Dientamoeba fragilis, kokemuksia?
Sain tänään tiedon, että minulla on dientamoeba fragilis suolistossa. Minulla on ollut pitkään kaikenlaista vatsavaivaa, joista osan olen kuitannut stressaavasta yleistilanteestani johtuvaksi. Lisäksi on ollut vaivaa, jonka tulkitsin joko virtsatie- tai kohtutulehdukseksi. Olen kärvistellyt syksystä asti ja viimeiset neljä viikkoa epäilin siis VTI ja kohtuvaivoja. Vatsaongelmat tosin ovat olleet mukana koko ajan ja hermot kireällä.
Onko kellään kokemusta dientamola fragiliksen häädöstä? Mitä on odotettavissa?
Luulen, että osalla muistakin perheenjäsenistä on ainakin jonkin verran vatsavaivoja. Kenties sama vaiva heilläkin. Ei olla matkusteltu moneen vuoteen ulkomaille.
Kommentit (32)
Mutta lopulta pääsit kuitenkin eroon tästä kiusaajasta? Jos sopii kysyä, miten pääsit eroon ja kuinka nopeasti parannuit/oletko toipunut tästä edes täysin? Itsellä on vähän saman tyylinen tilanne tällä hetkellä niin siksi mietin.
Kyllä voin myös sanoa että tämä teki minusta todella sairaan. 15v juoksin lääkäreissä ,kokeita toisensa perään ja masennusdiagnooseja. Koko ajan tiesin että joku muu on vialla. Urheilla en pystynyt enään,rauta arvot alhaalla, imeytymishäiriöitä. Väsytti niin että luulin kuolevani. Sitten sain vihdoin diagnoosin funktionaaliselta puolelta. Söin humatin ja olo muuttui kuurin lopulla radikaalisti. Sain elämäni takaisin...!
Humat, saanko kysyä minkä annoksen Humatia söit ja menikö yhdellä annoksella?🙏
Olen kärsinyt pitkään vatsavaivoista. Menin sitten vihdoin lääkäriin ja löytyi tämä. Aloin jo epäillä että löytyy syöpä tai jotain muuta vakavaa. Väsymystä on ollut, mutta ajattelin sen olevan stressistä ym jutuista. Jälkikäteen ajateltuna kaikki voimattomuus ja alakuloisuus on varmaan johtunut tästä. Ilmeisesti loinen voi aiheuttaa myös psyykkistä oireilua! Nyt antibioottikuuri ja toivottavasti tepsii. Itselläni kesti kauan että tajusin mennä lääkäriin, mietin että monet ei varmaan kehtaakaan mennä näillä oireilla.
Kannattaa teettää GI MAP testi. Esim. Vitasal terveysvastaanotto.
Hei, meillä tainnutettiin tämä alkueläin tuoreita yrttejä ja tuoretta valkosipulia syömällä, kun ei auttaneet seitsemät eri lääkkeet eikä Ranskasta tuotu erityislupalääkekään. Valkosipulilla ja yrteillä lähti väsymys ja raju ripuli muutamassa vuorokaudessa helpottamaan. Ja poissa on pysyneet oireet jo 7 vuotta.
Olin Humatin kuurilla, se oli helpompi kuin ensimmäisenä kokeiltu normi AB-kuuri.
Eka kontrollinäyte oli puhdas, mutta aion vielä tehdä toisen testin jonkun ajan kuluttua. Olo on energisempi! DF parasiitin aikaan olin koko ajan ihan saatanan väsynyt kokoajan. Ihan hyvillä mielin voi käyttää Humatin kuurin, se ei ollut ollenkaan paha. Kuurin jälkeen kunnolla maitohappobakteereita esim BORIS on hyvä. Ja kuituja!
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muilla kokemuksia tuosta Vitasalista? Kuulisin mielelläni sillä itsellänikin vatsaongelmaa joka ei ole ratkennut millään perinteisen lääkärin vastaanotolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muilla kokemuksia tuosta Vitasalista? Kuulisin mielelläni sillä itsellänikin vatsaongelmaa joka ei ole ratkennut millään perinteisen lääkärin vastaanotolla
Minäkin kuulisin mielellään , surffailessani löysin tuon ja sitä kautta kuulin tuosta vitasalista
Minulla ja 3,5 vuotiaalla pojalla alkoi ripuli samaan aikaan. Minulla lievempänä ja pienellä oli viikon vesiripuli ennenkuin vietiin terveystalon lasten lääkärille, heitti parasiittitestin ja sieltähän dientamoeba löytyi. Kuitenkaan ei hoideta, ei noin pieniä hoideta ja sitten lähdettiin merta edemmäs kalaan ja pitää sulkea pois keliakia yms, no vastasin että ne on puoli vuotta sitten tsekattu. Hän ei lääkettä suostunut kirjoittamaan ja sanoi että jos oireet jatkuu vielä ensi viikolla niin tulla vastaanotolle. Minulle ei voinut testeihin näytettä kirjoittaa kun hoitaa vain alle 18 v potilaita. Tälläselle tomppelille en enää mene vaan hoidin ajan Mehiläiseen sillä argumentilla että tulen vain sellaiselle joka hoitaa kaiken ikäiset ja voi myös mulle labrat laittaa ja myös määrätä flagylin. Hän teki niin, toki samat selitykset ja jaappailut keliakista yms.
Huvittavaa että flagylin ohjeet saksaksi ja kappas- selkeät annosteluohjeet lapsille 1-3 v jne. Olikohan vielä pienemmälläkin eli vauvalle. Jännä juttu että täällä 3,5 on liian pieni että viitsittäis hoitaa.
Itsellä samat kokemukset kuin sinun lapsella, se vain kävi minulle. Menin järkyttävän huonoon kuntoon fyysisesti, jouduin luopumaan opiskelusta, työnteosta ja harrastuksista. Lääkäreiden mukaan olin masentunut, ehkä jopa psykoosissa "aloitekyvyttömyyteni" vuoksi. Elämäni pelottavin ja epäoikeudenmukaisin kokemus oli se kun olen huonossa kunnossa fyysisesti, otetaan parit peruslabrat ja röntgenkuvat terveysasemalla, syy ei löydy ja saa lähetteen psykiatriselle poliklinikalle. Katson kuvia tuolta ajalta, olen ihan harmahtava kasvoistani kun olin niin kipeä.