Miten poikkeusaika on vaikuttanut alkoholin käyttöönne?
Itselläni alkoholin käyttö loppui kokonaan hieman ennen maaliskuun puoliväliä. Alkoholin käyttöni motiivi on aina ollut vahvasti sosiaalinen ja nyt kun en voi nähdä ketään, eivätkä baarit ole auki, ei ole mielestäni ollut mielekästä juoda yksin kotona.
Mites teillä muilla?
Kommentit (26)
Pysynyt samana. Otan aina pe ja la yhden tai kaksi saunakaljaa.
Jos olisivat kieltäneet ryyppäämisen, olisin vetänyt heti pään täyteen !
Zinc
Mökille lähtökin oli lähellä, mutta ei oikein sopinut ajankohtaan. Aattelin ensin laittaa pihan kuntoon ja sitten vasta aloittaa mökkikauden ..
Zinc
Sama kuin aloittajalla. En näe mitään järkeä vedellä kalsarikännejä, enkä harrasta yksikseni edes sitä "sivistynyttä siemailua". Koska ravintolat on kiinni, en juo mitään.
Mulla on sitä kautta loppunut juominen kokonaan, etten saa sitä mistään. Meni passi vanhaksi maaliskuussa ja uuteen kuvaan pääseminen on osoittautunut hieman kinkkiseksi, joten en ole saanut aikaiseksi hommata henkkareita. Ilman henkkareita taas en saa ostettua alkoholia, vaikka ikää on jo 41, kokeiltu on tässä moneen kertaan.
Välillisesti ongelma liittyy siis poikkeustilaankin.
ei mitenkään. Juon (sivistyneesti) jos huvittaa. Sattumalta ei ole nyt huvittanut. Viimeksi alkoholia nautittu uutena vuotena.
Ei ole tullut juotua mitään helmikuun jälkeen.
Rahat loppu, joten juominenkin loppui.694
Olen ihan rappiolla, kuukaudessa mennyt jo kaksi olutta :(
Ryyppäsin ekat kolme viikkoa aikalailla aamusta iltaan mut sit rupesin rajoittamaan kun tajusin ettei maailmanloppu valitettavasti vielä tullutkaan.
TÄH.....Kokeilkaapa nyt juopotella itseksenne. Yllättävän mukavaa, joten minulla ainKin on lisääntynyt melkoisesti.
Olisi kiva vastauksissa kuulla myös, että millaista alkoholin käyttönne oli ennen poikkeusaikaa. Itse join aika usein, noin 2-4krt/kk. Ja ihan humalahakuista juomista oli.
-AP
Loppunut kokonaan, kun ei baariin viitsi mennä. Helvetin tylsää vetää kännit, kun ei voi sitten harrastaa mitään ja jää vain jumitus, päänsärky ja oksennus.
Kotona ryypätään, ja vaimot ja lapset saavat selkäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Loppunut kokonaan, kun ei baariin viitsi mennä. Helvetin tylsää vetää kännit, kun ei voi sitten harrastaa mitään ja jää vain jumitus, päänsärky ja oksennus.
No ei ehkä kannatakaan jos alkoholinkäyttö on tuolla tasolla :D Itse tykkään ottaa muutaman vaikka elokuvaa katsoessa tai musiikkia kuunnellessa. Kertajuominen on sen verran kohtuullista että harvemmin tulee edes mitään krapulaa vaikkakin kokonaiskulutus on hieman turhan suurta.
Joka toinen päivä suunnilleen tulee juotua muutama olut. Nyt kun siihen on aikaa, kun etätyössä säästyy meikkaamiset ja työmatkat. Kun aloittaa työt jo seiskalta, voi kolmen aikaan jo suhauttaa bissen auki ja siirtyä AV:lle rentoutumaan.
En juo alkoholia, mutta nyt v i t u t t a a ja ahdistaa sen verran, että tekisi mieli hakea pullo viinaa.
Minun alkoholinkäyttöni liittyy 100%:sti sosiaaliseen kanssakäymiseen eli ravintoloihin, juhliin, baareihin, afterworkeihin jne.
Maaliskuun alun jälkeen olen juonut yhden piccolopullon skumppaa mieheni kanssa kun juhlimme vuosipäiväämme, that’s it.
0 -linja
Ei siis vaikutusta
Zinc
Mutta kun halusivat sulkea Alkon ostin varastot täyteen
Vastarannankiiskeni heräsi HETI