Onko noitia olemassa oikeasti
Kommentit (50)
Yle puheen feministitoimittajien puheista päätellen noitia on, ihan oikeita.
En tiiä mutta ex oli ainaki hyvin lähellä semmoista.
Noituutta on koska eräs alkoi harrastamaan sitä ja sitten alkoi tapahtumaan sen asunnossa.
Ei kerennyt tekemään kuin alkuvalmistelua.
Mua kiinnostaisi tietää miten ihmiset uskoo rukouksiin, mutta musta magia menee yli hilseen? Selittäkää se!
Emma K. kirjoitti:
Noitia on. Yksi kauheimmista on anoppini.
Noitia on. Yksi kauheimmista on poikani vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noitia ei ole olemassa. Silti minusta oli jännää, kun erään palaverin päätyttyä eräs ulkomaalainen osallistuja tuli minun luokseni ja sanoi, että olen noita. Silmistä se kuulemma näkyy. :)
Nyt sitten tiedät sen. Eihän Harry Potterkaan tiennyt velhoudestaan, ennen kuin kutsu kävi Tylypahkaan.
Voi että. Hän ei kertonut, mitä minä tällä noituudellani voisin tehdä. Tai olisi varmaan kertonut, mutta en jäänyt kuuntelemaan. :(
Juu ei ole. Ja se että jotkut larppaa leffoista ja kirjoista lukemaansa "noitaelämää" eli kulkee luonnossa keräilemässä kasveja ja lausuu liirumlaarumrunoja ei tee kenestäkään noitaa, ei vaikka näyttäis kuinka kuumalta :D Siis upein kommentti tässäki ketjussa oli se että "kun se näyttääki niin salaperäiseltä ja voimakkaalta" juu halloo rumat veltonnäköiset ei sitten voi olla noitia? Kauneus jotenkin kulkee noidan voimien mukana? Tää on ku suoraan jostain fanifiktionovellista.
Ei. Noituutta ei ole. On vaan ihmisiä jotka larppaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei ole. Ja se että jotkut larppaa leffoista ja kirjoista lukemaansa "noitaelämää" eli kulkee luonnossa keräilemässä kasveja ja lausuu liirumlaarumrunoja ei tee kenestäkään noitaa, ei vaikka näyttäis kuinka kuumalta :D Siis upein kommentti tässäki ketjussa oli se että "kun se näyttääki niin salaperäiseltä ja voimakkaalta" juu halloo rumat veltonnäköiset ei sitten voi olla noitia? Kauneus jotenkin kulkee noidan voimien mukana? Tää on ku suoraan jostain fanifiktionovellista.
Rumat ja veltonnäköiset ei varmaankaan voi olla. Noituudessahan on kysymys luonnon kanssa samaa tahtia elämisestä, kuunkierron mukaan toteutuvista asioista ja oletteko nähnyt luonnossa esim rumia ja veltonnäköisiä eläimiä? Satukirjoissa noitia tosin usein kuvataan rumiksi naisiksi joilla syyliä ja ties mitä mutta taas toisaalta tarinoissa hyvin kauniiksi "nymfeiksi". Minä olen tavannut ainakin kaksi joista tiedän että heillä on noidan voimat. Toinen oli vanha nainen jonka muistan lapsuudesta, yleisesti tiedettiin että on noita, joka osasi parantaa. Asui yksin metsän laidalla pienessä mökissä mutta ei ollut siis mitenkään pelottava. Toinen on sen noidan viitta kirjankin kirjoittanut Naomi, tiedän siksi että kävin hänen luona energiahoidossa. Hän todellakin on kaunis, tulee mieleen se elokuvan Pretty Woman. Se oli todella merkillinen kokemus! Naomin kädet tuntui kuumilta, alkoi hikoiluttaa ja tuntui kuin olisi vajonnut johonkin, en ollut sanonut pitkään vaivanneen säryn tarkkaaa paikkaa mutta kun Naomi laittoi kätensä alaselkäni päälle, hänen käsi pysähtyi siihen kipeään kohtaan ja hän sanoi että tämä kohta. Tuntui kun sähkö olisi mennyt siitä varpaisiin asti. Pystyin tuskin vastaamaan niinkuin olisi joku poltto tullut hänen käsistään. Illalla vielä johmi melkoisesti enkä ollut vielä silloin vakuuttunut että kyse olisi ollut tukkeutuneesta chakrasta mutta niin se särky vaan oli seuraavana aamuna poisssa eikä ole palannut:) Olen kyllä senkin jälkeen hänellä käynyt.
On, esim. "kauheen noidan bongasit eilen baarista kotiin.".
On todellaki. Eteeni loikki taas yks Känkkä-Ränkkä saatuaan oikosulun, ku nenä ja leuka osu yhteen.Siinä se öyhötti menemään edestakasin Quashimotona sinne tänne raakkuen loitsuja ja kirouksia ku pääsiäinen oli menny persiilleen Kyöpelinvuorella. Purki mieltään p**kiainen minuun pieneen ja viattomaan.
Intersektionaalisia marxilaisia feministinoitia varmasti löytyy.
On ja
Ei,
Ei toimi magia, mutta Noitia on.
Zinc
Youbutessakin on videoita oikeista KIN noidista. On siellä paljon feikkiäkin ..
Zinc
truly kirjoitti:
Todellakin on. Se on asia mikä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Niihin asioihin vihkiytyneillä on samat voimat kuin vuosisatojen ajan ollut.
Eli ei yhtään mitään.
koettua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumat ja veltonnäköiset ei varmaankaan voi olla. Noituudessahan on kysymys luonnon kanssa samaa tahtia elämisestä, kuunkierron mukaan toteutuvista asioista ja oletteko nähnyt luonnossa esim rumia ja veltonnäköisiä eläimiä? Satukirjoissa noitia tosin usein kuvataan rumiksi naisiksi joilla syyliä ja ties mitä mutta taas toisaalta tarinoissa hyvin kauniiksi "nymfeiksi". Minä olen tavannut ainakin kaksi joista tiedän että heillä on noidan voimat. Toinen oli vanha nainen jonka muistan lapsuudesta, yleisesti tiedettiin että on noita, joka osasi parantaa. Asui yksin metsän laidalla pienessä mökissä mutta ei ollut siis mitenkään pelottava. Toinen on sen noidan viitta kirjankin kirjoittanut Naomi, tiedän siksi että kävin hänen luona energiahoidossa. Hän todellakin on kaunis, tulee mieleen se elokuvan Pretty Woman. Se oli todella merkillinen kokemus! Naomin kädet tuntui kuumilta, alkoi hikoiluttaa ja tuntui kuin olisi vajonnut johonkin, en ollut sanonut pitkään vaivanneen säryn tarkkaaa paikkaa mutta kun Naomi laittoi kätensä alaselkäni päälle, hänen käsi pysähtyi siihen kipeään kohtaan ja hän sanoi että tämä kohta. Tuntui kun sähkö olisi mennyt siitä varpaisiin asti. Pystyin tuskin vastaamaan niinkuin olisi joku poltto tullut hänen käsistään. Illalla vielä johmi melkoisesti enkä ollut vielä silloin vakuuttunut että kyse olisi ollut tukkeutuneesta chakrasta mutta niin se särky vaan oli seuraavana aamuna poisssa eikä ole palannut:) Olen kyllä senkin jälkeen hänellä käynyt.
Alkuperäinen vastaamassa:
Joka ikinen new age -höpönpöppööhoito perustuu samaan asiaan: plaseboon. Se mitä sinä kutsut noituudeksi on toisen mielestä enkelihoitoja. Se, että joku on taitava lukemaan toisten ihmisten reaktioita (vrt. mentalistit) ei tee kenestäkään noitaa. Ei edes "Naomista". Taitavat heittelevät koukkuja joihin jotkut jäävät sitten pyristelemään ja heiltä on helppo kupata rahaa vastaisuudessakin.
Mainitsen vielä sen että jos joku _näyttää_ rumalta ja veltolta, ei se kerro hänen terävyydestään tai luonnonläheisyydestään hölkäsen pöläystä. Kauneus yhdistettynä noituuteen on nimenomaan legendojen ja fantasiakirjallisuuden märkää unta.
Minulla on tuttava, joka uskoo aiempiin elämiin ja kokee pystyvänsä ohjaamaan qi:tä, ja tiedän että muut ihmiset ovat tämän energian tunteneet virtaavan hänen käsistään. Hän demonstroi taitojaan minulle, mutten valitettavasti huomannut minkään energian virtaavan. Hän on kyllä taitava akupunktiohoitaja, mutten senkään kokenut oikeasti tehoavan mihinkään. Mukava tyyppi kylläkin, ei veloita mitään hoidoistaan, omatunnon mukaan saa maksaa.
Todellakin on. Se on asia mikä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Niihin asioihin vihkiytyneillä on samat voimat kuin vuosisatojen ajan ollut.