Vaeltava hammassärky!?
Hammasta särkee, se on selvä. Mutta mikä hammas on kyseessä? Välillä se tuntuu olevan alhaalla, etummainen poskihammas. Kunnes kohta vihlookin yläleuassa, takaposkihammasta.
Mitä ihmettä tämmöinen on?
Hammassärky tuntuu kumminkin koko ajan vain vasemmalla puolen. Se ei muutu.
Hammaslääkäriin pääsen vasta ensi viikolla. Aika on varattu.
Kommentit (9)
Ehkä kannattaisi mennä hammaspäivystykseen. Et kyllä apua siihen särkyyn täällä saa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sama vaiva. En osannut sanoa tarkkaan mikä hammas oli kyseessä kunnes takaa poistettiin viisaudenhammas ja kivut loppuivat siihen. Ilmeisesti se kipu peilaa hyvinkin laajalla alueella suussa
Kyllä, kipu peilaa sydämeen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sama vaiva. En osannut sanoa tarkkaan mikä hammas oli kyseessä kunnes takaa poistettiin viisaudenhammas ja kivut loppuivat siihen. Ilmeisesti se kipu peilaa hyvinkin laajalla alueella suussa
Kiitos tästä. Olen itsekin ajatellut, että koko vasen puoli leukaa on nyt vain herkistynyt kivulle. Toivottavasti kuvissa näkyy kumminkin syyllinen, ettei lekuri ala summassa vain poraamaan.
Aloin käyttää yöllä pehmeää silikonimuottia, mikä on vähän auttanut kipuun. Enpähän ainakaan unissani pahenna asiaa.
Kipu voi heijastella eri puolille suuta.
Mulla oli kerran yksi hammas juurihoidon tarpeessa. Koko toinen puoli päätä oli ihan turvoksissa. Yksi hammaslääkäri väitti, että kuvittelen kaiken. Yhden mielestä mulla oli liian iso kieli ja kaikkia hampaita pitäisi hioa (en suostunut, kuulosti niin järjettömältä). Yksi sanoi, että ei viitsi nyt tutkia tarkemmin, kun hänellä alkaa huomenna kesäloma.
Lopulta löytyi lääkäri, joka tajusi, että se yksi hammas vaati juurihoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydäninfarkti voi oireilla kipuna leuassa.
Vierailija kirjoitti:
Kipu voi heijastella eri puolille suuta.
Mulla oli kerran yksi hammas juurihoidon tarpeessa. Koko toinen puoli päätä oli ihan turvoksissa. Yksi hammaslääkäri väitti, että kuvittelen kaiken. Yhden mielestä mulla oli liian iso kieli ja kaikkia hampaita pitäisi hioa (en suostunut, kuulosti niin järjettömältä). Yksi sanoi, että ei viitsi nyt tutkia tarkemmin, kun hänellä alkaa huomenna kesäloma.
Lopulta löytyi lääkäri, joka tajusi, että se yksi hammas vaati juurihoitoa.
Kiitos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampaita vihloo, ei leukaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, mutta hammassärky on toispuoleista, koska hermot kulkevat pään keskiviivasta kohti korvaa. Eli jos yläleukaa särkee vasemmalta puolelta, niin vika voi olla missä tahansa vasemman puolen etuhampaista viisaudenhampaaseen.