Helsingissä ei suojauduta
Esim.Raitiovaunuissa ihmiset lähekkäin eikä kenelläkään kasvosuojaa. Miten tyhmiä ihmiset on?
Kommentit (13)
Ihmisten todellinen sisin paljastuu tällaisessa tilanteessa. Melkein kaikki ovat surullisen välinpitämättömiä ja itkettäitä, eli tyhmiä.
Ap ja vastaavat eivät vieläkään tunnu ymmärtävän, ettei se maski suojaa kantajaansa.
Pysy vain kotona ja skitsoile rauhassa. Jätä meidät muut rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten todellinen sisin paljastuu tällaisessa tilanteessa. Melkein kaikki ovat surullisen välinpitämättömiä ja itkettäitä, eli tyhmiä.
Sinun länkytys ei paljon auta asiaa suuntaan tai toiseen. Mieti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Pysy vain kotona ja skitsoile rauhassa. Jätä meidät muut rauhaan.
Näinpä juuri. Niin kauan kuin maskia ei ole määrätty pakolliseksi, ei ole kellään mitään nokan koputtamista siitä ettei sellaista käytä.
Kyllä Helsingissä suojaudutaan jäämällä kotiin, ratikat on todella tyhjiä verrattuna normaaliin arkeen, busseissa on muutama ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja vastaavat eivät vieläkään tunnu ymmärtävän, ettei se maski suojaa kantajaansa.
Kyllä se tavallinen maski jotain suojaa antaa. Itse käytän kahta päällekkäin. Tavallista ja sitten sellaista missä on suodatin.
Itse käytän kolmea päällekäin ja suojalaseja, joita käytän raketteja ammuskellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tavallinen maski jotain suojaa antaa. Itse käytän kahta päällekkäin. Tavallista ja sitten sellaista missä on suodatin.
Niin. Sinulla tietenkin on niitä korkeimman tason suojaimia. Odotinkin jo osallistumistasi. Laita kuvapalveluun kuva niistä paremmista naamallasi, niin uskotaan.
Joo, yritin itse suojautua huivilla mutta minkäs teet kun happi ei kulje ja siihen lisäksi vielä paniikkihäiriö... Helppo teidän hengityssuojainhamstereiden on huudella. Itse lopetin julkisten käytön jo helmikuun lopussa ja kuljen pyörällä.
Tänään lähti kangasmaski tilaukseen, jospa sen kanssa voisi hengittää paremmin.
Matkustin ratikkalla viimeksi puolenpäivän jälkeen pääsiäismaanantaina: siellä istuimme vain minä ja kuski, omassa päässämme vaunua. Nillä muillakin harvoilla kerroilla, jolloin niitä olen käyttänyt, muita matkustajia on ollut vain muutama, kaikki istumassa etäällä toisistaan.
Etätyöpisteeni on ikkunan vieressä, ja kadun toisella puolella on vilkas bussipysäkki, eikä sillä pysähtyvissä tai sen ohiajavissa busseissa ole niissäkään kuin muutama ihminen, niinä hyvin harvoina kertoina, jolloin olen itse matkustanut bussilla, olen todennut saman tilanteen.
Kotitaloni lähellä on yksi harvoista Helsingin tällä hetkellä toimivista leipäjonoista, ja kas kummaa siinäkin ihmisillä on kunnon turvavälit ja uhdessä olevat todennäköisesti samaa perhekuntaa, ja suojaimiakin näkyy.
Minun näkökulmastani siis tilanne näyttää varsin hyvin hallussa olevalta, totuus lienee jossakin kahden koetun todellisuuden välillä.
Pidä vaan huoli omasta terveydestäsi. Älä matkusta raitiovaunulla. Aika moni PK-seutulainen on Koronan jo sairastanut ja on siksi immuuni.