Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy muusikolta (klassinen koulutus) jotain mitä et kehtaisi livenä kysyä.

Vierailija
18.04.2020 |

...tai sano jokin sellainen mielipide/ennakkoluulo/oletus jota et kasvotusten kehtaisi sanoa.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa arvostat enemmän, sävellys taitoa vai instrumentin soitto taitoa? Esimerkiksi Bach vs joku todella arvostettu pianisti (tai joku muu valitsemasi instrumentti)?

Vierailija
22/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mielipiteeni on aivan päinvastainen kuin halveksunta. Arvostan suunnattomasti ns. pelimannihenkisiä musikaalisia ihmisiä jotka pystyvät korvakuulolta soittamaan lähes mitä tahansa. Itse en ole tällaisessa niin hyvä, koska olen tottunut lukemaan nuotteja.

Vierailija kirjoitti:

Halveksutko/mitä ajattelet ihmisistä, jotka eivät ole opiskelleet paljon musiikin teoriaa, mutta harrastavat "tosissaan" musiikkia, esim. laulua ja kitaraa? Pitäisikö siis osata teoriaa, että ymmärtää musiikkia kunnolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääkö kun monissa muissa musiikkilajeissa on hyväksyttyä luovasti soveltaa/uudelleensovittaa kappaletta esim. konsertissa mutta klassisessa koitetaan pysyä todella tarkoissa raameissa.

Esim. hendrix voi temppuilla kitaransa kanssa ja pistää sen vaikka tuleen mutta harvemmin klassisen musiikin konsertissa sooloviulisti on lopuksi pistänyt viulunsa liekkeihin. 

Vierailija
24/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat vastauksesi lainauksen yläpuolelle. Liittyykö se jotenkin muusikkouteesi?

Vierailija
25/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luit tuollaiseen turhake ammattiin?

Sanoo ihminen, joka ei osaa edes yhdyssanoja. Muusikot ovat tuhat kertaa sivistyneempiä kuin jonkun perusalan ihminen.

Tai vähintäänkin ne luulee olevansa, MOT.

Muusikoissa on fiksujakin tyyppejä ihan niin kun muissakin ammateissa ihmiset on, mutta ei sentään aivan kaikki muusikot ole, eikä ole muissakaan ammateissa.

:D

ps. Ohis terveisin lipastolta.

Vierailija
26/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin musikaalisuus ei ole tärkeää. En edes välttämättä haluaisi seurustella toisen muusikon kanssa.

Vierailija kirjoitti:

Haittaako sinua, jos kumppanisi ei ole musikaalinen? Kyllästytkö koskaan musiikkiin?

Vierailija
27/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

....ja en kyllästy musiikkiin koskaan, koska musiikkia on niin monenlaista ja aina voi vaihtaa tyyliä/kappaletta.

Vierailija kirjoitti:

Haittaako sinua, jos kumppanisi ei ole musikaalinen? Kyllästytkö koskaan musiikkiin?

Vierailija
28/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Mielenkiintoinen kysymys...

Ensinnäkin, tähänammattiin ei varsinaisesti ”lueta” vaan harjoitellaan urheilijan tavoin päivittäin. Harjoittelu vaatii äärimmäistä motorista tarkkuutta, aivojen ja koko kehon täydellistä synkronointia, ja lopputulos on parhaimmillaan lähes taianomainen musiikkiesitys.

En ollenkaan pysty ajattelemaan että tällainen taito, joka vain muutaman prosentin ihmistä on mahdollista saavuttaa olisi ns. turhake.

Ja vastaus kysymykseesi miksi minä tällaisen ammatin valitsin, on se, että koska olen tällä alalla lahjakas, en ymmärrä miksi käyttäisin elämäni johonkin sellaiseen mistä en nauti ja missä en edes todennäköisesti olisi niin hyvä.

Olen onnekas että saan tehdä työkseni asiaa mitä haluaisin muutenkin tehdä joka päivä, ja sitten siitä vielä jonkin verran maksetaankin.

Vierailija kirjoitti:

Miksi luit tuollaiseen turhake ammattiin?

Kaikki kehon toiminnot vaativat aivojen täydellistä synkronisointia,

jos nimität itsesi erikoislahjakkaasi voin tulkita ettet ole kovin lahjakas muuta, kuin omasta mielestäsi. Kaiken lisäksi olet trolli joka ei saa ääntä edes pajupillistä, paljastit itsesi tuolla ”olen klassisen musiikin ammattilainen” potaskalla. Jokaisessa musiikkityylissä on mestarinsa ja ne jotka eivät ole jaksaneet panostaa lajiin. Ammattilaisena tietäisit tämän, kovimmat muusikot ovat melko nöyriä ja kunnioittavat toisiaan tyylistä riippumatta. Huono trolli, keksi joku parempi ensi kerralla 😃😃🥳

Vierailija
29/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voisit. Mutta jos on jotain mitä ei kehtaa, voi kirjoittaa tähän.

Vierailija kirjoitti:

Miksi en voisi kysyä mitä tahansa livenä?

Vierailija
30/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija kirjoitti:

Trollaatko täällä ja teet niitä ”ei-klasari on subjektiivista” -aloituksia?

Vierailija
31/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä mielipiteeni on että on roskaa ja pelkän rahan takia tehtyä. Sorry.

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet nykyajan mainstream-poptähdistä, esim. Ariana Grande, Dua Lipa? Onko listapoppi roskaa mielestäsi?

Vierailija
32/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö väitellä musiikista? Mitä teet jos joku menee henkilökohtaisuuksiin, esim. haistattaa huilut. Vedätkö loppupäivän kireänä kuin viulunkieli?

Vierailija
33/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla näppituntumaa, kuinka suuri osuus klassisista muusikoista vastustaa heavy-/hardrock musiikkia? Itse kuuntelen montaa genreä ja käyn sekä klassisissa että rock-konserteissa ja vähän muissakin, mm. lavatanssit.

Vierailija
34/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa instrumentissani siitä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä joten onneksi minulla ei sellaista ole. A:n olen oppinut suurinpiirtein muistamaan mutta saattaa se vähän pieleen mennä.

Vierailija kirjoitti:

Otetaan  tällainen kliseekysymys, eli mites toi absoluuttinen sävelkorva? Onko siitä enemmän haittaa kuin hyötyä ja onko sinulla? Jos ei, oletko oppinut muistamaan vaikka a:n?

Vierailija
35/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko YouTuben TwoSetViolin tuttu? Itse katselen heidän videoitaan. Hauskoja tyyppejä. Mitä olet mieltä siitä, että klassinen musiikki otetaan tubekanavalla sekä vakavasti että huumorilla?

Vierailija
36/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen ihan hyvin toimeen. Tulot ja menot hyvin suhteessa toisiinsa.

Vierailija kirjoitti:

Tuletko taloudellisesti toimeen? Oletko tyytyväinen tulotasoosi?

Vierailija
37/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä mitä tekisin.

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanoisit tai tekisit, jos lapsesi soittaisi jotain samaa oratoriota levyltä putkeen aina uudestaan ja uudestaan kolmen kuukauden ajan? Siis heti kun päättyy, alkaa alusta?

Vierailija
38/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä mitä tekisin.

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanoisit tai tekisit, jos lapsesi soittaisi jotain samaa oratoriota levyltä putkeen aina uudestaan ja uudestaan kolmen kuukauden ajan? Siis heti kun päättyy, alkaa alusta?

No kuule, meillä on sellainen tilanne. Että silleen.

Vierailija
39/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttää rock-konserteissa tai kuunteletko rockia? Olen tavannut kerran huippuluokan viulistin joka tykkäsi kunnon rokistakin ja samoin lukenut suomalaisesta huippusellististä joka kuunteli autossaan aina rollareita. Kehtaisin kysyä julkisestikin kyllä.

Kuuntelen hyvää musiikkia täysin genrestä riippumatta, eli kyllä!

Vierailija
40/84 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääpeli kirjoitti:

Mitä improvisoisit D/F hybridisoinnun päälle?

En valitettavasti osaisi. Se on klassisen koulutuksen huono puoli.