Ehdottakaa ammatteja lasten parissa!
Nyt kahden äitiysloman jälkeen hoitovapaalla ollessani olen alannut pohtimaan onko palkanlaskijan työ tilitilitoimistossa sittenkään ihan sitä ominta alaani, sillä vahvuuteni taitavat kuitenkin olla ihmisten ja eritoten lasten parissa. Ehdottakaahan siis ammatteja/työtehtäviä lasten parissa, muitakin kuin päiväkoti. Työtehtäviä, joihin riittäisi toisen asteen tutkinto. Myös noin 2000 bruttokuukausipalkka pitäisi saada kasaan...
Tämän hetkinen koulutus on toki tradenomi, mutta olen pohtinut jonkunlaista toisen asteen koulutusta lasten parissa, koulutuksia saa siis myös ehdottaa. Sosionomin amk-tutkinto houkuttelusi erittäin paljon, mutta se saattaa olla nyt tässä hetkessä liian vaativa toteuttaa pienten lasten kanssa...
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Äiti
Palkka on pieni, mutta edut suuret.
Tämä!
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti
Palkka on pieni, mutta edut suuret.Tämä! <3 Mutta ennemmin tai myöhemmin pitää kehitellä jotain muuta työtä lisäksi. :) Jos ei siis entiseen työhön palaa...
Seuraava työhän on sitten mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katolilainen pappi, piispa tai kardinaali.
Tai jopa itse Paavi!
Ap taitaa olla nainen, eli noi katolisen kirkon pappisvirat on vähän vaikeita toteuttaa...
Ja lähipiiristäni kyllä löytyy lastentarhanopettajia ja lastenhoitajia, joten olen vähän edes päässyt käsitykseen, millaista se työ todellisuudessa on... Niin hyvässä kuin huonossa. Vaikka eihän sitä toki oikeasti ymmärrä, ennen kuin sitä työtä oikeasti tekee.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti
Palkka on pieni, mutta edut suuret.Tämä! <3 Mutta ennemmin tai myöhemmin pitää kehitellä jotain muuta työtä lisäksi. :) Jos ei siis entiseen työhön palaa...
Seuraava työhän on sitten mummo.
Siihen voi muutama kymmenen vuotta mennä. Eikä siihen virkaan pääseminen ole mikään itsestäänselvyys. :D
Kätilö
Opettaja
Päiväkodin äksy tätyli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katolilainen pappi, piispa tai kardinaali.
Tai jopa itse Paavi!
Ap taitaa olla nainen, eli noi katolisen kirkon pappisvirat on vähän vaikeita toteuttaa...
Tämä taitaa olla saavuttamaton unelma :D
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähäri
On käynyt mielessä! Mutta siihen tutkintoon taitaa sisältyä pakollisia harjoitteluita esim. Vanhusten parissa tai jossain terveyskeskuksessa. Niihin työtehtäviin en välttämättä ole oikea henkilö...
Etkö muka kestä muutaman viikon harjoittelua jossain epämukavammassakin paikassa? Kyllähän joka koulutuksessa on kursseja, jotka eivät ole itselle mieluisia tai mielenkiintoisia. Niistä mennään läpi rimaa hipoen ja jätetään sitten taakse. Kuulostaa uskomattomalta, että tällaisen syyn takia joku jättäisi hakeutumatta koulutukseen, joka muuten olisi sopiva, mieluisa, työllistävä ja veisi hyvään ammattiin!
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähäri
On käynyt mielessä! Mutta siihen tutkintoon taitaa sisältyä pakollisia harjoitteluita esim. Vanhusten parissa tai jossain terveyskeskuksessa. Niihin työtehtäviin en välttämättä ole oikea henkilö...
Etkö muka kestä muutaman viikon harjoittelua jossain epämukavammassakin paikassa? Kyllähän joka koulutuksessa on kursseja, jotka eivät ole itselle mieluisia tai mielenkiintoisia. Niistä mennään läpi rimaa hipoen ja jätetään sitten taakse. Kuulostaa uskomattomalta, että tällaisen syyn takia joku jättäisi hakeutumatta koulutukseen, joka muuten olisi sopiva, mieluisa, työllistävä ja veisi hyvään ammattiin!
Kestän kyllä, mutta täällä jo todettiinkin, että lastenohjaajan koulutus voisi olla vielä sopivampi vaihtoehto! :)
Lastenohjaajan koulutusta olisin myös ehdottanut. Tai entäs perhepäivähoitaja?
Voithan alkaa perhepäivähoitajaksi niin voit samalla hoitaa omia lapsia. Siinä samassa opit tietämään, onko vieraiden lasten hoitaminen sinun juttusi, omat kun ovat aina eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Voithan alkaa perhepäivähoitajaksi niin voit samalla hoitaa omia lapsia. Siinä samassa opit tietämään, onko vieraiden lasten hoitaminen sinun juttusi, omat kun ovat aina eri asia.
Olen pohtinut tätäkin. Mutta eikö perhepäivähoitajaltakin yleensä vaadita jonkinlainen tutkinto alalta?
Eikö MLL:llä ole jotain perhekahviloita ym toimintaa, joissa on joku palkattu ohjaaja?
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinut tätäkin. Mutta eikö perhepäivähoitajaltakin yleensä vaadita jonkinlainen tutkinto alalta?
Perhepäivähoitajan tutkinto vaaditaan, mutta sen voi suorittaa oppisopimuksena. Kestää noin 1,5 vuotta. Sitten jos haluat myöhemmin mieluummin päiväkotiin kuin tehdä omassa kotona työtä, riittää että suoritat 30 op (noin puoli vuotta) pedagogisia opintoja lastenohjaajan tutkinnosta, niin saat pätevyyden päiväkotiin.
Puheterapeuttia ei liene vielä mainittu.
Seurakunnan kerho-ohjaajille jotain omaa koulutusta, muistanko oikein?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhepäivähoitajan tutkinto vaaditaan, mutta sen voi suorittaa oppisopimuksena. Kestää noin 1,5 vuotta. Sitten jos haluat myöhemmin mieluummin päiväkotiin kuin tehdä omassa kotona työtä, riittää että suoritat 30 op (noin puoli vuotta) pedagogisia opintoja lastenohjaajan tutkinnosta, niin saat pätevyyden päiväkotiin.
Ptääkin googletella, mikä tilanne täällä suunnilla on tuon koulutuksen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Puheterapeuttia ei liene vielä mainittu.
Seurakunnan kerho-ohjaajille jotain omaa koulutusta, muistanko oikein?
Eikö noilla seurakuntaopistoilla ole ainakin jotain lastenohjaajakoulutusta?
Hyviä ehdotuksia! Joo, onhan se todella eri asia viettää omien lasten kanssa kotona aikaa, kuin työskennellä vieraiden lasten parissa! Palkka ei todella ole mikään ihmeellinen näissä tehtävissä...