Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos koronan mun toimintakyky on mennyttä.

Vierailija
19.04.2020 |

Kuntoutusta ei nyt saa joten toimintakyky on mennyttä tod näk loppuelämäksi. Tarttisin fysioterapiaa ja treenausta mutta sitä en nyt saa.
Töihin tuskin enää palaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itekses osaa mitään tehdä? Kai sä olet jonkunlaiset kotitreeniohjeet saanut

Vierailija
2/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös vaivaa ns. hiiri kädessä. Kuntosali suljettu ja kotona ei ole tarpeeksi välineitä.

Pelkään työkyvyn puolesta nyt tosi kovasti.

N55

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on meillä kaikilla enemmän ja vähemmän näitä ongelmia koronan takia. Mulla taas tyssäs psyykkinen kuntoutuminen tähän, kun olisi pitänyt suuntautua ulos ja täällähän sitä taas kökötetään sisällä. Ei voi mitään. Oon tehnyt sit kotona itsekseni sen minkä voin ja koettanut kuntouttaa toimintaani täällä, esim. siivoaminen on vaikeaa, niin panostan nyt siihen. Tilasin myös liikuntavälineitä kotiin, ettei selkä ja jalka pauku taas täysin romuksi. Ikäväähän tää on, mutta just nyt tavallaan helpottaa tieto, että epäonni ei koske ihan vaan minua, vaan suurin osa maailman ihmisistä joutuu nyt tinkimään jutuistaan ja jopa luopumaan työstään, läheisistään tai elämästään tän koronan takia. 

Vierailija
4/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö itekses osaa mitään tehdä? Kai sä olet jonkunlaiset kotitreeniohjeet saanut

Ei mulla kotona ole välineitä ja kaikkea en voi tehdä itse vaan siihen tarvitaan fyssari. Ja koska fyssarille en pääse niin toimintakyky heikkenee ja lopulta se on mennyttä eikä siihen kauan mene kun juuri ennen koronaa kuntoutus vasta aloitettiin.

Ap

Vierailija
5/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on meillä kaikilla enemmän ja vähemmän näitä ongelmia koronan takia. Mulla taas tyssäs psyykkinen kuntoutuminen tähän, kun olisi pitänyt suuntautua ulos ja täällähän sitä taas kökötetään sisällä. Ei voi mitään. Oon tehnyt sit kotona itsekseni sen minkä voin ja koettanut kuntouttaa toimintaani täällä, esim. siivoaminen on vaikeaa, niin panostan nyt siihen. Tilasin myös liikuntavälineitä kotiin, ettei selkä ja jalka pauku taas täysin romuksi. Ikäväähän tää on, mutta just nyt tavallaan helpottaa tieto, että epäonni ei koske ihan vaan minua, vaan suurin osa maailman ihmisistä joutuu nyt tinkimään jutuistaan ja jopa luopumaan työstään, läheisistään tai elämästään tän koronan takia. 

Kiitos! Tässä esimerkki meille kaikille!

Vierailija
6/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös vaivaa ns. hiiri kädessä. Kuntosali suljettu ja kotona ei ole tarpeeksi välineitä.

Pelkään työkyvyn puolesta nyt tosi kovasti.

N55

Minulla oli kädessä paha hiiriongelma vuosien ajan ja ainakin itse sain sen selätettyä fysioterapeutin ohjeilla ilman muita välineitä kuin kuminauha. Sitäkään en loppujen lopuksi paljoa tarvinnut, tärkeintä oli venyttelyt. Etkö sinä ole saanut kotihoito-ohjeita?

Vierailija
7/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla kotona ole välineitä ja kaikkea en voi tehdä itse vaan siihen tarvitaan fyssari. Ja koska fyssarille en pääse niin toimintakyky heikkenee ja lopulta se on mennyttä eikä siihen kauan mene kun juuri ennen koronaa kuntoutus vasta aloitettiin.

Ap

No, nyt on poikkeustilanne. Katso netistä ohjeita ja aloitat niillä.

Menet sitten fyssarille, kun tilanne on seellainen.

Käytä sitä mitä sulla on.

Voimavaralähtonen ajattelelu nyt peliin,

Mitä sä VOIT tehdä?

Vierailija
8/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta, kun nyt ei ole sitä fyssaria ilmeisesti?

Katso netistä. Ja tee se, mitä voit.

Paljon voit.

Ei auta, että heittäydyt selälleen maahan ja uliset, että et voi.

Kyllä voit.

Mit sinä haluat?

Vierailija
9/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittajaa alapeukutetaan? Av-perinteen takia vai? Itsellä myös tilanne, että tarvisin fysioterapiaa ja en pääse. En pysty tekemään itse mitä fysioterapeutti tekee. Lisäksi en pääse uimaan, mikä oli tärkeä kipujen lievittäjä ennen. On paljon sairaita, jotka ei pysty harrastamaan muuta kuntouttavasti, kuin vesiliikuntaa. Mihinkään ei pääse nyt uimaan.

Vierailija
10/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä se fyssari sanoi kun nää tapaamiset perutettiin? Antoiko mitään ohjeita? Hiukan kummalliselta kuulostaa, jos tommoset toisen ihmisen apua vaativat kuntoutuksetkin jätetään hoitamatta kun omat kaverit on kyllä päässeet naprapaatille niksautettavaksi ja mullakin on muutama psyk. puolen tapaaminen, on kutsua fyysisen puolen kontrollitutkimuksiin jne.

Vierailija
11/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne noin vaativan kuntoutuksen fyssaritapaamiset jatkuu kun saavat riittävästi suojavälineitä? Tossahan sillä fyssarilla pitäis olla ihan suojavaatekin maskin ja visiirin ja hanskojen lisäksi, jos joutuu noin läheisesti olemaan tekemisissä, mutta vois jotenkin kuvitella, että ihan liikuntakyvyttömät ja noin vahvaa avustusta vaativat otettais takaisin hoitoon heti kun vaan kyetään? Eli tuskin ihan kauhean pitkästä tauosta on kyse. Sanoivatko todella, että toimintakykyä ei saa enää palautettua, kun on tää tauko? Todella erikoiselta toiminnalta kuulostaa. Ehkä kannattaisi tehdä hoitovirhekantelu?

Vierailija
12/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on vasta alkusoittoa tulevalle.

Jokaisen täytyy pärjätä itse.

Korona tappaa lihavat ja heikkokuntoiset.

Suomalaislääkäri kertoo että tarv.4 hoitajaa kääntämään 100 kg potilas.

Kehopositiiviset taitaa olla nyt hiljaa, kun lihavuus on sairaustila.

Vanhusten on kuoltava joskus, nykyään elämää pitkitetään vanhusten hoivakodeissa pakkosyöttämällä ym.

Vanhusten hoitoon on palkattu ja panostettu valtavasti, miksi, kuolemaa vain yritetään pitkittää laitoksissa.

Taas meni faktat ihan väärin!

- lihavuus on aina ollut sairautta, aina

- heikkoa kuntoa ei lihavuus silti tarkoita, lihava voi olla liikunnallinen

- kehopositiivisuus ei edelleenkään tarkoita lihavuuden ihannointia, eikä liity lihavuuteen

Vanhuksista

- jokainen tietää että kaikkien kuoltava joskus, vanhojenkin

- hoitokodeissa EI pyritä pitkittämään elämää, vaikka vanhus itse tahtoisi. Päinvastoin. Jos olisit käynyt suomalaisessa hoitokodissa, tietäisit tämän. Mistä olet saanut noin väärän käsityksen?

- pakkoruokintaa ei käytetä. Nesteytystä ei saa. Elvytyskielto on automaattinen.

Esim.minun omaiseni tapauksessa lääkäri sanoi että kun potilas lopettaa syömisen, "Se on sitten siinä.". Eli annetaan kuolla.

- Kuoleman luonnollisuudesta huolimatta ei kuoleman tarvitse olla mahdollisimman tuskallinen. Koronakuolema on tuskallinen.

Vierailija
13/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon riskiryhmässä niin etten tule selviämään koronasta hengissä. Kuukauden eristyksissä ja to kävin labrassa. Nyt kuivaa yskää, pelkään että tämä oli tässä. No joskushan se on mentävä, mutta en ihan 45-vuotiaana vielä olisi halunnut.

Vierailija
14/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittajaa alapeukutetaan? Av-perinteen takia vai? Itsellä myös tilanne, että tarvisin fysioterapiaa ja en pääse. En pysty tekemään itse mitä fysioterapeutti tekee. Lisäksi en pääse uimaan, mikä oli tärkeä kipujen lievittäjä ennen. On paljon sairaita, jotka ei pysty harrastamaan muuta kuntouttavasti, kuin vesiliikuntaa. Mihinkään ei pääse nyt uimaan.

Osta märkäpuku ja siihen kengät. Satanen menee rahaa ja Suomi on järviä täynnä. Kohta vedet jo hiukan lämpenee. Ihme ulinaa. Olen jo harrastanut yli kuukauden vesiurheilua.

Vierailija
15/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin olen kauhukseni havainnut asiakaspalvelutyössäni, että suurimmalta osalta ihmisistä tuntuu toimintakyky menneen koronan myötä. Ei muisteta yksinkertaisia tunnuslukuja, tai maksupäätteen käyttöä, tai edes koko lompakkoa mukaan. Tavaroiden pakkaaminen on järkyttävän hidasta ja tehotonta. Töpeksitään ja nyhjätään tyhjää. Vähän vastaava olotila kuin eka työpäivä kuukauden loman jälkeen, kun ei muisteta salasanoja eikä hallita arkisia rutiineja.

Luojan kiitos käyn töissä. Saan fyysistä ja psyykkistä rasitusta.

Vierailija
16/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta märkäpuku ja siihen kengät. Satanen menee rahaa ja Suomi on järviä täynnä. Kohta vedet jo hiukan lämpenee. Ihme ulinaa. Olen jo harrastanut yli kuukauden vesiurheilua.

Oi Jeesus sentään. Oletko koskaan käynyt uimahallissa tai kylpylässä vai oletko ihan ympäri vuoden märkäpukuihmisiä? Uimahalleissa ja kylpylöissä näkee usein ihmisiä, joilla on avustaja ja apuvälineet mukana. Siellä on myös hissi, jolla pääsee altaaseen mikäli rappusia on vaikea käyttää.

Sairaaloissa on vielä allasterapia-altaat joissa voidaan kuntouttaa niitä, joille se uimahallikin on liian vaikea paikka. Nekin on nyt suljettu. Mutta joo, ihme ulinaa.

Vierailija
17/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kestä, ole hyvä vaan.

T. Korona

Vierailija
18/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta on hyvä syyttää koronaa ja unohtaa se oma vastuu.

Vierailija
19/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi Jeesus sentään. Oletko koskaan käynyt uimahallissa tai kylpylässä vai oletko ihan ympäri vuoden märkäpukuihmisiä? Uimahalleissa ja kylpylöissä näkee usein ihmisiä, joilla on avustaja ja apuvälineet mukana. Siellä on myös hissi, jolla pääsee altaaseen mikäli rappusia on vaikea käyttää.

Sairaaloissa on vielä allasterapia-altaat joissa voidaan kuntouttaa niitä, joille se uimahallikin on liian vaikea paikka. Nekin on nyt suljettu. Mutta joo, ihme ulinaa.

Oletko jotenkin vajaa? Nyt ei puhuttu uima-altaista, vaan järvistä ja merestä. Niihin pääsee ilman rappusia.

Vierailija
20/22 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon riskiryhmässä niin etten tule selviämään koronasta hengissä. Kuukauden eristyksissä ja to kävin labrassa. Nyt kuivaa yskää, pelkään että tämä oli tässä. No joskushan se on mentävä, mutta en ihan 45-vuotiaana vielä olisi halunnut.

Mikä on tälkainen riskiryhmä, että tiedät kuolevasi koronaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi