Kätilö tässä taas...
Kommentit (33)
tehdään kuten kätilö ajattelee?
Eli esim. äiti huutaa, että lapsi ei mahdu syntymään ja vaatii leikkausta ja lapsi vedetään lopulta imukupilla ulos ja lapsella on happivajausta ja lapsi vammautuu synnytyksessä.
Niin, onko mahdollinen episiotomia siisti. Jos alapää on viikko sitten pestyn näköinen, kyllä siitäkin voidaan mainita.
klö
Kiitos ja tervetuloa! Paitsi, että taidan silloin olla vielä kesälomalla=)
klö
vai pudendaalipuudutus vai mikä olisi hyvä lievittämään ponnistusvaiheen kipuja?
Lääkäri tekee imukuppi- ja leikkauspäätökset.
Äidin toiveita kuunnellaan, mutta äiti ei ole lääketieteen asiantuntija ja se vastuu jää hoitohenkilökunnalle. Yleensä toimitaan niin kuin sillä hetkellä on turvallisinta ja viisainta. Arviointivirheitä tietysti myös sattuu joskus.
klö
Pudendaali tai spinaali, jos auttaa vielä ponnistusvaiheessa.
klö
Minä kyselin sinulta tässä joku aika sitten neuvoja. Tai en tiedä olitko se just sinä. Eli, minulla oli viimeisimmät kuukautiset 5.5 alkaen ja kestivät 2vk! Imetyksen olen lopettanut n. kk sitten. Kierto on ollut yleensä 28-30pv, myös imetyksen aikana. Nyt ei sitten kuukautisia kuulunut, olivat n. viikon myöhässä ja tein raskaustestin joka näytti negaa. 2 vk sen testin jälkeen eli eilen tein taas testin ja nyt tulikin sitten plussa! Tämä on ollut nyt niin sekavaa että mietin vaan että onkohan kaikki ok ja onko tämä normaalia....? En siis yhtään tiedä millä viikolla olen nyt menossa ja millon suunnilleen olis laskettuaika...?
Muistanhan minä.
Onnea plussasta!
Tilaa aika neuvolaan. Sieltä saat lähetteen ultraääneen, jossa sitten katsotaan raskauden kesto ja laitetaan laskettu aika.
klö
Soitan maanantaina neuvolaan. Mutta sen verran vielä sinulta, että onko tämä sinun mielestä ihan normaalia....?
36
Ei ainakaan millään tavalla harvinaista.
klö
silti ammeeseen? Siis jos synnytys alkaa lapsivesien menolla..kiitos etukäteen!!
Säännöt ovat vähän sairaalakohtaisia, mutta yleensä pääsee jos lapsivesi on hyvän väristä ja sikiön sydänäänet hyvät.
klö
Voisin vaikka tulla kuukauden kuluttua luoksesi synnyttämään :)