En pääse yli siitä, että mies keräsi siivojalle jättämäni kolikot omaan taskuunsa
Olin suhteessa, jossa törmäsin ensimmäistä kertaa sellaiseen rahattomuuteen, ettei ole varaa käydä ostamassa edes kupillista kahvia kahvilasta. Minä sitten tarjosin näitä mielestäni pieniä, normaaliin arkeen kuuluvia juttuja toisellekin eikä siinä mitään. Ostin jossakin vaiheessa miehelle lahjaksi ulkomaanmatkan ja tietysti kysyin, haluaako mukaan mikäli maksan kaikki hänen kulunsa viikon ajalta. Viikon jälkeen ajattelin jättää taskunpohjalle kertyneet hilut hotellin siivoojalle. Mies tyynen viileästi keräsi kolikot pöydältä ja laittoi ne omaan taskuunsa todeten tarvitsevansa niitä siivoojaa enemmän.
Kysyn ajatuksianne täältä koska en pysty mitenkään järkeilemään asiaa normaalin moraalin omaavan ihmisen logiikan kautta.
Kommentit (16)
Hyi, tuollaiset opportunistit roskiin saman tien. Itse just hyvin lyhyen aikaa tapailin miestä josta tuli vastaavia piirteitä onneksi tosi nopeasti esiin, meni kyllä maku koko luuseriin heti. Olen itsekin ollut köyhä mutta joku kunnioitus muita ja itseä kohtaan pitää olla.
En usko. Keksit tämän saatuasi idean elämäntapatyötön-ketjusta. Kannattaisi aina malttaa ainakin muutama tunti niin olisi uskottavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, tuollaiset opportunistit roskiin saman tien. Itse just hyvin lyhyen aikaa tapailin miestä josta tuli vastaavia piirteitä onneksi tosi nopeasti esiin, meni kyllä maku koko luuseriin heti. Olen itsekin ollut köyhä mutta joku kunnioitus muita ja itseä kohtaan pitää olla.
Äärimmäinen opportunisti tuli minullekin mieleen. Onko jollakin pitkäaikaista kokemusta tuhteesta tällaisen ihmisen kanssa? Eli mitä tuollainen ihminen oikeastaan ajattelee? Onko opportunisti aina myös narsisti?
Kokemus suhteesta oli todellakin erikoinen. Mies puhui hunajaa mutta toisaalta vaikutti aidosti rehelliseltä. Antaa kaikille loistavan ensivaikutelman. Mitä tuollaisen ihmisen pään sisällä oikein tapahtuu? Miksi miehellä on silti pitkäaikaisia kavereita? Eikö kaverisuhteissa sitten käyttäydy ikävästi?
Mulla oli kaveri joka teki rahasta palveluksen ja maksoin isommalla rahalla sovitusti. Jätin sen loppurahan kahvipöydälle ja sitähän ei löytynyt enää mistään. Hän otti senkin. Siihen jäi kaveruus. Pyyteli myöhemmin vastaantullessa lipevänä anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Keksit tämän saatuasi idean elämäntapatyötön-ketjusta. Kannattaisi aina malttaa ainakin muutama tunti niin olisi uskottavampaa.
Kyllä tämä on 10 vuotta vanha ketju ja tuommoisiakin ihmisiä on. Esim. kaverini (insinööri) keräsi siivoojan kolikoita pois pöydältä mitä jätin ulkomaan reissulla.
Tämmöisiä on!
Zinc
Vierailija kirjoitti:
En keksinyt mutta kieltämättä tuli tuosta ketjusta mieleen kun lounasta syödessäni tänne eksyin. Ja siksi juuri asiaa kysyn koska käytös oli minusta täysin käsittämätöntä. Suhde on jo päättynyt.
ap
Ei kannata seukata persaukisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On Kai´k käsikirjoitettua vaan ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole kysymys köyhyydestä vaan kusipäisyydestä. Monet köyhät ovat erittäin lojaaleja ja moraalintuntoisia, koska tietävät millaista on olla köyhä. Tunnen monia köyhiä ihmisiä ja itsekin olen ollut köyhä, enkä voisi kuvitella kenenkään tuttuni toimivan AP:n kuvailemalla tavalla.
Villissä lännessä olis tapettu jos olis ollut kyseessä kourallinen dollareita.
Olen siis itsekin ollut todella köyhä enkä ole ikinä olettanut siltikään kumppanini maksavan puolestani jotakin. Muistan joskus nuorena ottaneeni jopa lainaa sitä varten, ettei minun tarvitsisi pyytää apua keneltäkään läheiseltä. Minulla on ihan oikeasti itselläni ollut halu auttaa.
Olisin halunnut oikeasti rakastua ja rakastaa tuota ihmistä mutta en vain pysty järkeilemään hänen käytöstään sekä sanomisiaan yhteen todelliseen persoonaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärimmäinen opportunisti tuli minullekin mieleen. Onko jollakin pitkäaikaista kokemusta tuhteesta tällaisen ihmisen kanssa? Eli mitä tuollainen ihminen oikeastaan ajattelee? Onko opportunisti aina myös narsisti?
Kokemus suhteesta oli todellakin erikoinen. Mies puhui hunajaa mutta toisaalta vaikutti aidosti rehelliseltä. Antaa kaikille loistavan ensivaikutelman. Mitä tuollaisen ihmisen pään sisällä oikein tapahtuu? Miksi miehellä on silti pitkäaikaisia kavereita? Eikö kaverisuhteissa sitten käyttäydy ikävästi?
Olen tuo jolle vastasit, ja olen siis seurustellut vastaavanlaisen tyypin kanssa! Siksi tajusinkin nyt laittaa heti pelin poikki.
Exäni siis esimerkiksi maukui äidiltään jatkuvasti rahaa, ei koskaan jakanut omastaan mutta kävi toisten taskuilla mielellään. Joskus löysin lompakon täynnä rahaa, ja hän yritti suostutella minua pitämään rahat vedoten siihen että lompakon omistaja on varmasti epärehellinen narkkari :D olimme tiukassa tilanteessa siis molemmat silloin. Hänkin osasi mielistellä ja antaa hyvän ensivaikutelman, vaikka olikin epärehellinen ja lapsellinen oikeasti. Narsistisia piirteitä oli, teki joskus persoonallisuushäiriönettitestin josta sai paljon pisteitä narsismiin viitaten. Ei mikään ihme että tuollaiset ajattelevat vain itseään.
Me oltiin muinoin kaveriporukalla etelässä. Jätettiin sitten tippiä tarjoilijaa varten, mutta yksipä keräsi rahat ja tilasi itselleen vielä drinksun !
Menisi maku tuollaiseen ihmiseen.
Hyvä että puhut suhteesta menneessä aikamuodossa.