Miehen kummalliset keittiökäytännöt
Olen tapaillut yhtä tosi kivaa miestä nyt alkuvuoden ja hänen kummallinen tapansa käyttää astioita ihmetyttää.
Miehellä on mustia ja valkoisia Iittala Teema-astioita. Sama määrä molempia. Hän käyttää valkoisia aina parittomina viikkoina ja mustia parillisina viikkoina. Huomattuani tämän, kysyin syytä siihen.
Syyksi hän sanoi lämpörasituksen aiheuttaman kulumisen tasaamisen. Lämmin juoma/ruoka ja peseminen aiheuttavat kuulema rasitusta astiaan. Käyttämällä astioita vuoroviikon hän varmistaa, että ne kestävät yhtä pitkään.
En oo ikinä kuullut, että joku tekisi näin. Mies on muuten ihan normaali, ei esim pihi. Onko tavallistakin?
Kommentit (11)
Tiedän miehen joka aina laittaa puhtaan astian pinon alimmaiseksi, jotta kaikkia tulee käytettyä yhtä paljon ja kuluvat tasaisesti. Ihan järkevää mielestäni. Joskin on selvää että tän tyyppinen henkilö saattaa olla muissakin asioissa suht tarkka, että jos etsii kovin rentoa kumppania niin se ei välttämättä toteudu.
Ihan normi homma. Heteroliitosta tullut ohje, sovittiin poikien kanssa näin. Kestää astiatkin pidempään niin jää rahaa kaljaan.
Mä tapailin opiskeluaikana miestä, jolla oli kaikkea keittiössä yksi. Kun kutsui syömään, niin oli sit kattanut mulle lusikan sekä syvän lautasen lasagnen ja salaatin kanssa. Rahasta ei ollut puutetta, mutta kun äiti oli sanonut, ettei kannata olla enempää, ettei tiskit kasaannu. Oli muutakin kummallista äiti sanoi juttua, joten tiemme erosivat hyvin pian.
Lautasissa en sentään tuota tee, mutta sukat ja alkkarit sekä t-paidat otetaan pinon/rivin toisesta päästä ja puhtaat palautetaan toiseen päähän. Samoin pyyhkeistä otetaan alimmainen ja lakanat siirtyy kaapissa vaihdettaessa aina pykälän oikealle, kun sieltä päin otetaan käyttöön seuraava.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normi homma. Heteroliitosta tullut ohje, sovittiin poikien kanssa näin. Kestää astiatkin pidempään niin jää rahaa kaljaan.
Ei kannata väheksyä kaljaan riittävien resurssien varmistuksen tärkeyttä ! Se ON prioriteetti N:o 1
Jos se vielä tankkaa autonsa silloin kun bensa on tarjouksessa, niin se on varmasti natku ja nuuka. Todennäköisesti vielä insinööripersu. Suhteella ei ole tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Jos se vielä tankkaa autonsa silloin kun bensa on tarjouksessa, niin se on varmasti natku ja nuuka. Todennäköisesti vielä insinööripersu. Suhteella ei ole tulevaisuutta.
Ei se kyllä persu ole. Ei ainakaan vaikuta siltä. Pikemminkin sellainen kokoomus-teekkari. AP
Ihmettelen, miksi ihmetellään toisen tapoja! Annetaan puolison/ kaverin olla sellainen kuin on. Pahinta jonka tiedän on yrittää muokata toista mieleisekseen. Meidän liitto on kestänyt 25v, koska me voimme " hengittää" vapaasti!
Teekkari on voinut olla oppitunneilla hereillä. Sitäpaitsi vaihtelu virkistää. Itse käytän yksin syödessäni kolhiintuneita ja parittomia astioita.
Jätä se sika!