Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milläs köyhä perhe suojautuu koronaa vastaan?

Vierailija
19.04.2020 |

Varakkaat voivat aina lähteä mökille keräämään voimia. Missäs köyhän perhe kerää voimia? Ei ole mökkiä, minne mennä. Köyhän on kotona oltava, seinät kaatuu päälle. Kyynel viattoman lapsen poskella. Onko oikein?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä nyt vain laittaa anomuksen anteliaalle hallitukselle, niin kyllä sielä mökkirahat tipahtaa tilille. Tietysti useimmat mökkiläiset ovat ihan itse omin käsin monia vuosia remointoinet mökkirähjää tai itse tai talkoilla rakentaneet sitä viikonloppuisin ja lomilla.

Vierailija
22/23 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän on ilo asua asunnossa, jossa on luonto vieressä. Mökillä olisi periaatteessa ihan saman aktiviteetit. Joki toisella puolella, missä voi halutessaan kalastaa, fillarilla pääsee meren äärelle, ja toisella puolella kotia on ihana metsä läntti, jossa voi maadoittua luonnonrauhaan.

Köyhä saa olla, mutta ei kapeakatseinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n aloituksessa tulee esiin rivien välistä asia, johon olen kiinnittänyt huomiota nyt pandemia-aikana. Monilla perheillä on ongelmia keksiä mitään tekemistä, muuta kuin riitelyä ja tappelua. Eli varsinkin nuorempi polvi, ns. diginatiivit, ei osaa olla perheensä kanssa. Sen verran on ollut yhteistä aikaa, että on pusattu pari mukulaa maailmaan, mutta nyt ei sitten tiedetä eikä osata tehdä niiden kanssa mitään, kun päiväkoti on huolehtinut sen puolen aikaisemmin. Istutaan vain kännykkä tai tabletti kourassa aamusta iltaan ja illasta aamuun koko perhe pienintä mukulaa myöten. On mielenkiintoista lukea, miten normaaliajan taas koittaessa valitetaan, miten vuorokausirytmi on aivan sekaisin koko perheellä. Nyt olisi siis korkea aika opetella elämään ihan tavallista perhearkea lapset ja vanhemmat yhdessä. Ei siihen mitään mökkiä tarvita. Tekemistä kyllä löytyy, jos raaskii luopua niistä älylaitteista. Jospa aivan aluksi opettelisitte juttelemaan keskenänne.