveyskeskuslääkäri ohjaa sinut oikeaa paikkaan. Hän ei terapioi sinua vaan järjestää sinut avun piiriin. Sellainen järjestelmä on, mutta toisaalta sitten riittää, että vain menee sinne. Oli ongelma mikä tahansa. Aina kun ei juuri tiedä mistä hakea apua tai ei vain ole enää voimia.

Mikähän se sitten voi olla kun julkiselle en pääse?

Pitää varmaan istua raiteilla ensin.

Vierailija
28/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ap vihaa tätä lääkäriä. Kyllähän sinulle lähetteen antoi. Ei se ole hänen syynsä, jos se ei mennyt läpi. Muista, että hänkin on vain ihminen. Saattaahan olla, että aihe osui hänelle lähelle tai hän ajatteli, ettei mikään sanottu voi auttaa. Muista, että meitä on ollut tuhansia lapsia siellä.

Vierailija
29/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne siellä osaa?

Mikähän se sitten voi olla kun julkiselle en pääse?

Pitää varmaan istua raiteilla ensin.

Varaa uusi aika, eri lääkärille. Kysy, älä vaikene tilanteessa.

Vierailija
30/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi monta kertaa, että saat läpi menevän lähetteen!!

Vierailija
31/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene uudestaan terveyskeskukseen vaatimaan lähete. Sinun pitää kertoa itse eikä odottaa sitä että lääkäri osaa kysyä oikeita kysymyksiä. Kerro oma-aloitteisesti ja yksityiskohtia ja sano, että haluat lähetteen mielenterveyspalveluihin.

Vierailija
32/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Zinc se v*tun turpa kiinni. Muuten voit olla ihan hauska, mutta nyt on kyse vakavasta asiasta.

- En ole ap, mutta menee hermo.

Äitihullulla on samat taustat. Eikä sitä ole kymmenienkään vuosien tuki auttanut. Se kun haluaa, kuten ap, että joku myötäilee häntä asiassa. 

Ymmärrätkö. Ja se myötäily vain siirtää asian käsittelyä vuosikymmeniä eteenpäin.

Zinc

Mutta Sinccis auttaa aina. Oikeasti.

Vierailija
33/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap odotat sen terapeutin sulle tarjoavan vuosikymmeniä vanhaan asiaan ? 

Kuuntelee sua? On sun kanssa samaa mieltä ? Voivottelette yhdessä jo tapahtunutta asiaa ?

Zinc

Vierailija
34/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ei ole viisasten kiveä antaa ap:lle, että tässä. Ota tämä kivi ja tulet taas eheäksi ja ehjäksi.

Ei kukaan ulkopuolinen voi ap:ta parantaa. Ainoastaan hän itse voi.

Tätä tarkoitan

Zinc

Ja se, että kuvittelee avun tulevan ulkopuolelta hidastaa vain prosessia vuosikymmeniä

Vierailija
35/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene uudestaan terveyskeskukseen vaatimaan lähete. Sinun pitää kertoa itse eikä odottaa sitä että lääkäri osaa kysyä oikeita kysymyksiä. Kerro oma-aloitteisesti ja yksityiskohtia ja sano, että haluat lähetteen mielenterveyspalveluihin.

Juuri näin!

JA mennessä sinne muista ap, että et sinä milllään lääkkeillä parane .. turtua voit .. muttet niillä parane ..

Zinc

Vierailija
36/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te voitte takertua ja saada henkistä helpotusta kuvittelemalla, että joku teitä auttaa, muttei kukaan voi

Zinc

Zinc on itse asiassa oikeassa.

T. Lapsena erittäin julmasti kohdeltu, 18v ajan pahoinpidelty, psykon lapsi. Mitään apua en saanut koska olin muuten ns pärjäävä (akateeminen, hyvä työ, perhe jne) ja tämän takia katsottiin että hyvinhän pärjään, mitään terapioita aleta maksamaan.

Apu löytyi osin itse (jooga, kehotetapia) ja omasta kukkarosta (muutaman kuulauden lyhytterapia). Ei tämä nyt vieläkään käsitelty ole mutta vähän kerrassaan.

Yhteiskunnan apuun ei kannata uskoa hivenenkään vertaa. Sieltä sitä ei saa ellei ole oikea diagnosoitu mt-sairaus jota minulla esim ei ole.

Vierailija
37/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu ei voi auttaa teitä

Zinc

Mutta itse voitte auttaa itseänne ..

Zinc'llä on kyllä mielestäni joskus oikein hyviä ja osuvia kommentteja.Tuovat vähän väriä palstalle. Pidän sellaisesta vaikken aina olisikaan samaa mieltä. Mutta nyt tämä kommentti ei ollut kyllä ihan paikallaan. Väkivaltaa kokenut haluaa apua traumoihinsa, ei pessimististä asennetta.

Vierailija
38/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Zinc on itse asiassa oikeassa.

T. Lapsena erittäin julmasti kohdeltu, 18v ajan pahoinpidelty, psykon lapsi. Mitään apua en saanut koska olin muuten ns pärjäävä (akateeminen, hyvä työ, perhe jne) ja tämän takia katsottiin että hyvinhän pärjään, mitään terapioita aleta maksamaan.

Apu löytyi osin itse (jooga, kehotetapia) ja omasta kukkarosta (muutaman kuulauden lyhytterapia). Ei tämä nyt vieläkään käsitelty ole mutta vähän kerrassaan.

Yhteiskunnan apuun ei kannata uskoa hivenenkään vertaa. Sieltä sitä ei saa ellei ole oikea diagnosoitu mt-sairaus jota minulla esim ei ole.

Tsemppiä sulle. Toivottavasti löydät oikeita ihmisiä ympärillesi.

Zinc

Vierailija
39/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu ei voi auttaa teitä

Zinc

Mutta itse voitte auttaa itseänne ..

Zinc'llä on kyllä mielestäni joskus oikein hyviä ja osuvia kommentteja.Tuovat vähän väriä palstalle. Pidän sellaisesta vaikken aina olisikaan samaa mieltä. Mutta nyt tämä kommentti ei ollut kyllä ihan paikallaan. Väkivaltaa kokenut haluaa apua traumoihinsa, ei pessimististä asennetta.

Ei tämä ole pessimistinen asenne. Vaan katselen pintapuolista muka apua paljon syvemmälle ..

Zinc

Vierailija
40/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zinkkis yritti ärsyttää tai olla hauska, mutta lipsautti oikeasti täyden totuuden, siis laajan näkökulman maailmankaikkeudellisilta osin.

Kukaan ei oikeastaan voi auttaa kuin itse. Lukaisepa ap Joe Vitale: ei rajoja niminen kirja. Myös suomalainen lääkäri/terapeutti Susanna Purra kirjoittaa vähän samasta, kirjan nimi nyt ei nouse mieleen.

Vain omaa ajttelua muuttamalla asiaa voi korjata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi