Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhuone kaikuu ja pomo pakottaa videoneuvotteluihin

projektiduunari
16.04.2020 |

Ongelma on seuraava. Teen projektitöitä keskisuuressa firmassa, ja koko konttorin väki on laitettu tekemään työt etänä, mikä minun tapauksessani tarkoittaa kotona. Kodissani ei ole kunnollista työhuonetta ja ainut paikka jossa voin tehdä rauhassa töitä on kaikuva ruokailutila. Meillä on kerran viikossa videopalaveri oman tiimin kanssa, ja lähes päivittäin puhelin ja videopaltsuja asiakkaiden kanssa.

Työnantaja järjesti nopean nettiyhteyden kotiini, mutta isompi ongelma on "työhuoneen" eli keittiön ruokailutilan kaikuminen. Meillä kaikuu niin pahasti, että videopaltsuissa saan palautetta ettei äänestäni saa selvää. En myöskään saa muiden äänestä selvää paitsi kuulokkeilla.

Voinko vaatia työnantajaa hankkimaan minulle akustiikkalevyjä jotta saan työtilan äänen kuntoon? Onko hinnalla väliä? Löysin erään erittäin hyvännäköisen levyn, joka on tyyriin puoleinen, mutta järjettömän kaunis. Se on puukuvioitua levyä ja maksaa 100-600 euroa kpl. https://vaimee.fi/natural-cover/

En nyt tiedä viitsinkö vaatia noin kalliita, mutta jos tämä eristys jatkuu vielä kuukausia niin maksaisivat varmaan itsensä takaisin. Se on selvä, että omilla rahoilla en aio ostaa mitään mitä käytän töiden tekemiseen.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisit huonekaluja ja mattoja niin kuin muutkin ihmiset.

Vierailija
2/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikait nyt joku oikeasti osallistu etäpalavereihin muulla kuin kuulokemikrofonijutuilla... Sääliksi käy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene saunaan

Vierailija
4/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käytä kuulokkeita? En käsitä. Siellä taas joku teknologiasta täysin kujalla oleva Sirkka-Irmeli säätää.

Vierailija
5/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatehuone/vaatekaappi

Vierailija
6/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEADSET

Miten tyhmiä ihmiset voivat olla?

Vierailija
7/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla  huonekaluja on, mutta enemmän tyhjiä seiniä. Korkea kivitalo, joten pelkillä matoilla ei kaiku lähde - minulla on kyllä paksuja mattoja jo lattialla ja yksi ryijy seinällä

Vierailija
8/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 euron akustiikkalevyjen asennus sen sijaan että heittäisi luurit korville 😂😂😂

Mahtaa siinä pomon leuka loksahtaa, kun mamma ehdottelee moista hankintaa. Katuu taatusti rekrytointiaan.

Vierailija
9/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten headseteistä kuullut. jos pelkällä läppärin mikillä ja kaiuttimilla toimit niin ei ihme että ääni on epäselvää...

Vierailija
10/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta samalta valmistajalta löytyi halvempiakin paneeleita esim. https://vaimee.fi/s/

Mutta en tiedä sitten että mitä työnantaja on valmis korvaamaan / hankkimaan?? Ideoita miten edes lähden ehdottamaan tällaista?

Kuulokkeet eivät kuulosta kovin hyvältä minusta. 

Vierailija
11/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hankkia itse ihan millaisia akustiikkalevyjä tahansa ja vähennät ne sitten verotuksessa. Ei työnantajan tarvitse kaikkea sinulle korvata.

Vierailija
12/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

projektiduunari ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla  huonekaluja on, mutta enemmän tyhjiä seiniä. Korkea kivitalo, joten pelkillä matoilla ei kaiku lähde - minulla on kyllä paksuja mattoja jo lattialla ja yksi ryijy seinällä

Miten tuollaisella älyllä voi muka saada kivitalon maksettua? Onko puoliso hyväpalkkaisessa duunissa?

Vierailija
13/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paltsuja?

Vierailija
14/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan just niitä samoja älyn jättiläisiä, jotka eivät osaa laittaa edes mikrofonia mutelle etäpalavereissa, kauhea kolina ja rahina koko ajan ja sitten huhuilevat ”haloo, haloo, kuuluukstää, toimiikstää” aina kun itse pitäisi sanoa jotain. 🤦‍♂️

Vierailija
15/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voinko vaatia työnantajaa hankkimaan minulle akustiikkalevyjä jotta saan työtilan äänen kuntoon?"

Totta kai voit. Voit vaatia ihan mitä vain. On toinen juttu, mitä lopulta saat.

Vierailija
16/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

projektiduunari ap kirjoitti:

Tuolta samalta valmistajalta löytyi halvempiakin paneeleita esim. https://vaimee.fi/s/

Mutta en tiedä sitten että mitä työnantaja on valmis korvaamaan / hankkimaan?? Ideoita miten edes lähden ehdottamaan tällaista?

Kuulokkeet eivät kuulosta kovin hyvältä minusta. 

Kaikista muista taas KUULOSTAA, varsinkin niistä muista palaveriin osallistuvista.

Vierailija
17/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy jos firma kustantaa myös uudet vaatteet, että näytät paremmalta videopalavereissa.

Vierailija
18/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voinko vaatia työnantajaa hankkimaan minulle akustiikkalevyjä jotta saan työtilan äänen kuntoon?"

Totta kai voit. Voit vaatia ihan mitä vain. On toinen juttu, mitä lopulta saat.

no ainakin ikuisen idiootin leiman koko työyhteisössä...

Vierailija
19/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja maksoi täyden kattoremontin, kun vanha katto ropisi niin ikävästi että meteli häiritsi etäpalavereita. Seuraavaksi ajattelin vaatia uudet valot ja ikkunat.

Vierailija
20/53 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Heippa pomo, Marja-Liisa tässä. Kuule ku tää meidän kivitalo pitäis nyt akustoida etäpalavereita varten niin sitä mä vaan et mikä meidän laskutusosoite on, jotta mä voin antaa sen asennusfirmalle?”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme