Miksi valtion pitää pyrkiä pitämään varakkailla ihmisillä sama elintaso?
Eikö se ole tärkeintä, että saa pakolliset menot hoidettua ja ruokaa pään päälle? En ymmärrä näin isoja tukipotteja muutaman viikon paussin takia. https://www.is.fi/viihde/art-2000006479340.html
Kommentit (8)
Siksi että saa yritykset maksamaan sekä veroja että palkkoja myös kriisin jälkeen.
Köyhät tottuneet kitkuttamaan vähällä rahalla, eivät he paljoa tarvitse. Rikkaille tarvitsee antaa siksikin suuria tukisummia, että pienillä summilla ei ole heille mitään merkitystä.
Oletko kateellinen, kun itselläsi ei ole menestyvää yritystä, joka tekee 100 000 euroa rahaa tuosta vain?
Vierailija kirjoitti:
"Ruokaa pään päälle"?
Ja katon syödäkseen.
Ovat varmasti moninkertaisesti maksaneet veroja kuten tulevat maksamaan myöhemminkin jos vertaa joihinkin jotka lähes tai koko elämänsä elää valtion tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kateellinen, kun itselläsi ei ole menestyvää yritystä, joka tekee 100 000 euroa rahaa tuosta vain?
Miksi valtion pitää tukea yrityksiä, jotka pärjäävät ilman tukea? Olen kateellinen pienempien yrittäjien puolesta. Mistäs sinä tiedät, paljonko minulla on tuloja? Ei meillä bruttotulot nyt tuosta paljoa jää puolison kanssa yhteensä, mies tosin saa 20 % minun palkkaani suurempaa, mutta minulla on muita tuloja enemmän. Sen verran korona vaikutti, että lomarahat vaihdetaan palkkatuloista vapaaksi, mutta sitä on tehty ennenkin. Yrittäjäksi en halua, yrittäjäperheen vesana, mutta se yrityksen jämä tuo meille perikunnan jäsenille edelleen tuloja.
Kun on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia.