Ero, miten tässä nyt menetellään, kun mies ei lähde?
Eli ero vireillä ja hän on sen lapsillekin kertonut. Nyt ei tee elettäkään lähteäkseen.
Minä jään tähän asuntoon tietenkin lasten kanssa, koska lasten koulut vieressä ja imetän vielä pienintä, niin en voi häntä jättääkään. Ja tietenkin isommat ovat nyt siis kotikoulussa ja mies päivät töissä ja minä kotona. Eli minun lähtöni tästä ei ole vaihtoehto, varsinkin kun hän on eron tehnyt.
Todella ahdistavas olla samassa asunnossa, en pysty syömään enkä tekemään juuri mitään. Mies ei vastaa kysymyksiin tai on siis päätöksensä tehnyt, eikä halua enää puida asioita.
Miten tästä eteenpäin? Kokemuksia otetaan vastaan.
Kommentit (36)
Kun vaimoni ilmoitti, että haluaa erota ja sanoi jäävänsä asuntoon ja minun muuttavan pois. Sanoin ok kyllä se käy. Mutta kun asunto on puoliksi, niin joko ostat minun osuuteni tai myydään tämä. Ei mennyt jakeluun. Asuin toisessa huoneessa ja häntä vtutti se asia. Riiteli turhasta ja auko päätään minkä kerkesi. Sanoin, että ostat minut ulos tai myydään tämä, ei minun tarvitse mennä mihinkään muuaalle ja lyhennellä velkaa ja maksaa esim vuokraa. Tai ostan sinut ulos tästä asunnosta. Ostin vaimoni ulos sitten ulos ja myin asunnon.
Valitettavasti miehen ei ole pakko lähteä.
Tiedän tapauksen missä äiti lähti pois koska mies ei suostunut.
Oli vuokralla oleva rivari ja oma piha.
Mies jäi yksin neliöön ja muutti myöhemmin pois.
Äiti olisi halunnut jäädä rivariin mutta se ei miehelle käynyt.
Suosittelen hakemaan uutta asuntoa sillä mies ei ehkä suostu lähtemään.
Älkää neuvoko väärin. Ihan taatusti käräjäoikeus pistää äijän muuttamaan, kun vaan täytät hakemuksen. Se on ihan niin helppoa.
Jotkut siis jää liian isoon asuntoon ihan yksin. Kiusa se on pienikin kiusa.
Teillä valtataistelu ja mies haluaa että sinä lähdet.
Sillä mikä on järkevää niin ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää neuvoko väärin. Ihan taatusti käräjäoikeus pistää äijän muuttamaan, kun vaan täytät hakemuksen. Se on ihan niin helppoa.
Ja mitä tämä maksaa???
Hanki oma asunto ja ota ne lapset mukaan. Eihän ne mikään kiinteä kaluste ole, kyllä ne kulkee muun muuttokuorman mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vie aikaa ja maksaa!
Siinä se ongelma on.
Katso itse, onko siinä jokin hakemusmaksu.
Näkyy olevan Porvoossa tämä uusavuton, jolla ei ole aikaa täyttää yhtä lomaketta.
Tässä nyt ratkaisee ihan muut asiat kuin ap:n päätös. Onko vuokra vai oma ja jos on oma onko kumman nimissä, onko avioehtoa jne.
Ap imettää, joten aivotoiminta on siirtynyt rintarauhasiin. Ilmeisesti myös mies kyllästyi ap:n aivottomuuteen.
Imettävä ei varmaan halua miettiä vielä uutta suhdetta mutta varmin keino päästä eroon edellisestä
Oikeusaputoimistosta voit kysyä neuvoja.
Jos on vuokra-asunto ja sopimus molempien nimillä niin vaikeaa jos mies ei halua lähteä.
Jos omistusasunto ja omistus puoliksi niin joku sopimus pitää asumisesta tehdä ennen virallista eroa.
Jos jäät siihen ja mies muuttaa niin pitää kuitenkin sopia kuinka hoidatte yhteisen asunnon kulut viralliseen ositukseen saakka.
Olet kai tietoinen, että erotessa tehdään ositus, ei se ole niin, että vain joku päättää jäädä asumaan omistusasuntoon, se pitää lunastaa. Jos siis molemmat omistaa. Tai miten sitten meneekin niin ositus pitää tehdä. Jos on jotain omaisuutta.
Eli sinä päätit heittää ukon pihalle omasta päätöksestäsi ja ihmettelet kun ei suostu?
Kasva aikuiseksi!
Voit myös itse hommata uuden asunnon, imettäminen ei ole este muuttaa. Etsi aluksi lähettyviltä joku heti vapaa ja muutatte myöhemmin johonkin asuntoon mikä vastaa paremmin tarpeitanne.