Miten ihmeessä sielunhoito voi olla maksullista palvelua?
Tällaiseen törmäsin. Käsittämätöntä! Kuulusin mielelläni kristityiltä mielipiteitä.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Kuka siitä ottaa rahaa?
Ns ”sielunhoitoterapeutit” - voit googlettaa itse. Siis tietysti nämä ihmiset ovat pahan liikehdintää Kristuksen nimissä, mutta jo aivan ateisitinkin moraali ja etiikka taistelee tällaista rahastusta ja hyväksikäyttöä vastaan. Kuinka ihmeessä kirkko sallii tällaisen keskuudessaan? Alkukristityt itkevät ja valittavat haudoissaan.
joo, no he on käyneet alan koulut tai kurssit. Samaahan tavallisetkin terapeutit tekee, mutta ilman mitään uskontoa mukana siinä.
Mutta papeilta, tai seurakuntien sielunhoitajilta kyllä saat ilmaiseksikin keskusteluapua, ei tarvitse maksaa.
Eihän tuo kai kirkkoon liity millään tapaa. Kirkon sielunhoito on ilmaista. Halutessaan voi sitten ostaa yksityiseltä tuollaista palvelua.
Vierailija kirjoitti:
joo, no he on käyneet alan koulut tai kurssit. Samaahan tavallisetkin terapeutit tekee, mutta ilman mitään uskontoa mukana siinä.
Mutta papeilta, tai seurakuntien sielunhoitajilta kyllä saat ilmaiseksikin keskusteluapua, ei tarvitse maksaa.
”Alan koulutus ja kurssit” eivät ole selitys. Kristus ajaisi heidät temppeleistä saastuttamasta rahanahneudellaan ja pahuudellaan. Kysymys kuuluu: kuinka kristityt hyväksyvät tällaista toimintaa keskellään?
Minä painin tämän asian kanssa tällä hetkellä. Olen siis käynyt energiahoitokursseja ja haluaisin auttaa ihmisiä. Mutta eihän minullakaan ole varaa maksaa 50e hoitokerrasta, joten oletan ettei monella muullakaan ole siihen varaa. Olen pohtinut, että eihän maksua tarvitse suorittaa puhtaasti rahana, vaan jollain toisella tapaa, miten asiakas sen sitten haluaisi ja voisi maksaa. Raha on helpoin, mutta jos vaikka tekee laatikollisen ruokaa, niin se olisi vastaava palvelus minun palveluksestani.
Miksi sitten jonkinlainen korvaus asiasta? No siksi, että silloin ihmiset ottavat hoidon vastaan paremmin, kun se ei ole itsestäänselvyys, vaan siitä annetaan hoitajalle takaisin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Minä painin tämän asian kanssa tällä hetkellä. Olen siis käynyt energiahoitokursseja ja haluaisin auttaa ihmisiä. Mutta eihän minullakaan ole varaa maksaa 50e hoitokerrasta, joten oletan ettei monella muullakaan ole siihen varaa. Olen pohtinut, että eihän maksua tarvitse suorittaa puhtaasti rahana, vaan jollain toisella tapaa, miten asiakas sen sitten haluaisi ja voisi maksaa. Raha on helpoin, mutta jos vaikka tekee laatikollisen ruokaa, niin se olisi vastaava palvelus minun palveluksestani.
Miksi sitten jonkinlainen korvaus asiasta? No siksi, että silloin ihmiset ottavat hoidon vastaan paremmin, kun se ei ole itsestäänselvyys, vaan siitä annetaan hoitajalle takaisin jotain.
Älä jaksa. Jos sinulla olisi pakottava tarve saada toiminnastasi korvaus (joka ei kuulu kristillisyyteen - etenkään sen ytimeen: parantamiseen (!)), voisit määritellä vapaaehtoisen korvauksen varallisuuden mukaan. Kaikki muu selitys on hapatusta ja kapitalismin maallista aivopesua.
Miksi Kristus ei pyytänyt korvausta - vaikka nyt kuolleistaherättämisestä? Voisitko kuvitella hänet pyytämässä? Mitä ajattelisit hänen sanovan sinulle, kun haluat maksua _hänen_ nimissääm toimimisesta?
Siis sielunhoitoterapia on maksullista, se on terapiaa (muttei psykoterapiaa).
Sen sijaan esim papin kanssa keskustelu on maksutonta. Voit ottaa ilmaiseksi yhteyttä
luterilaiseen tai ortodoksiseen pappiin ja käydä heidän kanssaan keskusteluja maallisista ja hengellisistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Siis sielunhoitoterapia on maksullista, se on terapiaa (muttei psykoterapiaa).
Sen sijaan esim papin kanssa keskustelu on maksutonta. Voit ottaa ilmaiseksi yhteyttä
luterilaiseen tai ortodoksiseen pappiin ja käydä heidän kanssaan keskusteluja maallisista ja hengellisistä asioista.
Mikään ei voisi olla demonisempaa ja kauempaa Kristuksesta kuin maksullinen sielunhoito. Näitä kutsuttaisiin ”portoiksi”, ja pyydettäisiin katumuksen henkeen ja häpeään.
Riippuu varmaan siitä, missä sitä sieluaan hoidattaa.
"Kun lantti kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa"
Mä olen kans miettinyt tätä. Ihmiset kouluttautuu sielunhoitoterapeutiksi niin kuka maksaa heille palkan? Ihminen joka pärjää niin hyvin elämässä että pystyy tienaamaan elantonsa, voi ostaa sielunhoitoterapiaa. Kaikkein rikkinäisimmät jää kotiin nuolemaan haavojaan yksin.
Joku voisi tehdä ilmaiseksi sialunhoidon. Mutta luultavasti silloin ei ole kirkossa töissä.
Varmaan siksi, että jeesus ei vielä toistaiseksi maksa laskuja ja osta ruokaa ihmisten jääkaappeihin.
Millä näiden yleensä kai yksityisten palveluntarjoajien/yrittäjien sitten pitäisi tulla toimeen, jossei juurikin sillä maksulla = palkalla? Vedellä ja pyhällä hengelläkö?
Äly hoi
Maksat ennen kaikkea heidän ajastaan.
IHAN KAIKELLA YRITETÄÄN TEHDÄ RAHAA. ÄLÄ MENE MUKAAN MOISEEN - SE ON BULLSHIT ROSKAA!
Se on hänen ammattinsa.
Papit, kanttorit ja haudankaivajat saavat palkka työstään. Toki he ovat virkasuhteessa kirkkoon ja pvat velvollisia hoitamaan työhänsä kuuluvat tehtävät ja saavat kuukausittain palkan.
Shterapeutit ovat yrittäjiä sanoin kuin kaikenmaailman elämäntapakoutsit, rakkausvalmentajat yksisarvishoitajat, joiden palkan maksaa asiakas.
Vierailija wrote:
Voiko maksaa luonnossa? Sehän on ihan luonnollista.
Raha ei haise.