Lainasin ystävälle rahaa "lasten soseita varten" Näin hänet kioskilla ostamassa tupakkaa
Meni kovin vaikeaksi ja selitti että hakee ne lasten soseet sitten kun miehensä voittaa kenossa jotain. Ostin kuitenkin lapsille soseita, niitä ei ainakaan voi muuttaa tupakaksi. Mutta miten pitkäaikainen ystävä kehtaa? Sari K , jos luet tämän niin mieti.
Kommentit (10)
Olitpa hölmö, kun lainasit.
Mun veli aikoinaan lainaili rahoja vaikka mihin ja kaljaanhan ne meni. Hän vaan aina selitti velkojilleen, että hänellä oli kaljaan korvamerkitty tietty summa, laskuihin myös. Niitä ei voi sekoittaa keskenään.
Ruokaanhan se ei ollut varannut ollenkaan rahaa, koska äiti syötti, jos ei naista baarista ollut saanut. Asuntoakaan sillä ei ollut moneen vuoteen, kun naiset tykkäs sitä asustaa. Makseli jonkun sähkölaskun panemisen painikkeeksi, niin naiset oli tyytyväisiä. Oikeasti! Kun toisistaan kuulivat, niin siitä tuli ongelmia..
Älä lainaa ihmisille rahaa! Yleensä vain hyväksikäyttäjät pyytää lainaa. Se menee aina turhuuksiin.
No mitäs annoit, et tule niitä takaisin saamaan :D Toivottavasti ei ollut iso summa, ja otahan tästä opiksesi äläkä enää lainaile muille kuin ihan lähimmäisillesi jos heillekään!
Itseasiassa, jos lainaat ystävälle rahaa niin se, mihin hän sen käyttää ei kuulu sinulle. Älä lainaa jos pitää sen jälkeen täällä vauva foorumilla valittaa ja kertoa anonyyminä kaikille. Itse en haluaisi tuollaista ystävää.
No tämä! Fb:n avustusryhmästä bongaan silloin tällöin sydämeenkäyviä tarinoita joissa pyydetään lapsiperheille ruoka- tai vaateapua ym... voisin helposti maksaa vaikka koko perheen kuukauden ruuat, mutta sitten mietin onko rahat kuitenkin menneet viinaan, röökiin tai rakennekynsiin. Joten jätän auttamatta 😔
Jos tarvitsee lainata ystäviltään, on jo se useimmiten osoitus elämänhallinnan olevan jollain tapaa pielessä. Kun sellaiselle lainaa, niin noinhan siinä sitten käy.
Rahaa ei pidä antaa. Jos tarve on lasten soseille, niin antaa sitten soseita.
Noinhan se menee, kuten 2 sanoi. Eli monelle alkoholi- ja tupakkarahat on nimenomaan niitä rahoja, niitä ei käytetä muuhun vaikka mikä olisi. Surkeaa, mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa, jos lainaat ystävälle rahaa niin se, mihin hän sen käyttää ei kuulu sinulle. Älä lainaa jos pitää sen jälkeen täällä vauva foorumilla valittaa ja kertoa anonyyminä kaikille. Itse en haluaisi tuollaista ystävää.
Ai taisi yksi ”Sari K”:kin jo löytää tiensä tänne :D
Moneltakos kaverilta sitä on tullut lainailtua ja jätettyä maksamatta takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti..?!
Antas lapset pois.