Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti potilaat kuolisi ilman sairaanhoitajia

Vierailija
19.04.2020 |

Lääkärit eivät tiedä, missä osaston lääkkeet on, eivät osaa sekoittaa antibiootteja tai tehdä iv-nesteitä, eivät tiedä, missä tarvikkeet on. Vanhemmat lääkärit, poislukien anestesiologit, eivät monestikaan saa laitettua potilaalle suonikanyylia. Tässä nyt muutamia mieleen tulleita asioita. Toki lääkärit voivat oppia nuo, mutta ehtisi pari potilasta kuolla, jos kaikki olisi vain lääkärien varassa. Ärsyttää, kun hoitajien työtä täällä vähätellään. Potilaan hoitoon tarvitaan toimiva tiimi ja hoitajalla on siinä tärkeä osa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi kätilöitä, niin sairaanhoitajilta loppuisi hommat.

Jos alkaa tuleen vauvalla vaikeuksia niin se on nk kiireellinen sektio. Olin aikoinaan seurannassa naistenklinikalla ja lääkäri kävi huoneessa jossa olin yksin 3 kertaa. Mielestäni mulla ei ollut mitään hätää. Kertaakaan ei käynyt kukaan muu kun lääkäri. Tätä kesti jokunen tunti. Ovesta tulee sisään 3 sairaanhoitajaa ja paarit. En älynnyt aiemmin ottaa sormuksia ja kelloa pois. Oisin käynyt vessassa sanottiin että ei nyt. En ehtinyt jännittämään ja tuli nk kiireellinen sektio. Kaikki meni hyvin. Kiitos.

Vierailija
42/46 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja täälläkin ja olen päättänyt vaihtaa alaa kunhan korona on taputeltu. Ei jaksa enää tätä ilmapiiriä mikä näkyy hyvin tässäkin ketjussa. Olen työskennellyt myös mm. Britanniassa ja siellä työtä arvostettiin ihan toisella tavalla kuin Suomessa eikä tällaista hoitajien työtä parjaavaa, aliarvioivaa ja alentavaa keskustelua olisi voinut kuvitellakaan kuulevansa siellä. Eikä voisi kyllä kuvitellakaan, että Suomen kansa taputtaisi lääkäreille ja hoitajille iltaisin kannustukseksi ja kiitokseksi kuten Espanjassa tehdään ;) 

Ihan uteliaisuudesta, taputetaanko siellä kannustukseksi ja kiitokseksi myös palomiehille ja poliiseille?

Ai että, sait heitettyä piikin lääkäreitä ja hoitajia kohtaan, pointsit sulle. Minä en tiedä taputtavatko palomiehille ja poliiseille, mutta fakta on se, että Espanjassa lääkärit ja hoitajat työskentelevät valtavan paineen alla ihmishengistä taistellen, priorisoivat ketä hoidetaan ja ketä ei. Sairastuvat itse, on post-traumaattista stressireaktiota jne. Ei siellä vinguta siitä, että kulmakaupan leipurille ei nyt kukaan ole taputtanut vaan kaikki ymmärtävät, että kaikista kovin paine on lääkäreillä ja hoitajilla. 

Anteeksi, olen pahoillani. Nyt on siis jumaloitava sairaanhoitajia ja lääkäreitä, muita yhteiskunnan toiminnan kannalta elintärkeitä tahoja ei saa arvostaa. Tosin olisi ihan suotavaa muistaa sairaanhoitajien ja lääkäreiden lisäksi muutkin sairaaloissa työtä tekevät...

Olin pitkään sairaalassa töissä (en lääkäri enkä sairaanhoitaja), vaihdoin lopulta työpaikkaa. Yksi iso syy paikanvaihtoon oli juurikin lääkärien ja hoitajien ylimielisyys, ihan kuin siellä ei muita ammattiryhmiä olisi olemassakaan. Yhteistyötä pitäisi tehdä, mutta mites teet kun nämä tietyt ryhmät ei arvosta eikä huomioi kenenkään muun työtä yhtään. Minä en ainakaan teille taputa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi kätilöitä, niin sairaanhoitajilta loppuisi hommat.

Kätilö on myös sairaanhoitaja...

Vierailija
44/46 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja, en halua lisää palkkaa, teen mielelläni ylitöitä. Lomarahojen leikkaus oli minulle täysin ok, samoin kiky. Rakastan vuorotyötä ja palaudun hyvin. Päivystäminen ei stressaa. Vastuu potilaiden hengestä on ihan peruskauraa mitä sitäkään stressaamaan, kun tietää mitä tekee. Minulle saa soittaa töistä kotiin vapaa-ajalla ollessani. Siivoan potilaiden oksennuksia siinä missä laitoshuoltajakin. Olen nykyajan Florence Nightingale. 

Vierailija
45/46 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että roskakuskit eivät valita palkoistaan, vaikka niissä on tosi paljon vaihtelua. Jotkut tienaavat aika mukavasti ja toiset sitten vähän vähemmän. 

Vierailija
46/46 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että roskakuskit eivät valita palkoistaan, vaikka niissä on tosi paljon vaihtelua. Jotkut tienaavat aika mukavasti ja toiset sitten vähän vähemmän. 

Miksi valittaisivat? Heillä ei ole takana amk-tutkintoa mihin vedota kuten vaikkapa sh:t vs. insinöörit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän