Koulutus, jolla 100% varmuudella et jää työttömäksi
Kommentit (50)
Ei sellaista koulutusta olekaan. Jos ihminen on tavalla tai toisella työhön kykenemätön niin ei niitä töitä saa vaikka koulutus olisi mikä. Suht normaalit ja suht normaaliin sosiaalisuuteen kykenevät tietty saavat.
Lääkärit ja hoitajatkin voivat tulla irtisanotuksi yt-neuvotteluissa, myös yksityiseltä puolelta, siinä missä muutkin työntekijät.
Toki työllistyvät hyvin ongelmitta uusiksi.
Lähihoitaja, erikoistuminen lapsiin.
Päiväkodissa tulee aina olemaan pula työntekijöistä ja lähihoitajana pääset työllistymään myös muihin paikkoihin esim sairaaloihin. Itse olen osastonsihteerinä tällä koulutuksella ja erikoistumisella..
Olen laitoshuoltaja ja silti työtön.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja, erikoistuminen lapsiin.
Päiväkodissa tulee aina olemaan pula työntekijöistä ja lähihoitajana pääset työllistymään myös muihin paikkoihin esim sairaaloihin. Itse olen osastonsihteerinä tällä koulutuksella ja erikoistumisella..
Höpö höpö. Lähihoitajana erikoistuminen vanhuksiin on se juttu. Kaikki haluaa olla lasten kanssa päivätöissä ja niitä ei riitä.
Hautausurakoitsija. Ihmisiä kuolee aina.
Lapseni opiskelee rekkakuskiksi ja siellä koulussa opettaja sanoi meille vanhemmille, että saavat kyllä käytännössä aina töitä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että koulutuksesta riippumatta voit jäädä työttömäksi, jos olet vain riittävän huono/sopimaton työhösi. Lisäksi missään ammatissa ei ole työvoimapulaa koko maassa, eli jos olet haluton muuttamaan työn perässä, voit jäädä työttömäksi, koulutuksesta riippumatta.
Lähtökohta varmaan kuitenkin on, että pitää olla työhaluja.
Krematorio-operaattoreilla ja hautausurakoitsijoilla on loistavat työllisyysnäkymät.
Vierailija kirjoitti:
Bioanalyytikko eli laboratoriohoitaja. Pulaa koko maassa. Ihan erilaista kuin muu hoitotyö.
Vaaditaanko työssä vahvaa matemaattista osaamista?
Ravintola-ala, ainakin pk-seudulla. Jos hermot ja kunto kestää.
Sosionomi todellakin voi olla työtön 😂 niitä ensinnäkin valmistuu erittäin paljon ja töitä ei ole kovin paljon. Yhtä paikkaa voi hakea lähes sata. Toki sijaisuuksia saa mutta ei välttämättä niitä sosionomin paikkoja tosta vaan oteta.
Lääkäri, sairaanhoitaja, lähihoitaja, puheterapeutti, toimintaterapeutti, koodari, eläinlääkäri, hammaslääkäri, ja varhaiskasvatuksen opettaja.
Maarakennusala, kun vaan on valmis reissutöihin.
Opiskelen kuntotuksen ohjaajaksi ja meille on sanottu työtilanteen olevan hyvä, osa työllistyy jo kesken opintojen. Tutoropettajamme mukaan tällä hetkellä on sairaanhoitajia enemmän työttömänä valmistuneista.
Siis kuntoutuksen ohjaajaksi.. Meillä on monipuoliset työllistymismahdollisuudet.
Totta, mutta toisaalta jos lama iskee ihan tosissaan, niin jostain pitää alkaa tinkimään. Ja silloin voi eläinlääkärilaskut tuntua isoilta.