Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noitia olemassa oikeasti

Vierailija
17.04.2020 |

Toimiiko musta magia

Kommentit (50)

41/50 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800-luvun lopulla syntynyttä italialaista Leonarda Cianciullia voisi sanoa noidaksi. Hän oli taikauskoinen ja ennusteli kylänsä ihmisille, antoi mm. neuvoja puolison löytämiseen.

Toisen maailmansodan alkaessa hänen vanhin poikansa kutsuttiin sotaan, ja Leonarda pelkäsi menettävänsä pojan. Hän uskoi, että antamalla ihmisuhreja hän saisi pitää pojan itsellään.

Leonarda huumasi ja surmasi lopulta kolme naapurustonsa naista ihmisuhreina. Naisten ruumiista hän teki omia keitoksiaan sekä mm. säilöi niiden veren, jonka käytti leivontaan.

Vierailija
42/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan kerrottiinkin siitä että Naomilla virtaa käsien kautta parantavaa energiaa, eihän siinä mistään höpötyksistä ollut. Kyllä uskon että noitia on ja juuri sehän on aikojen alusta asti tehnyt toisista noitia ja näkijöitä ja parantajia, tietäjiä, shamaaneita ja mitä nimiä heistä käytetäänkin, että heillä on jotain voimia ja kykyjä, lahja, joita ei meillä "tavallisilla pulliaisilla" ole. Tottakai on niitäkin jotka esiintyy vaikka selvännäkijöinä ja höpöttää kaikenlaista mutta tässä ketjussahan nyt kyselläänkin oikeitten noitien ja magian perään. Enkä kyllä kanssa usko että sellaset jotka on "velttoja ja rumannäköisiä" voisi mitään energiaa käsiensä kautta välittää. Olen kerran tavannut Naomin henkilökohtaisesti ja kyllä hänessä on jotakin samaa, ja sanon tän nyt hyvällä, kuin metsän eläimissä:) On sillain koko ajan kuin vähän varuillaan ja kuitenkin sellaista voimaa ja jäntevyyttä hänen koko olemuksessaan. Mun ystävä oli käynyt josssain hyvinvointijutussa missä oli ollut Naomin joku luento, se oli jotain ravitsemuksesta ja unesta ja hyvinvoinnista. Sen jälkeen oli tehty jotain jumppliikkeitä ja Naomi oli näyttänyt muutaman oman jumppaliikkeensä joita tekee ja on sitä yhtä mun ystävän kanssa kanssa kokeiltu, ei tule mitään:( eli oli mennyt selinmakuulle lattialle ja painanut siitä polvet ja jalat lattiaan pääsä taakse! Oli kuulemma ollut siinä kuin ei mitän. Ihan käsittämättömän notkea täytyy olla kun saan itse hädintuskin lantion ylös maasta. Enpä usko että mitkään kovin "veltot" pystyisi:)

Vierailija
44/50 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan kerrottiinkin siitä että Naomilla virtaa käsien kautta parantavaa energiaa, eihän siinä mistään höpötyksistä ollut. Kyllä uskon että noitia on ja juuri sehän on aikojen alusta asti tehnyt toisista noitia ja näkijöitä ja parantajia, tietäjiä, shamaaneita ja mitä nimiä heistä käytetäänkin, että heillä on jotain voimia ja kykyjä, lahja, joita ei meillä "tavallisilla pulliaisilla" ole. Tottakai on niitäkin jotka esiintyy vaikka selvännäkijöinä ja höpöttää kaikenlaista mutta tässä ketjussahan nyt kyselläänkin oikeitten noitien ja magian perään. Enkä kyllä kanssa usko että sellaset jotka on "velttoja ja rumannäköisiä" voisi mitään energiaa käsiensä kautta välittää. Olen kerran tavannut Naomin henkilökohtaisesti ja kyllä hänessä on jotakin samaa, ja sanon tän nyt hyvällä, kuin metsän eläimissä:) On sillain koko ajan kuin vähän varuillaan ja kuitenkin sellaista voimaa ja jäntevyyttä hänen koko olemuksessaan. Mun ystävä oli käynyt josssain hyvinvointijutussa missä oli ollut Naomin joku luento, se oli jotain ravitsemuksesta ja unesta ja hyvinvoinnista. Sen jälkeen oli tehty jotain jumppliikkeitä ja Naomi oli näyttänyt muutaman oman jumppaliikkeensä joita tekee ja on sitä yhtä mun ystävän kanssa kanssa kokeiltu, ei tule mitään:( eli oli mennyt selinmakuulle lattialle ja painanut siitä polvet ja jalat lattiaan pääsä taakse! Oli kuulemma ollut siinä kuin ei mitän. Ihan käsittämättömän notkea täytyy olla kun saan itse hädintuskin lantion ylös maasta. Enpä usko että mitkään kovin "veltot" pystyisi:)

Minäpä tunnen parikin ei-niin kaunista, ihan tavallista keski-ikäisiä pulliaisia joiden käsien kautta kuulemma energia virtaa, eikä vain heidän itsensä mukaan vaan muidenkin mielestä. Ulkonäkö EI LIITY MITENKÄÄN ASIAAN. Lopeta larppaaminen.

Ja miten ihmeessä joku voi perustella jonkun jooga-asanan hyvällä hallinnalla ja notkeudella että jollakulla on pakko olla noitavoimia, siis anna mun kaikki kestää. Tuolla perusteella minäkin olen noita. Olen myös alati varautunut ja seuraan ihmisiä tarkkaavaisena ja minulla on syvä yhteys luontoon. En kuitenkaan kuvittele olevani noita.

Miksi edes käytän aikaani tällaiseen, on kuin kiville puhuisi. Ehkä se on sitä kun itse aikanaan näitä asioita tutkineena ja niihin perehtyneenä tajusin millaista itsensä huijaamista ennustamiseen, noituuteen, parantaviin voimiin yms. liittyy. En halunnut huijata itseäni vaan olla rehellinen itselleni. Tekee pahaa käydä juuri tällaisissa "hyvinvointi"tapahtumissa jossa hyvä asia katoaa kaupalliseen p*skaan ja pelleilyyn ja raha puhuu kaikessa.

Vierailija
45/50 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä tunnen parikin ei-niin kaunista, ihan tavallista keski-ikäisiä pulliaisia joiden käsien kautta kuulemma energia virtaa, eikä vain heidän itsensä mukaan vaan muidenkin mielestä. Ulkonäkö EI LIITY MITENKÄÄN ASIAAN. Lopeta larppaaminen.

Ja miten ihmeessä joku voi perustella jonkun jooga-asanan hyvällä hallinnalla ja notkeudella että jollakulla on pakko olla noitavoimia, siis anna mun kaikki kestää. Tuolla perusteella minäkin olen noita. Olen myös alati varautunut ja seuraan ihmisiä tarkkaavaisena ja minulla on syvä yhteys luontoon. En kuitenkaan kuvittele olevani noita.

Miksi edes käytän aikaani tällaiseen, on kuin kiville puhuisi. Ehkä se on sitä kun itse aikanaan näitä asioita tutkineena ja niihin perehtyneenä tajusin millaista itsensä huijaamista ennustamiseen, noituuteen, parantaviin voimiin yms. liittyy. En halunnut huijata itseäni vaan olla rehellinen itselleni. Tekee pahaa käydä juuri tällaisissa "hyvinvointi"tapahtumissa jossa hyvä asia katoaa kaupalliseen p*skaan ja pelleilyyn ja raha puhuu kaikessa.

Huuh! No huhuuhhhuh...itse olen silti myöskin samaa mieltä kuin mitä tuossa jo kirjotettiin että energia voi virrata vain energian kautta ja veltoissa se ei oikein taida virrata:( enkä oikein ymmärrä mitä ihmeen kaupallista tyai pelleilyä siinä on jos järjesttetään tai ollaan mukana hyväntekeväisyys-tapahtumissa. Sellaisiinhan pitäisi juuri niiden veltonnäköistenkin osallistua jos vaikka saisi sitä kautta jotakin kimmoketta:) Tuosta asioihin perehtymisestä sen verran että kannattaisiko silti perehtyä vielä perusteellisemmin. Ne on kuitenkin aikojen ja vuosisatojen takasia asioita jo että ei voi mun mielestä pitää minään pelleilynä. Tunnen kanssa muutamanikin ihan aidon näkijän ja ainakin toinen heistä selkeästi on noita ja se ei ole mitään että joku itse kuvittelisi jotenkin olevansa vaan ihan todella muiden mielestä on ja on hänet kyllä tässä ketjussa jo mainittu:)

Vierailija
46/50 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalisia wicca-noitia ainakin on olemassa.

Vierailija
47/50 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitia on. Sekä hyviä, että pahoja. Pahat taiat tulevat kostautumaan noidalle ja taian pyytäjälle todella pahoin viimeistään seuraavassa elämässä.

Vierailija
48/50 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jyväskylän yliopistossa. Pomo tekee parhaillaan tohtorin väitöskirjaa.

Vierailija
49/50 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitaoikeudenkäyntejä on tänäkin päivänä ainakin Saudeissa, useammaltakin on katkaistu pää kun on alettu epäillä noituudesta. Googlettamalla löytyy montakin esimerkkiä, tässä joitain

Esim. Saudi woman executed for 'witchcraft and sorcery'

12 December 2011 BBC

Saudi Arabia releases Indonesian maids sentenced to death for ‘witchcraft’

April 26, 2019 MIDDLE EAST MONITOR

Vierailija
50/50 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenki semmonen vastaan tuli

Ilikiää kieltä käytti

Vai liekö ollu piiriltä lomilla

👹