Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkiläiset saapuneet. Yksi pyyntö...

Vierailija
17.04.2020 |

Kun kerran käytte kuitenkin täällä mökkipaikkakunnalla kaupassa näköjään, niin voisitteko edes jättää lapset autoon siksi ajaksi?
Terveiset etelä-Savosta.

Kommentit (441)

Vierailija
281/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Saimaalla on kyllä mökkiläisiä. Rauhassa ja häpeilemättä toimivat kaupungilla ja kaupoissa, apteekissa, tankilla, k-raudassa. Näitä kaikki mökkiläiset tarvitsevat minimissään. Ihan höpöpuhetta vain se, että mennään suoraan mökille ja takaisin. Ihan varmasti suurin osa tarvitsee sitä sun tätä mökillä ollessaan. Pitää vähän laittaa ja koneita pitää huoltaa talven jälkeen ja ruokaa pitää ostaa kuitenkin, ei sillä yhdellä kauppareissulla pärjää kuin viikon. Sitten ei riitä enää päiväys maidossa, leivässä ja jugurteissa. Auto pitää tankata.

Vierailija
282/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa. Koronan aikana käy toinen meistä kaupassa, heti aamulla, lapsia ei ole,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI TIETENKÄÄN!!! Etkö muista kuinka viime syksynä se yksi isä ristiinnaulittiin tällä palstalla, kun oli jättänyt lapsensa kauppareissun ajaksi autoon ja siellä syttyi palo?

No jätin joka tapauksessa omat täällä asuvat lapseni autoon ja kaupassa jolkotteli mökkiläisten lapsia.

Eikö ne voi samantien sitten jättää kotiin? Jos kerran ovat sen ikäisiä, että voi jättää keskenään autoon. Mökkiläisillä tuo on vähän vaikeammin toteutettavissa, jos koti on vaikka 250km päässä ja mökille ollaan vasta menossa.

Miten kukaan on menossa mökille 250 km päähän, kun juuri nyt ei kuulunut matkustella tai mennä mökille? Eikä nyt kuulunut varsinkaan käydä reitin varrella lasten kanssa karkkiostoksilla.

Jos joku ihmettelee minkä takia uusimaalaisia ihmetellään, käy lukemassa hallituksen antamat ohjeet olla asioimatta kuin kotipaikkakunnilla ja olla menemättä mökille. Lue sen jälkeen uutiset kuinka mökkipaikkakuntien kauppojen kassat tänään kilisee.

Jos joku luuli, ettei täältä matkusteta maalle tai ainakaan mökille mennessä käydä muiden maakuntien kaupoissa, nyt silmät auki, kun luette uutisia. Uusimaalaisten idioottien takia jotka ei noudata ohjeita rajojen sulkeminen oli välttämätöntä. Nyt ne avattiin, kun hallitus luuli meitä fiksummiksi...

Tuskinpa kaikki mökkeilijät uusimaalaisia ovat.

No jos uutisen mukaan mökkipaikkakunnalla kaupan myynti oli jo iltapäivällä kasvanut 30% viikon takaisesta, miksi ne muualta mökille menevät tänä perjantaina ostaisivat noin paljon enemmän kuin viikko sitten?

Eikö mökkipaikkakunnan kaupan myynti voi mielestäsi kasvaa myös muiden kuin uusimaalaisten mökkeilijöiden toimesta esimerkiksi vaasalaisten tai kuopiolaisten mökkeilijöiden ostoksista. Miksi taas läimitään ainoastaan Uusimaata? Muidenko matkustus ja mökkeily on ok? Vai väitätkö, ettei muilta paikkakunnilta matkusteta toisille paikkakunnille ollenkaan että he olisivat niin kuuliaisia?

En ole tuo aiempi, mutta kun ajetaan linnatuuleen Janakkalassa niin melko epätodennäköistä on, että joku olisi matkalla Kuopiosta tai Vaasasta.

P.s. Opettele taivuttamaan Uusimaa. Ei uusimaata vaan uuttamaata, ei uusimaalainen vaan uusmaalainen,

Olen huolissani suomalaisten ihmisten luetun ymmärtämisestä.

Vierailija
284/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Saimaalla on kyllä mökkiläisiä. Rauhassa ja häpeilemättä toimivat kaupungilla ja kaupoissa, apteekissa, tankilla, k-raudassa. Näitä kaikki mökkiläiset tarvitsevat minimissään. Ihan höpöpuhetta vain se, että mennään suoraan mökille ja takaisin. Ihan varmasti suurin osa tarvitsee sitä sun tätä mökillä ollessaan. Pitää vähän laittaa ja koneita pitää huoltaa talven jälkeen ja ruokaa pitää ostaa kuitenkin, ei sillä yhdellä kauppareissulla pärjää kuin viikon. Sitten ei riitä enää päiväys maidossa, leivässä ja jugurteissa. Auto pitää tankata.

Ihanaa tuppukylän mentaliteettia. Kyläraitilla niin hiljaista, että kulee jopa oravanpieraisun. Mutta ei hätää, siinäpä auto vierailla rekisterikilvellä! Verhojen takana herätään eloon. Minne se nyt menee? Miksi se kulkee edestakaisin? Ahaa kaasuttivat kylä-Viljon superlaariin. Noin paljon ostivat kerralla yogurttia! Jäkä-jäkä-jäkä... 

Vierailija
285/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimalla on oireettomia ja vähän oireilevia niin paljon, että ihan varmasti kantavat tautia kohta ympäri Suomea. Mökkikunnat ovat yleensä niitä kaikkein pienimpiä kuntia, joissa ei riitä resursseja edes oman väen tarpeisiin. Kyllähän se virus, jos se sieltä mökkiläisten mukana tulee, niin leviää hyvin pian pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki käyttävät samoja harvoja palveluja, samaa kauppaa ja apteekkia. Veikkaanpa, että kesä kun tulee, niin alkaa pienissä kunnissa hankalat ajat. Ihan turhaa on ollut kaikki uhrautuminen, etätyöt, lapsen eristäminen koulusta ja kavereista ja lomautukset. Taudissa ovat kuitenkin kohta. Kiitos hallitus, kiitos typerät mökkiläiset. Suositukset eivät riitä. Se on nähty. Ilman typeriä mökkiläisiä se virus ei tänne mistään muualtakaan oikein tulisi.

Vierailija
286/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian entinen mökkiläinen kirjoitti:

Asumme mökillä 75% vuodesta. Kertaakaan emme ole käyttäneet terkkarin palveluita, paitsi labraa. Eli mökki on oman sairaanhoitopiirin alueella.

Ruoat ostamme tullessamme mökkipaikkakunnan kaupasta. Ajatuksena tukea kuolevaa kylää. Rautakaupasta, puutavaraliikkeestä, autokin käytetään huollossa siellä.

Samoin parturi- ja kosmetologipalvelut on olleet käytössä . Jos ei raha kelpaa, niin ostetaan ruoat tullessamme Edullisemmasta kaupungin supermarketista ja aletaan tankatakin kaupungissa.

Kiinteistöverolle emme saa mitään vastinetta.

Pannaan mökki myyntiin, jos ei mene kaupaksi niin jätetään autiotilaksi. Lahjoitetaan kunnalle. Vähän voi olla ohis mutta ymmärrättekö että me mökkiläiset tuomme teille RAHAA....

"Vähän voi olla ohis mutta ymmärrättekö että me mökkiläiset tuomme teille RAHAA...."

Tuo RAHA on tärkeä pointti, mutta monelle rahaa tärkeämpi on terveys ja tässä tilanteessa kärsimysten vähentäminen ja ihmishenkien säilyttäminen.

Olen samaa mieltä kuin pääministeri Marin, Angela Merkel ja monet muut valtion päämiehet, jotka ovat korostaneet puheissaan, ettei nyt ole sopiva hetki puhua rahasta, vaan nyt on aika puhua ihmisten terveydestä, kärsimyksistä ja henkiin jäämisistä.

Esim. Saksassa ihmiset noudattivat millin tarkkuudella Angela Merkel ohjeita ja pysyivät kotona ja se on kannattanut, sillä siellä koronan tartuttavuusluku on 0.7 ja rajoitusten purkua suunnitellaan, mutta silti siellä moottoritiellä ei näe kuin rahtiliikennettä.

Vierailija
287/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tulisi mieleenkään hankkia mitään mökkiä. Hyi helkkari. Vihaan maaseutua.

Maaseutu on ihan ok, mutta maaseudulla asuvat ihmiset tämänkin ketjun perusteella täysin persiistä. Hirveät ennakkoluulot ja alemmuuskompleksit päällä. Korona  tuntuu nyt olevan hyvä  luvallinen tekosyy tuulettaa ja ilmaista sitä kaupunkilaisvihaa aivan avoimesti. 

Joo. ja itse olen maaseudulta kotoisin oleva helsinkiläistynyt henkilö, jolla ei ole kesämökkiä uudenmaan ulkopuolella, eikä tarvetta matkustaa sinne perähikiälle just nyt eikä myöskään lähitulevaisuudessa.

Olen ap ja olen itse Uudeltamaalta kotoisin vaikka nykyään täällä Savossa asunkin. Minulla ei ole alemmuuskompleksia. Olen syntynyt Helsingissä ja häpeän sitä, ettei mökkiläiset ymmärrä yksinkertaisia ohjeita, joita annetaan. En ole vihannut ketään, en lietsonut mitään. Olen ihmetellyt, että jos minulla onnistuu kolmen lapsen kanssa helposti kaupassa käyminen ilman lapsia, niin miksi se ei onnistu mökkiläiseltä?

On täysin luonnollista, että ihmiset jotka asuvat alueilla, missä on vähemmän koronaa ovat huolissaan läheisistään ja omasta terveydestään. Ettekö muka itse olisi samassa tilanteessa?

Mielestäni on käsittämättömän lapsellista uhkailla täällä, että en käytetä enää ikinä paikkakunnan kauppaa. No älkää käyttäkö sitten, mutta noudattakaa ohjeita!

Voi viattomuus! Oletteko ihan oikeasti niin tyhmiä, että se, että jollekin sanotaan "Älkää nyt tulko tänne suurin laumoin, pysykää poissa - ei me teitä täällä tarvita/ kaivata jne. jne. antaa teistä jotenkin miellyttävän, vieraanvaraisen ja ystävällisen vaikutelman? Ei. Olette juuri niin metsäläisiä kuin voi olettaa. 

Ja sitten tuon nokittelevan tympeyden jälkeen ihmettellään (jälleen täynnä pyhää viattomuutta), että tosi epistä, kun ette sitten tulevaisuudessa enää tuo ostovoimaanne tänne ja osta pikkupitäjän marketista mökkivaraa. Koittakaapa nyt päättää, mitä toivotte. 

Sen taisi kyllä sanoa pääministeri, että nyt ei ole mökkeilyn aika, mutta ihan sama. Voin ottaa senkin kontolleni.

Kyllä ihmiset tekevät juuri niin kuin parhaaksi näkevät. Pääministeri suositteli, että ei mitään joukkomuuttoa mökeille, eikä sellaista nähdäkseni ole edes tapahtunut. Mutta siinä vaiheessa kun joku randomi alkaa lukea lakia ja laskea kaupan ovella, että hetkinen et saa niiden kahden muksun kanssa tulla tähän kauppaan - se on eri asia. Se on mielivaltaa. Tekee mieli kysyä, miksi sinulla on jokin samankaltainen oikeus kuin pääministerillä antaa suosituksia ylhäältä alaspäin? Joo. Ettekä todellakaan ole yksi ja sama henkilö, jos siitä on  jotain epäselvyyttä.

Otatteko te siellä Uudellamaalla nyt aina lapset mukaan kauppaan vaikka on pyydetty, että kauppaan ei tultaisi koko perheen voimin?

Ihmiset käyvät ihan normaalisti kaupassa - kukin siten miten parhaaksi näkee. Ei täällä ainakaan vielä skitsoilla, että jaahas sinä olet jostain muualta - äläpäs tule tähän kauppaan nyt.

Pidetään turvavälit, pysytään sairaana kotioloissa jne. Normaalia elämää poikkeustilanteessa.  Se, että on poikkeukselliset olot ei oikeuta siihen, että ihmisiä rajoitetaan vaan sen perusteella että lapsia on useampi tai ovat jostain toiselta paikkakunnalta.

Ihan tosi? Eikö teitä huoleta, että lapset saavat tartunnan? Isoissa hypermarketeissa on väljät käytävät, joten turvavälejä voi pitää kaupassakin. Pikkukaupoissa samaan hyllyväliin ei mahdu kunnolla edes ohittamaan toista. Pakko sanoa, että aika huolettomia olette.

Se että oltaisiin "huolettomia" on sinun värittynyt tulkintasi. Pitämällä ihan normaalia (=suomalaista) hajurakoa toisiin, ei tarvitse skitsoilla hysteerisenä. Vanhusväelle/ riskiryhmässä oleville suositellaan ostosreissua aamulla ja muille vähän myöhemmin. Mutta sekään ei ole mikään ehdottomuus, jota vahdittaisiin hullun lailla. Itse olen kriittisen alan työntekijä. Pakko kuule mennä töihin julkisilla, olla ihmisten parissa. Ei voi jäädä poteroitumaan ja kehittämään hysteriapaniikkia sisätiloihin. On ihan oma asia, miten jokainen pärjää omien "pelkojensa" kanssa tässä tilanteessa. Sillä sitähän tämä vouhutus nyt suurelta osin on.

Sinä sanot olesi kriittisellä alalla töissä ja kulkevasi työmatkat julkisilla. Sinun nyt luulisi ymmärtävän, että mitä vähemmän ihmisiä on liikenteessä, sitä helpompi on pitää turvavälejä ja välttyä tartunnalta. Alaikäiset lapset harvemmin ostavat perheen ruuat, joten heitä ei tarvitse ottaa kauppaan sisälle. Poikkeuksia ovat pienten lasten yksinhuoltajat, mutta eiköhän heistäkin suurin osa jättäisi lapset mieluummin kotiin.

Vierailija
288/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme mökillä 75% vuodesta. Kertaakaan emme ole käyttäneet terkkarin palveluita, paitsi labraa. Eli mökki on oman sairaanhoitopiirin alueella.

Ruoat ostamme tullessamme mökkipaikkakunnan kaupasta. Ajatuksena tukea kuolevaa kylää. Rautakaupasta, puutavaraliikkeestä, autokin käytetään huollossa siellä.

Samoin parturi- ja kosmetologipalvelut on olleet käytössä . Jos ei raha kelpaa, niin ostetaan ruoat tullessamme Edullisemmasta kaupungin supermarketista ja aletaan tankatakin kaupungissa.

Kiinteistöverolle emme saa mitään vastinetta.

Pannaan mökki myyntiin, jos ei mene kaupaksi niin jätetään autiotilaksi. Lahjoitetaan kunnalle. Vähän voi olla ohis mutta ymmärrättekö että me mökkiläiset tuomme teille RAHAA....

"Vähän voi olla ohis mutta ymmärrättekö että me mökkiläiset tuomme teille RAHAA...."

Tuo RAHA on tärkeä pointti, mutta monelle rahaa tärkeämpi on terveys ja tässä tilanteessa kärsimysten vähentäminen ja ihmishenkien säilyttäminen.

Olen samaa mieltä kuin pääministeri Marin, Angela Merkel ja monet muut valtion päämiehet, jotka ovat korostaneet puheissaan, ettei nyt ole sopiva hetki puhua rahasta, vaan nyt on aika puhua ihmisten terveydestä, kärsimyksistä ja henkiin jäämisistä.

Esim. Saksassa ihmiset noudattivat millin tarkkuudella Angela Merkel ohjeita ja pysyivät kotona ja se on kannattanut, sillä siellä koronan tartuttavuusluku on 0.7 ja rajoitusten purkua suunnitellaan, mutta silti siellä moottoritiellä ei näe kuin rahtiliikennettä.

Ei me tarvita teidän rahojanne. Me saadaan sama summa kuitenkin tukiaisina kepulta kunhan vaan valitetaan t. Maalainen

Vierailija
289/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusimalla on oireettomia ja vähän oireilevia niin paljon, että ihan varmasti kantavat tautia kohta ympäri Suomea. Mökkikunnat ovat yleensä niitä kaikkein pienimpiä kuntia, joissa ei riitä resursseja edes oman väen tarpeisiin. Kyllähän se virus, jos se sieltä mökkiläisten mukana tulee, niin leviää hyvin pian pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki käyttävät samoja harvoja palveluja, samaa kauppaa ja apteekkia. Veikkaanpa, että kesä kun tulee, niin alkaa pienissä kunnissa hankalat ajat. Ihan turhaa on ollut kaikki uhrautuminen, etätyöt, lapsen eristäminen koulusta ja kavereista ja lomautukset. Taudissa ovat kuitenkin kohta. Kiitos hallitus, kiitos typerät mökkiläiset. Suositukset eivät riitä. Se on nähty. Ilman typeriä mökkiläisiä se virus ei tänne mistään muualtakaan oikein tulisi.

Tuo on totta. Perinteisesti mökkeily on aloitettu kesäkuussa ja jos siihen saakka oli noudatettu ohjeita, eikä menty levityämään virusta mökkikuntiin, koronavirus olisi nujerrettu.

Nyt todennäköisesti mökkiläisten kesä on pilalla, myös niiden jotka ovat pysyneet kotona, kun korona leviää ympäri Suomea ja pahin koronaepidemia osuu maaseudulla kesäkuulle ja tauti leviää myös mökkiläisiin, kun käydään pienissä kaupoissa, apteekissa ja ihmisiä kokoontuu yhteen.

Vierailija
290/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi lasten viskovan savuavan tabletin ulos ja taisi olla vain vanhempien tupakointi ja sytkäriä sitten kokeiltu kun jokin plasmasytkärikin lapsille tosi jännä.

Kyseessä oli takan sytyttämiseen tarkoitettu sytytin, jolla lapset alkoivat leikkimään ja sytyttivät palon.

Ja tätä käytetään nyt syynä, miksi mökkiläisten ei pidä jättää lapsiaan autoon kaupan ajaksi😂

Voi sen auton parkkeerata niinkin, että voi pikaisesti kaupassa käydessään aina vilkaista, miten siellä menee. Tosin tuo nyt on yleensäkin melkoinen tekosyy, en usko että monikaan mamma yksinään vauvan kanssa jossain mökillä niin pitkään oleskelisi, että joutuisi kauppaan menemään. Eikä moni veisi lastaan sellaiseen paikkaan, jossa se voi saada virustartunnan, ja oireettomana tartuttaa mammankin.

Tekosyy vain sille, jos ei muuta huvia viitsi järjestää, niin kauppaan voi viedä elämyspuistoon lapsilauman.

Vierailija
291/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppaan menee yksi ihminen, muut jäävät autoon. Uusimaalaiset käyttävät maaseudun kaupoissa hengitysmaskeja, jotta heistä huokuvat virukset eivät leviäisi kauppaan ja tappais mökkikunnan vanhusvoittoista väestöä.

Ymmärrättekö, taajama-asukkaat, että olette maaseudun mummoille ja pappoille hengenvaara?

Niillä on näköjään niitä parempia maskeja jotka suojaa kyllä kantajaansa mutta omat käryt tulee raakana ulos ja laskeutuu elintarvikkeiden päälle.

Ja pennut juoksee ympäriinsä, niillä on vissiin ollut tylsää tzadissa...

Vierailija
292/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläkaupasta voi ihan hyvin antaa kauppiaalle ostoslistan tarpeellisista tavaroista ja hän kerää kasseihin ja tuo ulos. Tai vaikka lähettä viestillä ne ostoksensa  ja kauppias pakkaa valmiiksi, ei  tarvitse kuin noutaa.

Vierailija
293/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartuntoja on ympäri Suomea. Kuka vaan voi olla taudinkantaja. Tuskin teidän tuppukylässäkään kaikki pystyvät olemaan koko ajan neljän seinän sisällä ja jos pystyvät niin miten se silloin mökkiläisistäkään tarttuukaaan. Jonkun on aina siellä tuppukylässäkin käytävä töissä ja jonkun syystä tai toisesta toisella paikkakunnalla.

Vierailija
294/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseutu on ihan ok, mutta maaseudulla asuvat ihmiset tämänkin ketjun perusteella täysin persiistä. Hirveät ennakkoluulot ja alemmuuskompleksit päällä. Korona  tuntuu nyt olevan hyvä  luvallinen tekosyy tuulettaa ja ilmaista sitä kaupunkilaisvihaa aivan avoimesti. 

Joo. ja itse olen maaseudulta kotoisin oleva helsinkiläistynyt henkilö, jolla ei ole kesämökkiä uudenmaan ulkopuolella, eikä tarvetta matkustaa sinne perähikiälle just nyt eikä myöskään lähitulevaisuudessa.

Olen ap ja olen itse Uudeltamaalta kotoisin vaikka nykyään täällä Savossa asunkin. Minulla ei ole alemmuuskompleksia. Olen syntynyt Helsingissä ja häpeän sitä, ettei mökkiläiset ymmärrä yksinkertaisia ohjeita, joita annetaan. En ole vihannut ketään, en lietsonut mitään. Olen ihmetellyt, että jos minulla onnistuu kolmen lapsen kanssa helposti kaupassa käyminen ilman lapsia, niin miksi se ei onnistu mökkiläiseltä?

On täysin luonnollista, että ihmiset jotka asuvat alueilla, missä on vähemmän koronaa ovat huolissaan läheisistään ja omasta terveydestään. Ettekö muka itse olisi samassa tilanteessa?

Mielestäni on käsittämättömän lapsellista uhkailla täällä, että en käytetä enää ikinä paikkakunnan kauppaa. No älkää käyttäkö sitten, mutta noudattakaa ohjeita!

Voi viattomuus! Oletteko ihan oikeasti niin tyhmiä, että se, että jollekin sanotaan "Älkää nyt tulko tänne suurin laumoin, pysykää poissa - ei me teitä täällä tarvita/ kaivata jne. jne. antaa teistä jotenkin miellyttävän, vieraanvaraisen ja ystävällisen vaikutelman? Ei. Olette juuri niin metsäläisiä kuin voi olettaa. 

Ja sitten tuon nokittelevan tympeyden jälkeen ihmettellään (jälleen täynnä pyhää viattomuutta), että tosi epistä, kun ette sitten tulevaisuudessa enää tuo ostovoimaanne tänne ja osta pikkupitäjän marketista mökkivaraa. Koittakaapa nyt päättää, mitä toivotte. 

Sen taisi kyllä sanoa pääministeri, että nyt ei ole mökkeilyn aika, mutta ihan sama. Voin ottaa senkin kontolleni.

Kyllä ihmiset tekevät juuri niin kuin parhaaksi näkevät. Pääministeri suositteli, että ei mitään joukkomuuttoa mökeille, eikä sellaista nähdäkseni ole edes tapahtunut. Mutta siinä vaiheessa kun joku randomi alkaa lukea lakia ja laskea kaupan ovella, että hetkinen et saa niiden kahden muksun kanssa tulla tähän kauppaan - se on eri asia. Se on mielivaltaa. Tekee mieli kysyä, miksi sinulla on jokin samankaltainen oikeus kuin pääministerillä antaa suosituksia ylhäältä alaspäin? Joo. Ettekä todellakaan ole yksi ja sama henkilö, jos siitä on  jotain epäselvyyttä.

Otatteko te siellä Uudellamaalla nyt aina lapset mukaan kauppaan vaikka on pyydetty, että kauppaan ei tultaisi koko perheen voimin?

Ihmiset käyvät ihan normaalisti kaupassa - kukin siten miten parhaaksi näkee. Ei täällä ainakaan vielä skitsoilla, että jaahas sinä olet jostain muualta - äläpäs tule tähän kauppaan nyt.

Pidetään turvavälit, pysytään sairaana kotioloissa jne. Normaalia elämää poikkeustilanteessa.  Se, että on poikkeukselliset olot ei oikeuta siihen, että ihmisiä rajoitetaan vaan sen perusteella että lapsia on useampi tai ovat jostain toiselta paikkakunnalta.

Ihan tosi? Eikö teitä huoleta, että lapset saavat tartunnan? Isoissa hypermarketeissa on väljät käytävät, joten turvavälejä voi pitää kaupassakin. Pikkukaupoissa samaan hyllyväliin ei mahdu kunnolla edes ohittamaan toista. Pakko sanoa, että aika huolettomia olette.

Se että oltaisiin "huolettomia" on sinun värittynyt tulkintasi. Pitämällä ihan normaalia (=suomalaista) hajurakoa toisiin, ei tarvitse skitsoilla hysteerisenä. Vanhusväelle/ riskiryhmässä oleville suositellaan ostosreissua aamulla ja muille vähän myöhemmin. Mutta sekään ei ole mikään ehdottomuus, jota vahdittaisiin hullun lailla. Itse olen kriittisen alan työntekijä. Pakko kuule mennä töihin julkisilla, olla ihmisten parissa. Ei voi jäädä poteroitumaan ja kehittämään hysteriapaniikkia sisätiloihin. On ihan oma asia, miten jokainen pärjää omien "pelkojensa" kanssa tässä tilanteessa. Sillä sitähän tämä vouhutus nyt suurelta osin on.

Sinä sanot olesi kriittisellä alalla töissä ja kulkevasi työmatkat julkisilla. Sinun nyt luulisi ymmärtävän, että mitä vähemmän ihmisiä on liikenteessä, sitä helpompi on pitää turvavälejä ja välttyä tartunnalta. Alaikäiset lapset harvemmin ostavat perheen ruuat, joten heitä ei tarvitse ottaa kauppaan sisälle. Poikkeuksia ovat pienten lasten yksinhuoltajat, mutta eiköhän heistäkin suurin osa jättäisi lapset mieluummin kotiin.

Oho. Työpaikalle on  matkaa, ei ole ajokorttia eikä kaupungissa autoa. Taas joku maalaistollo antaa vinkkejä "omasta" näkökulmastaan. Joo, ja terveydenhoitoon liittyvä kriittinen ala. Pakko mennä työpaikalle - ei voi etänä tehdä.  Mieluusti jäisin kotiin perseilemään ja noudattamaan korona-sääntöjä mutta työnantaja eri mieltä.

Vierailija
295/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppaan menee yksi ihminen, muut jäävät autoon. Uusimaalaiset käyttävät maaseudun kaupoissa hengitysmaskeja, jotta heistä huokuvat virukset eivät leviäisi kauppaan ja tappais mökkikunnan vanhusvoittoista väestöä.

Ymmärrättekö, taajama-asukkaat, että olette maaseudun mummoille ja pappoille hengenvaara?

Niillä on näköjään niitä parempia maskeja jotka suojaa kyllä kantajaansa mutta omat käryt tulee raakana ulos ja laskeutuu elintarvikkeiden päälle.

Ja pennut juoksee ympäriinsä, niillä on vissiin ollut tylsää tzadissa...

Eikun meillä on sellaset ruiskusäiliöt selässä täynnä nestemäistä koronavirusliuosta, jota olemme uuttaneet omasta räästämme. Sitä tullaan ruiskuttelemaan raakana kaikkien peräkyläkauppojen elintarvikkeiden ja mummopappojen päälle.

T. uusmaalainen

Vierailija
296/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. Työpaikalle on  matkaa, ei ole ajokorttia eikä kaupungissa autoa. Taas joku maalaistollo antaa vinkkejä "omasta" näkökulmastaan. Joo, ja terveydenhoitoon liittyvä kriittinen ala. Pakko mennä työpaikalle - ei voi etänä tehdä.  Mieluusti jäisin kotiin perseilemään ja noudattamaan korona-sääntöjä mutta työnantaja eri mieltä.

No kerrohan, miten paljon tilannetta helpottaa se, että sinun käyttämillä vuoroilla on matkustamassa lauma lapsia ihan huvikseen? Menetkö mieluummin puolityhjään kulkuneuvoon vai tupaten täynnä olevaan, jossa puolet matkustajista on lähtenyt liikkelle vain ajankuluksi? Miten kauppa eroaa julkisesta kulkuneuvosta tuon suhteen? Minä maalaistollo käsitän asian niin, että mitä väljempää on, sitä paremmin voi jokainen suojautua. Minusta on parasta, että jätetään kaupat ja kulkuneuvot heidän käyttöönsä, joiden on pakko sinne mennä. En ihan ymmärrä, miksi nuo on sinun mielestä huonoja periaatteita.

Vierailija
297/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa rajoitukset ovat olleet tosi kovat, esim. Berliinissä kiellettiin jo maaliskuussa esim. leikkipaikkojen käyttö sakon uhalla, ymmärtääkseni sakon määrä oli kohtuullisen kova useampi sata euroa. Samoin etäisyyksiä alettiin valvoa tehokkaasti, saksalaiseen malliin. Meillä puolet kansasta elää kuin pellossa. Saksalaisilla taitaa olla ryhmäkuri paremmin iskostuneena kansaan. Tai sitten suomalaisista on tullut pilalle hemmoteltuja.

Vierailija
298/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysykää saastaiset kotonanne.

Asian voi ilmaista myös kauniimmin. ”Noudattakaa ohjeita”.

Miksi asiaa pitäisi kaunistella? Voi sanoa myös totuuden.

Vierailija
299/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI, siis miksi lähdetään mökille, kun se nimenomaan on kiellettyä?? Miksi ei voi pysyä kotona tällaisena aikana! Samahan se on köpötellä oman kodin pihassa ja grillailla /saunoa kotona.

Vierailija
300/441 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI, siis miksi lähdetään mökille, kun se nimenomaan on kiellettyä?? Miksi ei voi pysyä kotona tällaisena aikana! Samahan se on köpötellä oman kodin pihassa ja grillailla /saunoa kotona.

Otaksun että tulkitaan niin että koska jotain ei ole suoraan kielletty (on kehoitettu toimimaan tavalla x) niin osa porukasta tulkitsee asian siis olevan sallittu. Niinkuin se onkin. Muutama reissuun lähtenyt työkaveri sanoi syyksi: "kiva vaihtaa maisemaa", "mökillä on pihatöitä jotka pitää saada hoidettua".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan