Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takaaja

18.04.2020 |

Hei, me ollaan ostamassaa asuntoa joka mun avopulison vanhemmat takaavat, miten se takausjuttu menee? Ei muuta mutta mulla on velka 4000€ visalla, saako ne välttämättä tietää asiasta? Tai mitä kaikkea ne saavat tietää?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niitä sun Visa kiinnosta, jos pankki on kerran lainan myöntänyt.

Vierailija
2/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he sun visavelkaa saa tietää, mutta jos lainaa ei hoideta säntillisesti, tieto menee heille. Esim. maksumuistutuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en antaisi vanhemmille tuollaista valtaa omaan elämääni.

4/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok eli takaajat eivät näe muut velat vasta silloin jos en maksaa? No ne ovat aina sanoneet mun avopuolisolle että takaavat sinä päivänä kun ostetaan talo, mun äiti ei suostunut ja sen minä tiesin jo kauan sitten vaikka hänellä on kaksi asuntoa joka kelpaisi reaalivakuutuksi.

Vierailija
5/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He takaavat vain sen lainan, johon takaus kohdistuu. Kiinnostavaa on se, että tietääkö miehesi visavelasta. Jos miehesi ei tiedä, salaisuus on suhteenne tikittävä aikapommi. Minkälainen maksusuunnitelma visalle on. Miten voit elää salaisuuden kanssa.

Vierailija
6/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsiani rakastan, en ikinä menisi lapsilleni takaajaksi.

7/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun mies tietää visasta, kun haimme lainaa niin kyllä pankkivirkailija kysyi jos meillä on velkaa muuaalla.

Vierailija
8/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä otat taataksesi, sen otat maksaaksesi...

9/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa en mä luule että aina menee sillä tavalla.

Vierailija
10/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asunto ei ole takaus? Usein se menee niin. Ei taida olla ihan talous vakaalla pohjalla jos tarvitaan vielä henkilötakaus.

Vierailija
11/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat täyden selvityksen taloutenne tilasta ja virkailija käy sen läpi ennen kuin antaa allekirjoittaa takaussitoumuksen. Eli samat asiat kuin mitä te olette pankin kanssa käyneet läpi. Tulot, velat jne.

Vierailija
12/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhenäytelmän ensimmäinen näytös. Paskiainen olet. 

13/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on meidän ensimmäinen oma talo eli siihen tarvittais noin 16000€ säästöä, toki voimme odottaa 5v että tulee omat säästöt mutta tarvitaan kuitenkin se reaalivakuutus. Jos mun ”appivanhemmat” haluaa laittaa niitten oma taloa tai kesämökki panttina niin se on niitten valinta?

Vierailija
14/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asunto ei ole takaus? Usein se menee niin. Ei taida olla ihan talous vakaalla pohjalla jos tarvitaan vielä henkilötakaus.

Koska asunto riittää yleensä Max. 80% takaukseksi ja lopulle tarvitaan jokin muu vakuus.

Lisäksi asuntolainaan ei hyväksy henkilötakaajia vaan tarvitaan joko omaa tai esim. Vanhempien reaaliomaisuutta vakuudeksi.

15/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok hyvää tietää, maanantaina allekirjoitetaan paperit!

Vierailija
16/16 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en antaisi vanhemmille tuollaista valtaa omaan elämääni.

Ei kai takaajalla ole muuta valtaa kuin lainanmaksuvelvollisuus, jos velallinen ei sitä tee. Ei takaamista voi keskeyttää, jos siihen on suostunut. Takaaminen on niin iso asia, että totta kai luulisi sen olevan jotenkin vastavuoroista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän