Mikä on vähimmäisedellytys sille, että voi käyttää itsestään titteliä ”Liikemies”?
Kommentit (19)
80-luku soitti ja pyysi Nykyposti-termejään takaisin.
Vähintään 3:n sivun pituinen ulosottorekisteri.
Yli 50% omistusosuus osakeyhtiöstä, voitollista toimintaa yli 5 vuotta. Alle 5 vuotta vanha BMW, käyntikortti jossa lukee toimitusjohtaja, kaunis edustusvaimo.
Se, että käyttää itsestään titteliä ”Liikemies.”
Setämies-habitus, armoton LinkedIn-itsekehu ja narsismi sekä kuvaksi imelähymyinen, sliipattu pedariposeeraus. Se on siinä!
Liikemies, opiskelija ja maanviljelijä-titteleitä voi käyttää jokainen, joka on joskus myynyt jotakin, on ollut kirjoilla jossakin peruskoulun jälkeisessä oppilaitoksessa, vaikka opinnot olisivat jääneet aikoja sitten keskenkin tai sitten asuu Maalla ja omistaa tilan, jossa on joskus jotain viljelty. Maata pitää olla enemmän kuin normi omakotitalotontin verran eli vähintään hehtaarin.
Vähintään 10 000 askelta päivässä.
Pitää olla sen verran kiero että ajattelee ihmisten hyväksikäyttämisen olevan "jalo taito" ja ajattelee että se on juurikin oikea tapa tehdä itselleen rahaa. Samalla pitää olla sen verran typerä ettei ymmärrä että paremmin rahaa kieroudella tekisi jos pysyisi kulissien takana piilossa ja keskittyisi sijoittamiseen.
Tanssin yhden äijän kanssa, ja hän kysyi mitä teen. Vastasin ja kysyin samaa vuorostani. Hän kertoi olevansa liikemies. Kysyin millainen liike, johon hän vastasi: tuu meille niin mä näytän.
N45 kirjoitti:
Tanssin yhden äijän kanssa, ja hän kysyi mitä teen. Vastasin ja kysyin samaa vuorostani. Hän kertoi olevansa liikemies. Kysyin millainen liike, johon hän vastasi: tuu meille niin mä näytän.
Kai kävit kattomassa millaista liikettä hää piti ...
Minä varmaan olen liikemies ihan oikeasti, mutten koskaan käyttäisi sitä nimitystä itsestäni.
Koska mm. Onni Sarmaste on liikemies.
Pari petostuomiota, ainkin yksi konkurssi ja vauraan näköistä elämää ulosotosta huolimatta.
Ei mikään. Kyseessä ei ole suojattu ammatti.
On tullut myytyä naapurin sierra.