Hienoa että aletaan hiljalleen järkevöityä!
Korona aiheuttaa yleensä vain lievän hengitystieinfektion. Sars ja Mers kuuluvat vaarallisimpaan muotoon. Miten suojauduitte näiden aikana?
Vanhustenhuollossa sen sijaan voisi jo hiljalleen ryhtyä korjausliikkeeseen. Kouluttakaa lähihoitaja, hoiva-avustajat, kaikenmaailman kadunkulkijat joita vanhustenhuoltoon haalitaan vaikka kadulta, aseptiseen työskentelyyn.
Kommentit (8)
Covid-19:n aiheuttaa nimenomaan SARS, joka on koronavirus. Aiemman SARS-taudin aiheutti SARS-CoV-1, Covid-19:n SARS-CoV-2.
Vierailija kirjoitti:
Covid-19:n aiheuttaa nimenomaan SARS, joka on koronavirus. Aiemman SARS-taudin aiheutti SARS-CoV-1, Covid-19:n SARS-CoV-2.
Nihh, no miten silloin suojauduttiin?
No sikainfluenssan aikaan käytin AINA maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei levinnyt Suomeen. Uusi koronavirus leviää Suomessa, joten tottakai siltä suojaudutaan. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
No sikainfluenssan aikaan käytin AINA maskia.
Mä taas pidin nenäni peittona muovista possunkärsää siinä toivossa, että virus luulisi mua siaksi ja kävisi kimppuun. Pelkäsin että rokote tulee pakolliseksi kaikille jotka ei ole sairastanut possuflunssaa, joten tein kaikkeni saadakseni sen ensimmäisten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei levinnyt Suomeen. Uusi koronavirus leviää Suomessa, joten tottakai siltä suojaudutaan. Huoh.
Olisi pitänyt varautua kuitenkin eiköh köh köh rääh? Mitäs jos olis iskenyt n. 40 suomalaiseen 86-vuotiaaseen pitkäaikaissairaaseen? Olitko vastuullinen silloin ja jäit karanteeniin? Mitäh?
Vierailija kirjoitti:
Covidn aiheutaa sars... Tiesitkö mitä sars tarkoittaa? Se on vakava akuutti hengitystieoireyhtymä. Tämä puolestaan aiheutuu jostakin (bakteeri, virus, muu elimistön ongelma) ei se itse aiheuta viruksia tai bakteereita.
Näin on. Kohta kuntosalille! Älkää menkä vanhainkotiin, älkää menkö ulos jos olette riskiryhmää.