Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen luxusta heikkotuloiselle

Vierailija
17.04.2020 |

Mitä se juuri sinulle on? Sellaisista jotain, mitä iso/hyvätuloinen ei edes osaa ajatella, ostaa vaan hetken mielijohteesta. Minulle se oli tällä viikolla uusi hammasharja, kauan olen miettinyt uuden ostamista. Pitkästä aikaa töihin päästyäni taas oli varaa tällaiseen. Joku vuosi sitten olin itsekin paremmassa asemassa, mittaviin se elämä muuttuu sairauden myötä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25v ja elän työkyvyttömyyseläkkeellä, silti on varaa hammasharjaan. Jos ei oo varaa kannattaa pohtia mihin rahat on käyttänyt...

Vierailija
2/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huvikseni hajotin kämpän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan läpivärjättyjä, hyvälaatuisia kynttilöitä.

Vierailija
4/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokipannukahvit kansallispuiston rajalla revontulia katsellen. Ihan ilmaista lystiä köyhälle.

Vierailija
5/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulelankaa, suklaata tai jokin muu herkkupala, mitä ei tavallisesti tule ostettua.

Hammasharja arjen ylellisyytenä on jo kyllä aika äärimmäistä, onneksi ei talous ole ihan niin tiukilla sentään. Jokin aika sitten ostin (hyvästä alennuksesta) sähköhammasharjan, jollaisen hankkimisesta olin jo jonkin aikaa haaveillut. Oli minulla kyllä ennenkin sähköhammasharja, mutta se meni rikki joitakin vuosia sitten, ja nykymallit ovat paljon hinnakkaampia kuin ennen aikaan, niin ei tullut ostettua ennen kuin näin sopivan hintaisen tarjouksessa.

Vierailija
6/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee vissiin paremmin kuin sulla tai sitten olen hypomaniaan taipuvainen. Ostin nimittäin samalla kertaa neljä hampiharjaa kun ostin ruokaa ja saippuaa varastoon tilini tyhjäksi. Kun ne on tosi hyviä harjoja ja aattelin äkkiä, etteihän tästä tiedä miksi maailma menee, niin on sitten ainakin hampaiden hoito kunnossa. Ostin myös tahnaa ylimäärän.

Vierailija
7/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kahvi R-Kioskilla. Pizza tai kebabi, Absi ja välillä Raxin buffetti. Tuon kummempaan ravintolailtaan ei budjettini ole koskaan venynyt.

Vierailija
8/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle arjen luxusta aina silloin tällöin on ostaa Dr Pepper -limupullo. Tätäkään en kyllä harrasta kuin ehkä kerran 2 kuukaudessa. Tuo ihanasti mieleen lapsuuden kesät Jenkeissä. (Yksi niistä harvoista makumuistoista, mikä ei ole muuttunut. Melkein kaikissa muissa on reseptiikka muuttunut huonompaan suuntaan.)

Vierailija
9/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupan Pirkka-ruusukimppu, hyvällä tuurilla alennuksessa.

Vierailija
10/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pari kertaa viikossa tuorepuristettua appelsiinimehua tai luomu porkkanamehua.

Vierailija
11/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkokukkia. Prismasta tai sittarista.

Kun olin heikkotuloinen, ostin liki viikottain sen yhden 4 euron kimpun.

Nyt kun olen parempituloinen, ostan niitä kimppuja kolme.

Vierailija
12/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle arjen luxusta aina silloin tällöin on ostaa Dr Pepper -limupullo. Tätäkään en kyllä harrasta kuin ehkä kerran 2 kuukaudessa. Tuo ihanasti mieleen lapsuuden kesät Jenkeissä. (Yksi niistä harvoista makumuistoista, mikä ei ole muuttunut. Melkein kaikissa muissa on reseptiikka muuttunut huonompaan suuntaan.)

Minä taas ostan kerran tai kaksi kuussa dr Pepperin osakkeita. Näin saan sinultakin pienen siivun itselleni.

Kyllä tästä ketjusta taas huomaa miksi ollaan heikkotuloisia. Heti tuhlataan rahat eikä hankita uusia tulolähteitä.

Vierailija
13/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun nyt esim perjantaina päätin että voin ostaa alepasta ainekset tehdä viikonloppuna comfort foodiksi tavallisia jauhelihapihvejä ja muusia. Ei tunnu ehkä ihmeelliseltä kirjotettuna mut kyllä sitä arvostaa <3

Vierailija
14/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kukkakaupasta, niin tuet pienyrittäjiä.

Vierailija
15/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta kukkakaupasta, niin tuet pienyrittäjiä.

Siellä ne vaan maksavat moninkertaisesti. Oletko tyhmä

Vierailija
16/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan huvikseni hajotin kämpän.

Niinhän sitä sanotaan. 

Zinc

Ei ne suuret tulot !

Vierailija
17/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun nyt esim perjantaina päätin että voin ostaa alepasta ainekset tehdä viikonloppuna comfort foodiksi tavallisia jauhelihapihvejä ja muusia. Ei tunnu ehkä ihmeelliseltä kirjotettuna mut kyllä sitä arvostaa <3

Oletko opiskelija ? 

Zinc

Vierailija
18/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ostan kerran tai kaksi kuussa dr Pepperin osakkeita. Näin saan sinultakin pienen siivun itselleni.

Kyllä tästä ketjusta taas huomaa miksi ollaan heikkotuloisia. Heti tuhlataan rahat eikä hankita uusia tulolähteitä.

Enpä usko niiden osakkeiden vievän minua down the memory lane to my childhood summers ;).

Vierailija
19/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko opiskelija ? 

Zinc

En ole. Pitkään joutunut olemaan sairauspäivärahalla ja kuntoutustuella.

Vierailija
20/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kehuskelisi noilla ostoillaa. Firma on kohta konkassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan