Pieni avautuminen muusikolta
Mun kollegoissa on paljon sellaisia ihmisiä, jotka haluavat olla koko ajan esillä: työpaikalla ja somessa. Tuntuu, että näitä ihmisiä ei pääse karkuun - heidän pärstä ilmestyy mihin tahansamenenkin.
Onko minussa jotain vikaa kun en oikein jaksa näitä ihmisiä?
Minusta tuollainen on sellaista lapsen "katso äiti miten hienosti osaan" -käytöstä. Voin odottaa sitä 5-vuotiaalta pojaltani, mutta en aikuisilta ihmisiltä.
Ihanaa, että ihmiset osaavat soittaa - itseni mukaan lukien -, mutta miksi kaikkien pitää nähdä ja kuulla sitä kaiken aikaa?
Mikä on se trauma, joka näillä ihmisillä on? Onko he jotenkin kasvattaneet itsensä tuon musisoinnin varaan? Eivätkö he muuten pysty olemaan näkyviä?
Kommentit (48)
Älkää nyt kadehtiko hyvät ihmiset jonkun lahjakkuutta. 💛
Kaikilla meillä on joku lahja.
Ei ole lahjatonta ihmistä.
Joku osaa soittaa tai laulaa.
Toinen on taitava käsistään, joku liikunnallisesti lahjakas jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lahjatonta ihmistä.Joku osaa soittaa tai laulaa.
Voi hyvää päivää, mikä kommentti. Oletko 12-vuotias?
Se että valitat täällä kollegoistasi ja kehuskelet, miten itse et todellakaan toimi kuten he, niin mitä muuta se on kuin ylemmyydentuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lahjatonta ihmistä.Joku osaa soittaa tai laulaa.
Jos kaikki maailman ihmiset jatkuvasti tosiivat vain itseään - siis lahjakkuuttaan - esille, kuka meisät huolehtisi heikoista, vanhuksista ja lapsista?
Ei kaikki voi elää omalle lahjakkuudelleen.
Muusikon tulee markkinoida omaa henkilöbrändiään, koska muusikolle on ensisijaisen tärkeää tavoittaa potentiaalisia ostajia ja mainostaa omaa osaamistaan. Ymmärrän siis syyt esillä olemiseen. Tunnen myös kiinteistövälittäjiä jotka ovat erittäin aktiivisia somessa ja ei se minua haittaa, mikäli ihmisen persoona on miellyttävä. Jos en halua jotain somessa nähdä niin äkkiäkös ne piilottaa tai estää omalta feediltään.
Olen itsekin pidättyväinen enkä julkaise itsestäni mitään sosiaaliseen mediaan käytännössä lähes koskaan, mutta ihmettelen suomalaista kynttilä vakan alle -kulttuuria jossa paheksutaan ihmisiä jotka haluavat olla esillä. Ei toki istu perisuomalaiseen nöyrään kulttuuriin, mutta eikä olisi aika miettiä itse että onko se kateus vai mikä joka nyt niin saa ärsyyntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on varmasti monelle muusikolle tosi suuri osa omaa identiteettiä, joka on rakentunut kasvuiästä lähtien. Moni muusikko kokee, että se on heidän elämänsä, ilman sitä heillä ei ole mitään tai vähintäänkin elämä on tyhjempää ilman. Eli lyhyesti sanottuna: se on asia, mitä he tekevät. That´s what they do.
Totta kai tähänKIN pätee vanha viisaus, että kohtuudella kaikkea. :)
Jännä. Tekevätkö kokit tätä? Siis jakavat jatkuvasti annoksistaan kuvia someen? Tai tekevätkö siivoojat tätä? Jakavat siivotuista huoneista kuvia.
Mulla on kokkikaveri, joka tekee tätä. Postaa siis kotoaan kuvia annoksistaan. Ravintoloissa kuvaa vain asiakkaana ollessaan.
En saa mitään ylemmyydentunnetta.
En viitsi lopettaa kollegoideni seuraamista. Ei se elämä niin toimi.
Rehellisyys on vaikeaa, koska monet eivät ole valmiita ottamaan sitä vastaan.
ap