Olenko mielestäsi köyhä vai varakas?
Asun pääkaupunkiseudulla omakotitalossa, jonka arvo on noin 300000 euroa. Lainaa on jäljellä 95000 euroa ja tilillä on rahaa 85000 euroa. Käyn töissä ja palkallani pärjään ihan ok. Minulla ei ole tapana tuhlailla ja viihdyn parhaiten kotona.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Olet keskimääräisesti toimeentuleva, mutta hyvä sellainen. Miksi et maksa asuntolainaasi pois. Oikein mukava, kun jollakin on noin hyvässä kunnossa oma talous.
No se olisi toiseksi typerintä mitä voi tehdä. Typerintä on tosin tuo mitä AP tekee, eli makuuttaa rahaa tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt itseäni köyhänä tai ainakin pienituloisena, sillä tienaan vähemmän kuin sairaanhoitajat tai opettajat. Minulla on myös kaksi lasta elätettävänä. ap
Eikö puoliso osallistu lasten elättämiseen?
Vierailija kirjoitti:
No olet keskivertoa.
Minustakin tämmöiset köyhä ja rikas keskustelut ovat monesti huvittava. Asunnoton alkoholisti on köyhä ja Nalle Wahlroos on rikas, mutta useimmat ihmiset sijoittuvat noiden äärivaihtoehtojen väliin.
Olen köyhä. Ei sijoituksia vain velkaa. Omaisuutta ei ole ja olen työtön.
Keskiverto kansalainen .
Itse olen 45v. Velaton okt, arvo 600000. Kaksi sijoitusasuntoa, niistä maksettuna 100000 ja velkaa niistä 200000 mutta vuokralaiset maksaa lainojen lyhennykset. Velaton kesämökki Saimaalla, arvo 300000. Kolme velatonta autoa, joiden yhteisarvo 150000.
Kaiken ansainnut omalla työllä, ei perintöjä. Pidän itseäni hyvin toimeentulevaa mutta en rikkaana.
Ja olen sinkku nainen. En puhu omaisuudesta kenellekään.
Pidän itseäni ihan normaalituloisena keski-ikäisenä miehenä eli pienehkö ja tuore talo maaseudulla (arvo ehkä 150.000) jossa pääaasiassa olen, kaupunkiasunto 200km päässä (arvo ehkä 50.000), käyttö- ja harrasteauto ja harrastusvälineenä moottoripyörä (ehkä 60.000 yhteensä).
Velkaa ei ole, säästöjä 5.000 rahana ja muussa n. 20.000, enemmänkin oli mutta päivitin viime syksynä kaikki ajoneuvot tuoreempiin joten siihen paloi muutama kymppi.
Tulot ihan ok ja säästöön jää joka kuukausi tonnista kahteen paitsi nyt kun työhommissa on hiljaista tämän vallitsevan tilanteen vuoksi, voi olla että juuri ja juuri riittää tulot menoihin kun esim. harrastajoneuvoista tulee kuluja keväisen käyttöönoton myötä.
Mielestäni olet varakas, mutta et ole hoitanut raha-asioitasi täysin optimaalisesti. Tuo rahasumma tilillä on vikatikki. Laita hyvä ihminen ne matalariskisiin rahastoihin tai osakkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tililläsi on rahaa 85000? Järkyttää aina katsoa kun ihmiset makuuttavat jäätäviä summia tileillään.
t. pankkivirkailija
Kuten kerroin, en ymmärrä sijoittamiseta mitään ja minulla on paljon käyttökohteita, joihin aion laittaa rahaa menemään lähivuosien aikana.
Ei sijoittamisesta tarvi onneksi ymmärtää juuri mitään, kun sijoittaa johonkin hajautettuun rahastoon. Käyhän pankissa sijoitusneuvojan juttusilla. Nyt on hyvä aika ostaa, kun on sijoitusmarkkinoilla alennusmyynti käynnissä.
Olen eri mieltä. Sijoittamisesta kannattaa ymmärtää, jos siihen alkaa. Pankin sijoitusneuvojat myyvät pankin tuotteita ts. ei voi olla varma, että ovat puolueettomia. Toki hyviä näkemyksiä voi varmasti sellaiseltakin saada.
Samaa mieltä olen siitä, että nyt on hyvä aika sijoittaa.
Pankin sijoitusneuvojat myyvät tietämättömille niitä mummon-kusetus rahastoja. Näin ainakin omille tuttaville. Itse sijoittelen parempiin tuotteisiin Nordnetin kautta.
Olen eri mieltä. Sijoittamisesta kannattaa ymmärtää, jos siihen alkaa. Pankin sijoitusneuvojat myyvät pankin tuotteita ts. ei voi olla varma, että ovat puolueettomia. Toki hyviä näkemyksiä voi varmasti sellaiseltakin saada.
Samaa mieltä olen siitä, että nyt on hyvä aika sijoittaa.