Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä eroa on erityisopettajalla ja erityisluokanopettajalla?

Vierailija
16.04.2020 |

Tietääkö joku?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetustunnut ja palkka. Kunnassamme nykyään kaikki erkat ovat erityisluokanopettajia, mutta heitä sanotaan erityisopettajiksi.

Vierailija
2/10 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopettaja ei ole opiskellut luokanopettajalle kuuluvia didaktisia opintoja (osa kuuluu esim. matematiikka), joten hän ei ole pätevä opettamaan luokkaa. Erityisopettaja on pätevä laaja-alainen erityisopettaja peruskoulussa ja toisella asteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta. Eli erityisluokanopettajalla on parempi palkka?

Vierailija
4/10 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen erityisopettaja ja toimin laaja-alaisena erityisopettajana yhtenäiskoulussa yläluokilla. Luin pääaineena erityispedagogiikkaa, joka oli mielestäni mielenkiintoisempaa kuin kasvatustiede.

Vierailija
5/10 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun rieskalähteenkoulun rasisti erityisopettaja sanoi ilman syytä spontaanisesti että hän tekisi mitä vain että hänen tytär ei ikinä koskisi minun kaltaisiin ihmisiin. Tälläinen viha ei kuulu ihmisten auktoriteettiin ellei ome ite muukalainen vihaaja.

Vierailija
6/10 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisluokanopettaja opettaa erityiskoulussa, erityisopettaja "tavallisessa" koulussa. 

Vierailija
7/10 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erit. luokanopella on parempi palkka. Hyvän kuvan saa, kun kokeilee googlehaulla löytyvällä opettajan palkkalaskurilla (jotain Oulu). Laaja-alaisen työ on minusta ihan paras; joku erit. luokanopettaja voi olla toista mieltä.

Vierailija
8/10 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisluokanopettaja opettaa erityiskoulussa, erityisopettaja "tavallisessa" koulussa. 

höpön löpön

Vierailija
9/10 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun rieskalähteenkoulun rasisti erityisopettaja sanoi ilman syytä spontaanisesti että hän tekisi mitä vain että hänen tytär ei ikinä koskisi minun kaltaisiin ihmisiin. Tälläinen viha ei kuulu ihmisten auktoriteettiin ellei ome ite muukalainen vihaaja.

*ellei OLE ite*

Vierailija
10/10 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

höpön löpön

Tämä on kansankielisen selitys ilmeisen vaikealle asialle. Pelkästään erityisopettajia on sen seitsemää eri sorttia ja työnkuvat yhtä vaihtelevia.

T: Laaja-alainen erityisopettaja tavispuolelta