Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sinulle tulee mieleen sanasta antikvariaattikauppias?

Vierailija
18.04.2020 |

Avaudu minulle.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummanruskeat vakosametti housut ja punalila slipoveri.

Vierailija
2/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjen kirjojen liikettä pitävä yrittäjä. Yleensä kirjallisuudesta kiinnostunut mies.

Mukavia tyyppejä. Mun lähikaduilla on useampikin antikvariaatti ja olen kanta-asiakas. Yksi kauppiaista laittaa mulle välillä sivuunkin odottamaan kirjallisuutta, jonka tietää kiinnostavan mua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku joka vastustaa kvariaattikauppiaita.

Vierailija
4/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Ritala.

Vierailija
5/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mu stalainen.

Vierailija
6/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso nahkanen nojatuli, kaljun päälle kammattu oheneva tukka ja sikari.

Vierailija
7/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jammu

Vierailija
8/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhahko mies, joka pukeutuu ruskeisiin sammareihin ja villatakkiin. Hiukset rasvaiset ja lukulasit kaulussa roikkuu.

Vierailija
9/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi mies tai nainen, joka tuntee kirjallisuuden hyvin. On ollut alalla jo pitkään ja tietää hintatason. Osa erottaa timantit massasta.  

Vierailija
10/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo eläkeikäinen yrmeä mies, joka ei tahtoisi esitellä mitään ja kyttää, koska epäilee ettei nuoremmilla ole varaa hänen tavaroihinsa.

Vierailija
11/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytettyjen kirjojen liikettä pitävä yrittäjä. Yleensä kirjallisuudesta kiinnostunut mies.

Mukavia tyyppejä. Mun lähikaduilla on useampikin antikvariaatti ja olen kanta-asiakas. Yksi kauppiaista laittaa mulle välillä sivuunkin odottamaan kirjallisuutta, jonka tietää kiinnostavan mua.

Minä menin pikkutyttöna ostamaan Dianan elämäkertaa minkä näin näyteikkunassa niin kauppias sedästä se oli niin hieno juttu että lapsi lukee että hän kaivoi kaikki Diana kirjat mitä hänellä oli ja antoi ne mulle samaan hintaan:D Niitä tais olla 5 ja ovat vieläkin tuolla hyllyssä. Tarjouduin maksamaankin mutta hän ei raatsinut ottaa pikkulikan rahoja. Sen jälkeen aina moikattiin jos hän sattui olemaan liikkeensä edessä kun minä kävelin koulumatkalla ohi.

Vierailija
12/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmeri Vehkala! Maailman paras divaristi Stadista!

Vierailija
13/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tuosta mieleen henkilö joka työskentelee kauppiaana antikvariaatissa.

Banaanista mulle tulee mieleen banaani.

Tulivuoresta mulle tulee mieleen tulivuori.

Napalmista mulle tulee mieleen napalmi.

En oikein ymmärrä niitä jotain "mielleyhtymäjuttuja", siis niitä että joillekin ihmisille tulee joistain sanoista mieleen jotain ihan muuta kuin ne sanat. Outoja ihmisiä.

Vierailija
14/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana edesmennyt Seppo Hiltunen❤️

Vierailija
15/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana edesmennyt Seppo Hiltunen❤️

Mulle ihan sama! En muista, kuka mulle Seppo Hiltusen divarin esitteli (ehkä isäni), mutta teininä kävin aina Helsingin-reissuilla Hiltusella ja sitten Cafe Engelissä. Tapa jatkui, kun muutin Helsinkiin.

Vierailija
16/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markus Kajo pohtimassa syvällisiä.

Vierailija
17/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun antikvariaatissa tapahtunut murha

Vierailija
18/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen ja nuhruinen, hyvin hintelä mies, joka lukee paljon. Hänellä on rähjäiset viikset, epäsiisti kauluspaita ja jostain hämmästyttävästä syystä samettihousut ja setäkengät. Keltaiset sormet ja hampaat jatkuvasta tupakoinnista. Ilmiömäinen muisti kirjoista.

Vierailija
19/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kielioppivirhe. Termi ”antikvariaatti” tarkoittaa jo itsessään kauppiasta, joten ”kauppias” sanaa ei ole tarpeen lisätä loppuun. Ellei sitten tarkoitetan antikvariaateilla kauppaa käyvää ihmistä.

Vierailija
20/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee tuosta mieleen henkilö joka työskentelee kauppiaana antikvariaatissa.

Banaanista mulle tulee mieleen banaani.

Tulivuoresta mulle tulee mieleen tulivuori.

Napalmista mulle tulee mieleen napalmi.

En oikein ymmärrä niitä jotain "mielleyhtymäjuttuja", siis niitä että joillekin ihmisille tulee joistain sanoista mieleen jotain ihan muuta kuin ne sanat. Outoja ihmisiä.

Sinusta ei olisi kirjailijaksi. Harmi.