Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän oma koronahysteria?

Vierailija
16.04.2020 |

Joko huippu on ohi?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pitkäaikaistyöttömänä ja kotihiirenä tämä ei ole vaikuttanut minun tai mieheni toimintaan/arkeen millään lailla, eikä ole hysteriaa. Kelan rahat tulee normaalisti ja kaupassa käymme kahden viikon välein niin kuin ennen koronaakin. Suuren osan syömästämme ruuasta kasvatamme itse ympäri vuoden ja alkoholin ja kannabiksen suhteen olemme omavaraisia. Mikäs tässä kotona ollessa ja leffoja katsellessa rakkaan kanssa. :)

Vierailija
22/32 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmanloppu vältetty.

Ei ole. Nykytiedon valossa ihmiskunnan tuho on todennäköisin toteutuma.

Viimeistään siinä vaiheessa, kun aurinko paisuu punaiseksi jättiläiseksi ja polttaa planeetan pinnan... mutta mites noin lyhyemmällä aikajänteellä?

Kerropa miten pysäytät tämän epidemian? Kukaan ei tiedä, koska se ei ole mahdollista.

Ei sitä voi pysäyttää. Sitä voi ehkä muutaman viikon ajan hidastaa ja vaikuttaa kuolleiden määrään. Jos hidastetaan sen verran, että tehohoidon kapasiteetti riittää, niin kuolleisuus laskee.

Mutta jos hidastetaan liian pitkään, niin kuolleisuus kasvaa: joka vuosi on vanhuksia yhden ikäluokan verran enemmän ja heidän olisi kannattanut saada se jo edellisenä vuotena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut varsinaista hysteriaa. Huolen määrä kuitenkin on laskenut kun rajoituksia saatiin asiallisesti tehtyä, ja viruksen eteneminen alkoi tasoittua. Olen vähentänyt kaupassa käyntejä, ja lisännyt käsien desinfiointia. Kotona oleilukin sujuu, kun ajattelee että tuolla on ihmisiä ihan oikeissakin vankiloissa, minä saan sentään itse päättää nukkumisistani, ulkoiluistani, vaatteistani ja mitä tahdon syödä milloinkin, paljon huonomminkin voisi siis mennä :)

Vierailija
24/32 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmanloppu vältetty.

Viimeistään siinä vaiheessa, kun aurinko paisuu punaiseksi jättiläiseksi ja polttaa planeetan pinnan... mutta mites noin lyhyemmällä aikajänteellä?

Kerropa miten pysäytät tämän epidemian? Kukaan ei tiedä, koska se ei ole mahdollista.

Ei minun sitä tarvitse pysäyttää. Se on nyt viikossa käynyt läpi kolme prosenttia väestöstä, se jatkuu täysin riippumatta siitä mitä me teemme. Ihmisiä kuolee ja sitten se on ohi.

Ei ole. Se tulee uusissa aalloissa uudelleen ja ihmiset sairastuvat uudelleen. Ikuisesti.

Vierailija
25/32 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmanloppu vältetty.

Ei sitä voi pysäyttää. Sitä voi ehkä muutaman viikon ajan hidastaa ja vaikuttaa kuolleiden määrään. Jos hidastetaan sen verran, että tehohoidon kapasiteetti riittää, niin kuolleisuus laskee.

Mutta jos hidastetaan liian pitkään, niin kuolleisuus kasvaa: joka vuosi on vanhuksia yhden ikäluokan verran enemmän ja heidän olisi kannattanut saada se jo edellisenä vuotena.

Niin. Siksi kaikki rajoitustoimet pitäisikin lopettaa välittömästi. Palataan normaaliin elämään ja katsotaan miten käy. Turha viivyttää väistämätöntä. Jos käy huonosti niin sitten käy. Emme me voi sille mitään.

Vierailija
26/32 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmanloppu vältetty.

Ei minun sitä tarvitse pysäyttää. Se on nyt viikossa käynyt läpi kolme prosenttia väestöstä, se jatkuu täysin riippumatta siitä mitä me teemme. Ihmisiä kuolee ja sitten se on ohi.

Ei ole. Se tulee uusissa aalloissa uudelleen ja ihmiset sairastuvat uudelleen. Ikuisesti.

No, siinä tapauksessa, että se on jo joka paikassa ja tulee uudelleen ja uudelleen, niin mitä sinun mielestäsi sitten pitäisi tehdä?

Vierailija
27/32 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan saada tarpeekseni. Aloitan siitä, etten lue korona-aiheisia uutisia kuukauteen. KETÄ ON MUKANA?

Vierailija
28/32 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmanloppu vältetty.

No, siinä tapauksessa, että se on jo joka paikassa ja tulee uudelleen ja uudelleen, niin mitä sinun mielestäsi sitten pitäisi tehdä?

Ainoa vaihtoehto on toimia kuten Ruotsi. Suomi joutuu vielä sen myöntämään, ironista kyllä ja syy on se, ettei Suomella ole varaa P-Korean järjestelmään... olisitteko ikinä uskoneet, että tätä tilannetta koittaa?!?

Vierailija
29/32 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ -eri

Vierailija
30/32 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei ole mitään muuta vaihtoehtoa, kun ryhtyä täsmällisempään kontrolliin. Joitakin rajoituksia toidaan uusia, mutta yhteiskunnan toiminnan jatkuminen on sallittava. Korona pysyy siten ehkä vähäisenä. Eroon siitä ei hidastamalla päästä ikinä, se on täysin selvää.

Vierailija
31/32 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvetkaa siis miettimään, että elämä jatkuu, noudattakaa hyvää hygieniaa mutta älkää homehtuko kodeissanne turhan takia.

Vierailija
32/32 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmanloppu vältetty.

Ei mitään. Pitää vain hyväksyä, että tämä on kohtalomme. Palataan normaaliin ja katsotaan mitä tapahtuu.