Mistä voi tarkistaa onko joku muu ilmoittanut olevansa kirjoilla minun asunnossani?
Posti toimitti entiseen asuntooni menneen kirjeen tähän nykyiseen asuntooni, mutta kirjeessä olevan henkilön nimi on ihan outo.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Niitä voi tulla vielä vuosienkin jälkeen. Minun naapurille tulee 4 entisen asukkaan postit. On aika raivona.
Olen nykyisen asuntoni ensimmäinen asukas, on uudistuotantoa. Siksi tähän ei tule vanhojen asukkaiden postia. Kyseinen kirje, joka on siis osoitettu jollekin oudolle tyypille, on ensin mennyt minun vanhaan osoitteeseeni, ja posti on sieltä kääntänyt sen tänne minun nykyiseen osoitteeseeni, ilmeisesti osoiteselvityksen perusteella? Mikä on todella outoa. Henkilön nimi ei edes ole ollenkaan samankaltainen kuin minun nimeni.
Minua vainosi joitakin vuosia sitten mies, joka mm. teki muuttoilmoituksen minun asuntooni. Ja sitten soitti miesystäväni vastaajaan ja sanoi olevansa kanssani avoliitossa.
Kysyisin isännöitsijältä, onko asunnossasi muita kirjoilla kuin sinä.
Ja kysyisin maistraatin asiakaspalvelusta.
Isännöitsijältä kannattaa tosiaan kysyä ensin, mutta myös maistraatista, koska velvoitetta ilmoittaa isännöitsijälle ei ole (mutta maistraattiin on). Joku on voinut ilmoittaa olevansa esim. sinun alivuokralainen, eikä tätä välttämättä tarvitse siis isännöitsijälle ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua vainosi joitakin vuosia sitten mies, joka mm. teki muuttoilmoituksen minun asuntooni. Ja sitten soitti miesystäväni vastaajaan ja sanoi olevansa kanssani avoliitossa.
Tän täytyy olla jo pilaa ;)
Zinc
Kirjoita kirjeen päälle, että henkilön osoite on vaihtunut ja vie postiin. Jos siellä tekisivät asialle jotain?
Olen siis nimeltäni vaikka Tantta Tanttunen, ja olen asunut kolme vuotta sitten osoitteessa Katukatu 1. Muutin sieltä nykyiseen osoitteeseeni Tietie 2.
Sain postissa kirjeen, jossa vastaanottajana oli Muija Muijis, Katukatu 1. Tämä kirje oli käännetty postissa osoitteeseeni Tietie 2. En tunne kyseistä henkilöä.
Haluaisin vain tietää miten tuo on mahdollista.
Ap
Vie kirjeet postiin. Osan kirjeistä jakaa paikallisen lehden jakajat ja jos heillä on siinä qr-koodissa virhe, niin se pitää korjata järjestelmään. Ei riitä, että yliviivaat osoitteen ja palautat postilaatikkoon, koska sen virheellisen tiedon vuoksi ne tulevat jatkossakin sinulle automaattilajittelun takia. Postissa piti täyttää joku lappunen postin työntekijän kanssa ja väärään osoitteeseen tullut kirje lähti selvitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis nimeltäni vaikka Tantta Tanttunen, ja olen asunut kolme vuotta sitten osoitteessa Katukatu 1. Muutin sieltä nykyiseen osoitteeseeni Tietie 2.
Sain postissa kirjeen, jossa vastaanottajana oli Muija Muijis, Katukatu 1. Tämä kirje oli käännetty postissa osoitteeseeni Tietie 2. En tunne kyseistä henkilöä.
Haluaisin vain tietää miten tuo on mahdollista.
Ap
En usko, että tuollaisia nimiä saa Suomessa edes antaa, joten uskottavuutesi on nyt aika matalalla.
Niitä voi tulla vielä vuosienkin jälkeen. Minun naapurille tulee 4 entisen asukkaan postit. On aika raivona.