Mitä sinulle tulee mieleen sanasta antikvariaattikauppias?
Kommentit (24)
Käytettyjen kirjojen liikettä pitävä yrittäjä. Yleensä kirjallisuudesta kiinnostunut mies.
Mukavia tyyppejä. Mun lähikaduilla on useampikin antikvariaatti ja olen kanta-asiakas. Yksi kauppiaista laittaa mulle välillä sivuunkin odottamaan kirjallisuutta, jonka tietää kiinnostavan mua.
Joku joka vastustaa kvariaattikauppiaita.
Iso nahkanen nojatuli, kaljun päälle kammattu oheneva tukka ja sikari.
Vanhahko mies, joka pukeutuu ruskeisiin sammareihin ja villatakkiin. Hiukset rasvaiset ja lukulasit kaulussa roikkuu.
Vanhempi mies tai nainen, joka tuntee kirjallisuuden hyvin. On ollut alalla jo pitkään ja tietää hintatason. Osa erottaa timantit massasta.
Jo eläkeikäinen yrmeä mies, joka ei tahtoisi esitellä mitään ja kyttää, koska epäilee ettei nuoremmilla ole varaa hänen tavaroihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Käytettyjen kirjojen liikettä pitävä yrittäjä. Yleensä kirjallisuudesta kiinnostunut mies.
Mukavia tyyppejä. Mun lähikaduilla on useampikin antikvariaatti ja olen kanta-asiakas. Yksi kauppiaista laittaa mulle välillä sivuunkin odottamaan kirjallisuutta, jonka tietää kiinnostavan mua.
Minä menin pikkutyttöna ostamaan Dianan elämäkertaa minkä näin näyteikkunassa niin kauppias sedästä se oli niin hieno juttu että lapsi lukee että hän kaivoi kaikki Diana kirjat mitä hänellä oli ja antoi ne mulle samaan hintaan:D Niitä tais olla 5 ja ovat vieläkin tuolla hyllyssä. Tarjouduin maksamaankin mutta hän ei raatsinut ottaa pikkulikan rahoja. Sen jälkeen aina moikattiin jos hän sattui olemaan liikkeensä edessä kun minä kävelin koulumatkalla ohi.
Elmeri Vehkala! Maailman paras divaristi Stadista!
Mulle tulee tuosta mieleen henkilö joka työskentelee kauppiaana antikvariaatissa.
Banaanista mulle tulee mieleen banaani.
Tulivuoresta mulle tulee mieleen tulivuori.
Napalmista mulle tulee mieleen napalmi.
En oikein ymmärrä niitä jotain "mielleyhtymäjuttuja", siis niitä että joillekin ihmisille tulee joistain sanoista mieleen jotain ihan muuta kuin ne sanat. Outoja ihmisiä.
Ihana edesmennyt Seppo Hiltunen❤️
Vierailija kirjoitti:
Ihana edesmennyt Seppo Hiltunen❤️
Mulle ihan sama! En muista, kuka mulle Seppo Hiltusen divarin esitteli (ehkä isäni), mutta teininä kävin aina Helsingin-reissuilla Hiltusella ja sitten Cafe Engelissä. Tapa jatkui, kun muutin Helsinkiin.
Markus Kajo pohtimassa syvällisiä.
Turun antikvariaatissa tapahtunut murha
Keski-ikäinen ja nuhruinen, hyvin hintelä mies, joka lukee paljon. Hänellä on rähjäiset viikset, epäsiisti kauluspaita ja jostain hämmästyttävästä syystä samettihousut ja setäkengät. Keltaiset sormet ja hampaat jatkuvasta tupakoinnista. Ilmiömäinen muisti kirjoista.
Tulee mieleen kielioppivirhe. Termi ”antikvariaatti” tarkoittaa jo itsessään kauppiasta, joten ”kauppias” sanaa ei ole tarpeen lisätä loppuun. Ellei sitten tarkoitetan antikvariaateilla kauppaa käyvää ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tuosta mieleen henkilö joka työskentelee kauppiaana antikvariaatissa.
Banaanista mulle tulee mieleen banaani.
Tulivuoresta mulle tulee mieleen tulivuori.
Napalmista mulle tulee mieleen napalmi.
En oikein ymmärrä niitä jotain "mielleyhtymäjuttuja", siis niitä että joillekin ihmisille tulee joistain sanoista mieleen jotain ihan muuta kuin ne sanat. Outoja ihmisiä.
Sinusta ei olisi kirjailijaksi. Harmi.
Tummanruskeat vakosametti housut ja punalila slipoveri.