Sanna Marin vetoaa: "Nyt ei ole oikea aika lähteä mökille"
Kommentit (1394)
Kun menen mökkipaikkakunnan kauppaan, olen ainoa maskilla toisia suojaava asiakas. Kukaan muu ei pidä turvavälejä, ja minun pitää niistä äänekkäästi huomauttaa. Minulle nauraa hörähdellään.
Ketähän tässä pitäisi valistaa ja rajoittaa? Mökkiläisiä vai vakikuntalaisia?
Tämänpäiväisessä Hesarissa infektiotautien asiantuntija sanoo, että kaupoista on peräisin vain yksittäisiä tartuntoja.
RUOKAKAUPAT eivät ole erityisesti nousseet esiin koronavirustartuntojen lähteenä, sanoo osastonylilääkäri, infektiolääkäri Veli-Jukka Anttila Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiristä.
Isoimmista ruokakauppaketjuista kerrotaan, että myös työntekijöiden tartuntoja on toistaiseksi tiedossa vähän. Ammattiliitto Pamissa ollaan yleisesti ottaen tyytyväisiä työnantajien tarjoamiin suojauskeinoihin.
”KAIKKI paikat, joissa on paljon ihmisiä pienessä tilassa, ovat varmaan jonkinlaisia riskipaikkoja. Mutta kaupassa ei olla saman ihmisen lähistöllä pitkään, toisin kuin vaikka juhlissa, joissa saatetaan olla vastakkain ja keskustella pidemmän aikaa”, Veli-Jukka Anttila pohtii.
Hänen tiedossaan oli maanantaina ainakin ”pari” sairastunutta, jotka olivat itse epäilleet saaneensa tartunnan kauppareissulla. Isompia ruokakauppoihin liittyviä tartuntaketjuja ei ole tullut esille.
”Tuoreimmissa tartunnoissa on aika vähän sellaisia, joista pystyy sanomaan suoraan, mistä ne on saatu”, Anttila kertoo.
Sekä K- että S-kauppa puhuu yksittäisistä tartuntatapahtumista.
Poikkeuksena ovat varmaan Mäntyharjun ja Mikkelin kaupat, jotka ovat uusmaalaismökkeilijaviruslinkoja.
Nyt ei ole aika mennä mökille ...koska haluamme viruksen leviävän ja siksi päätämme lopettaa rajoitukset. Etätöissä olleet, palatkaa työmaalle. Etäkoulussa olleet, takaisin koulun penkille, hophop.
Ei mökille kannata lähteä, jos haluaa välttää koronan.
T. Palstavirologi
Vierailija kirjoitti:
T. Palstavirologi
Maalaiset lykkää koronaa stadilaisille kottikärryllä. Ei ne maalaiset tunne aseptiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. PalstavirologiMaalaiset lykkää koronaa stadilaisille kottikärryllä. Ei ne maalaiset tunne aseptiikkaa.
🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Tämänpäiväisessä Hesarissa infektiotautien asiantuntija sanoo, että kaupoista on peräisin vain yksittäisiä tartuntoja.
RUOKAKAUPAT eivät ole erityisesti nousseet esiin koronavirustartuntojen lähteenä, sanoo osastonylilääkäri, infektiolääkäri Veli-Jukka Anttila Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiristä.
Isoimmista ruokakauppaketjuista kerrotaan, että myös työntekijöiden tartuntoja on toistaiseksi tiedossa vähän. Ammattiliitto Pamissa ollaan yleisesti ottaen tyytyväisiä työnantajien tarjoamiin suojauskeinoihin.
”KAIKKI paikat, joissa on paljon ihmisiä pienessä tilassa, ovat varmaan jonkinlaisia riskipaikkoja. Mutta kaupassa ei olla saman ihmisen lähistöllä pitkään, toisin kuin vaikka juhlissa, joissa saatetaan olla vastakkain ja keskustella pidemmän aikaa”, Veli-Jukka Anttila pohtii.
Hänen tiedossaan oli maanantaina ainakin ”pari” sairastunutta, jotka olivat itse epäilleet saaneensa tartunnan kauppareissulla. Isompia ruokakauppoihin liittyviä tartuntaketjuja ei ole tullut esille.
”Tuoreimmissa tartunnoissa on aika vähän sellaisia, joista pystyy sanomaan suoraan, mistä ne on saatu”, Anttila kertoo.
Sekä K- että S-kauppa puhuu yksittäisistä tartuntatapahtumista.
Poikkeuksena ovat varmaan Mäntyharjun ja Mikkelin kaupat, jotka ovat uusmaalaismökkeilijaviruslinkoja.
Noniin sitten mökille! Tämä olikin ainoa ongelma
Huippuhiihtäjät, kaikenlaiset urheilijat ja muusikot, rikkaat ja yhteiskunnan eliitti on lorvinut maaseudulla jo viikkoja. Jotakin kohtuutta näihin kieltoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kantaa kortensa kekoon tähän mökkikiistaan. Minusta kaikkien, ihan kaikkien pitäis noudattaa yhdessä ohjeita esim tätä ei mennä mökille. Siinä saattaa tulla maakuntien hoitokapasiteetti vastaan jossain vaiheessa jos maakuntien rajoja ylitetään ja asetutaan uudelleen asumaan johonkin mihin ei kuulu.
Keskustelupalsta on uskokaa tai älkää keskustelua varten. Uutta näkökulmaa joku kaipaa, no joku voi tuoda uuden näkökulman asiaan, mitä tämä käytännössä olisi? Kuinka montaa mieltä voi olla siitä onko vai eikö mökillemeno ole nyt järkevää? Tulin tänne lukemaan oikeasti niitä perusteltuja mielipiteitä.
Se miksi minua tämä keskustelu koskettaa, on se että mun asuinkunnassa mökkivihaajia on todella, todella monta. Se lähti eräästä ryntäyksestä. Asun siis Rovaniemellä missä tämä aihe on polttava. En tiedä ketään, kuka olisi lähdössä toiseen maakuntaan mökille.
Meillä on myös sekä päivystys, että puhelinajat ruuhkautuneet. Mökkeilijöitä on tullut Hesaa myöten. Teillä siellä voi naurattaa, meitä täällä ei.
Maakunnissa riittää vielä sairaalapaikkoja ja tehopaikkoja. Paljonhan niitä lähti ennen kieltoa mökeilleen. Ei tänne stadiin kannata tulla vähään aikaan koska korona jyllää. Nyt vous lähteä ulkoilemaan mutta taidan ottaa vielä pienet unet.
Vielä..
Tehohoitopaikat vaan vähenee.
Marin valehteli, media valehteli.
Tiesin tän heti silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalatapuakset vähenee koko ajan..tartteis tehrä jotain.
Nyt tarttis tehrä jotain! En saa koronatartuntaa mistään!
Tämä itseäkin harmittaa. Toivottavasti nyt korona, jotta saan sairastettua pois. Vain imbesilli luulee, että pommisuojassa maski päässä voi elämänsä viettää.
Jotakin tervejärkistä ja kohtuullista rohkeutta voisi myös perusterveiltä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole aika mennä mökille ...koska haluamme viruksen leviävän ja siksi päätämme lopettaa rajoitukset. Etätöissä olleet, palatkaa työmaalle. Etäkoulussa olleet, takaisin koulun penkille, hophop.
Virus leviää joka tapauksessa. On vain jatkettava elämää. Kriisiryhmiä voidaan edelleen suojella, mutta perustervejätkä joutaa töihin.
Nyt viddu on oikea aika tehdä mitä haluaa eikä kerätä rahaa rikkaille. Nauttikaa elämästä niin kauan kuin voitte. Turha kykkiä kotona ja raataa töissä.
Nyt on Sannan mielestä oikea aika käydä töissä ja maksaa veroja, jotta Sannan aviomiehellä riittää rahaa hemmotella Sannaa ihanasti.
Vierailija kirjoitti:
Huippuhiihtäjät, kaikenlaiset urheilijat ja muusikot, rikkaat ja yhteiskunnan eliitti on lorvinut maaseudulla jo viikkoja. Jotakin kohtuutta näihin kieltoihin.
Ei tää edes ole mikään kielto vaan pelkkä Sannan oma ”vetoomus”, jolla voi pyyhkiä vapaavalintaista paikkaa. Esim. mökin ulkohuusissa.
Vierailija kirjoitti:
Kun menen mökkipaikkakunnan kauppaan, olen ainoa maskilla toisia suojaava asiakas. Kukaan muu ei pidä turvavälejä, ja minun pitää niistä äänekkäästi huomauttaa. Minulle nauraa hörähdellään.
Ketähän tässä pitäisi valistaa ja rajoittaa? Mökkiläisiä vai vakikuntalaisia?
Et edusta kaikkia mökkiläisiä
S Marin on nuori typykkä joka ei tiedä kriiseistä hevonvittua. Jos tästä koronapelleilystä jotain voi oppia, niin kuvitelkaa mikä olisi tilanne, jos kävisimme sotaa.. Veskipaperiako ja maskeja ( panoksia ) ei saataisi jne..??
Eiköhän ne oo ottaneet asioista selvää :D voit toki laittaa heille aina palautetta. Se käsitellään ehkä tämän vuoden puolella.
No mökkiläisethän ei kaikki ymmärrä etäisyyttä pitää. Varmasti tietää nuot tämänki ja ohje on mikä on.