Pitäiskö heittää mun "koronakaveri" mäkeen?
Tilanne on se, että tapasin juuri ennen pandemiaa Tinderissä miehen. Ehdimme käydä pari kertaa treffeillä ja viestitellä paljon ennen sosiaalista eristäytymistä. Viimeisen 5 viikon aikana olemme tavanneet vain toisiamme, emme muita treffikumppaneita, kavereita tai sukulaisia. Olemme molemmat ottaneet tämän eristäytymisen vakavasti, emmekä liiku paljon julkisilla paikoilla.
Molemmille eristäytyminen on ollut rankkaa. Ainakin itselleni on ollut pelastus, että on joku, jolle tekstailla ja joku jota tavata edes kerran viikossa. En tiedä olisinko tämän miehen kanssa suhteisiin ryhtynyt normitilassa, ei ole ehkä tavallista "tyyppiäni". Eli eräällä tavalla olen häneen tyytynyt - niin kamalalta kuin se kuullostaakin. Kun joko tapaan häntä tai en ketään. Ei tulisi mieleenkään alkaa deittailemaan ketään uutta tässä tilanteessa.
Nyt sitten mietin, että pistänkö koko jätkän mäkeen. Hän ei ole kovin vakiintuvaista tyyppiä. Nyt sitten joutuu "vakiintumaan" kanssani edes muutamaksi viikoksi, kun hänelläkään ei vaihtoehtoja ole. Huomaan vaan, että tyyppi selkeästi on alkanut pelailla. Viime kerralla tavatessani hän avautui itselleen herkästä asiasta, ja kertoi, ettei ole asiasta kertonut kenellekään. Ilmeisesti koki jälkeenpäin, että lähentyi liikaa, joten nyt sitten pelaillaan sellaista peliä, että tyyppi laittaa viestiä noin kolmen päivän välein. Kun vastaan hänelle, hän ei vastaa puoleen vuorokauteen mitään.
Olemme siis harrastaneet seksiä aika alusta lähtien, eli jo ennen eristäytymistä. Jotenkin tuntuu, ettei tämä mene tästä eteenpäin mihinkään. Toisaalta, en tiedä haluaisinko edes, koska en voi kuvitella kunnon parisuhdetta miehen kanssa, jota jo tällainen läheisyys ahdistaa.
Eli mitä teen? Lopetanko vaan vastaamasta viesteihin? Vai tapailenko kasuaalisti? On vaan olo, että tässä tulee hyväksikäytetyksi, koska aika todennäköistähän tässä on, että mies pandemian jälkeen painelee taas baanalle hakemaan muita naisia.
Ja ennen kuin lähdette puhumaan tasoteorioista, niin kerrottakoon, että olen varmaankin meistä se kauniimpi osapuoli. Mies ei ole mikään komea menestyjä, jonka perässä juoksisi lauma naisia. Hän on tuiki tavallinen keski-ikäinen, kalju mies, jolla on vähän mahaakin. E suurta varallisuutta, ei seksikästä ammattia tai harrastuksia. Jostain syystä vain kuvittelee saavansa naisen kuin naisen. Vaikkei historia tätä ole vahvistanutkaan todeksi.
Kommentit (26)
Saihan hän sinutkin. Sinä vain vahvistat tuota käsitystä hänessä.
Toi tokavika lause oli aika turn off. Että mies kuvittelee saavansa naisen kuin naisen. Miten tämä on edes ilmennyt? Puhuuko se tollaisia levottomia sulle? Tulee fiilis että et riitä hänelle. Ei kumppaneille tollaisia puhella. Ei kyllä kiinnostaisi tollaisen miehen kanssa olla, oli korona tai ei.
Korona-aika voi kestää vielä pitkään ja jos hän on luotettava kontakti, niin pitäisin tuon viihdykkeen. Ei kai nyt tarvitse tietää, mitä siitä tulee...
Mäkeen vaan. Koronakuksimiset on ohi.
Sä et voi mistään tietää, tapaileeko tuo mies pelkästään sinua. Et tunne häntä etkä tiedä, millainen ihminen hän on. Miksei hän voisi selkäsi takana jutella muille naisille, tylsää kun on? Mitä, jos tulee houkutus tavata joku niistä?
Altistat itsesi ei vain koronalle, vaan myös sp-taudeille.
Jos oletetaan että olet oikeassa, ja tasoteorian mukaan olet korkeammalla kuin hän, se että hän avautuu ja sitten vetäytyy kertoo enemmän epävarmuudesta kuin pelailusta.
Kysy suoraan.
Minusta tekstisi kuulosti siltä, että sinun ei kannata jatkaa suhdetta. Tai siis jatka, jos haluat satunnaista seksiä, mutta vahvasti kuulostaa siltä, että teillä ei ole parisuhdetta tulossa.
Itse tapasin miehen jouluna, mutta meidän suhde on ollut tiivis alusta lähtien ja olemme jatkaneet samoin tähän asti. Harmittaa, kun jäi kesken toistemme perheisiin ja kavereihin tutustuminen.
Vierailija kirjoitti:
kerrottakoon, että olen varmaankin meistä se kauniimpi osapuoli. Mies ei ole mikään komea menestyjä, jonka perässä juoksisi lauma naisia. Hän on tuiki tavallinen keski-ikäinen, kalju mies, jolla on vähän mahaakin. E suurta varallisuutta, ei seksikästä ammattia tai harrastuksia. Jostain syystä vain kuvittelee saavansa naisen kuin naisen. Vaikkei historia tätä ole vahvistanutkaan todeksi.
Jos ajattelet miehestä näin alhaisesti (jo nyt), niin mitä tuota jatkamaan.
Alkuun viestittely oli kivaa, kun tehtiin sitä reaaliajassa. Se oli eräänlaista livechattailua.
Silloin olinkin viehättynyt hänestä, sillä meillä oli aina jotain yhteistä juteltavaa. Mutta nyt kun suhde on tavallaan "mennyt eteenpäin", ts. olemme olleet toistemme luona öitä, hän on kertonut luottamuksellisia asioita minulle, tuntuu, että tyyppi saa jonkun pakokauhun.
Meillä on yhteisiä sisäpiirinvitsejä, joita laitettiin viestitse pitkin päivää. Molemmat vastasivat heti. Nyt tämä on sellaista, että laitoin tänään aamulla taas yhden viestin. Näen, että hän on Whatsappissa melkein koko ajan paikalla, mutta ei vaan vastaa mitään. Eli dissaa täysin. Kuitenkin tiedän täydellä varmuudella, että hän vastaa. Mutta esim. 8 tunnin päästä. Tämä on mielestäni juuri tätä pelaamista.
On Whatsappissa, mutta ei "ehdi" vastailemaan. Kuitenkin hän on se, joka yleensä tekee aloitteen viesteilyyn. Eli haluaa selkeästi pitää yhteyttä, mutta ei halua, että tästä tulee liian läheistä?
Hän on nelikymppinen, eikä koskaan ole halunnut asua esim. avoliitossa. Edellinen suhde kariutui siihen, että homma ei vuosienkaan jälkeen edennyt. Mies ajatteli, että he etenivät liian nopeasti kun yhteen muutto tuli kolmen vuoden jälkeen puheeksi näillä keski-ikäisillä ihmisillä.
Tavallaan ajattelen, että pidän hänet viihdykkeenä, mutta toisaalta mietin, että saanko tästä itse tarpeeksi mitään? Olisiko parempi vain olla yksin ja säilyttää itsekunnioitus kuin nelikymppisenä pelailla jotain lasten pelejä?
Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin alistua tähän tai pistää mäkeen. Vai miten tekisitte selväksi tälle miehelle, että vähän kunnioitusta, kiitos. Kun normaalisti en muutaman tapaamisen jälkeen tietenkään vaatisi toiselta mitään. Mutta tässä nyt on menty 1,5 kk ja pidetty paljonkin yhteyttä, vaikka tapaamisia on ehkä ollut alle kymmenen.
Vierailija kirjoitti:
Sä et voi mistään tietää, tapaileeko tuo mies pelkästään sinua. Et tunne häntä etkä tiedä, millainen ihminen hän on. Miksei hän voisi selkäsi takana jutella muille naisille, tylsää kun on? Mitä, jos tulee houkutus tavata joku niistä?
No tässä tilanteessahan on aina kun jotain deittailee. Ei voi tietää tapaileeko toinen muita. Ja miten altistan itseni sp-taudeille kun harrastan suojattua seksiä? Mies voi hyvinkin jutella muille, mutta on kyllä epätodennäköistä, että ketään tapailisi. Aika pieni riski sen suhteen. Kuten sanottua, hän pyyteli minuakin deiteille todella pitään ja aina minun aikatauluillani. Tämä oli jo ennen koronaa. Jos olisi tyyppiä, että naisia olisi tarjolla jokaiselle sormelle, niin ei olisi roikkunut viikko tolkulla. Tapaamiset sopivat "ihan milloin vain sulle käy". Olen sen verran miehiä deittaillut, että tiedän miten käyttäytyy mies, jolle on pajon tarjokkaita. Ja miten se mies, joka pääsee deiteille vain harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerrottakoon, että olen varmaankin meistä se kauniimpi osapuoli. Mies ei ole mikään komea menestyjä, jonka perässä juoksisi lauma naisia. Hän on tuiki tavallinen keski-ikäinen, kalju mies, jolla on vähän mahaakin. E suurta varallisuutta, ei seksikästä ammattia tai harrastuksia. Jostain syystä vain kuvittelee saavansa naisen kuin naisen. Vaikkei historia tätä ole vahvistanutkaan todeksi.
Jos ajattelet miehestä näin alhaisesti (jo nyt), niin mitä tuota jatkamaan.
En ajattele miehestä alhaisesti, mutta se, että mies on keski-ikäinen, kalju ja mahakas ovat ihan objektiivisia faktoja. On tietysti miehiä, jolla on maagista vetoa ja naiset ovat heihin hulluna vaikka olisi minkä näköinen, en sitä sano. Mutta sen sanon, että harvemmin nelikymppinen tavallinen mies saa parikymppistä mallikaunotarta. Sellainen toki en ole itsekään, mutta kohtuullisen nätti, hoikka, hauska ja mukava nainen kuitenkin, jolla perusasiat ovat kunnossa. Eli ei minulla ole syytä ajatella, etten kelpaisi tavalliselle keski-ikäiselle miehelle ihan hyvin.
Vähän hankalalta tuo kuulostaa. On tavallaan ymmärrettävää että pelätään sitoutumista kun toista ei tunne hyvin, mutta "riittävän kiinnostunut" mies ehdottaisi ehkä jo seurustelua tai puhuisi että voisiko olla yhteistä tulevaisuutta. Jos toinen ei tiedä heti onko kunnon kiinnostusta tai ei näytä kiinnostuneelta (paitsi seksistä), ehkei sitä sitten tule. Jos et saa itse siitä muuta kuin seksiä, eli toinen ei vastaa mitenkään tunteellisesti tai ole muuten yhteisiä kiinnostuksia - ei ole pakko tavata toista enempää. Itse päätät mitä teet silti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä tilanteessahan on aina kun jotain deittailee. Ei voi tietää tapaileeko toinen muita. Ja miten altistan itseni sp-taudeille kun harrastan suojattua seksiä? Mies voi hyvinkin jutella muille, mutta on kyllä epätodennäköistä, että ketään tapailisi. Aika pieni riski sen suhteen. Kuten sanottua, hän pyyteli minuakin deiteille todella pitään ja aina minun aikatauluillani. Tämä oli jo ennen koronaa. Jos olisi tyyppiä, että naisia olisi tarjolla jokaiselle sormelle, niin ei olisi roikkunut viikko tolkulla. Tapaamiset sopivat "ihan milloin vain sulle käy". Olen sen verran miehiä deittaillut, että tiedän miten käyttäytyy mies, jolle on pajon tarjokkaita. Ja miten se mies, joka pääsee deiteille vain harvoin.
Mulla on valitettavasti kokemusta tästä. Aina kun soitin yhtäkkiä, että nähtäiskö nyt, miehelle kävi tapaaminen. Oli joustava aikataulussaan, ei piilotellut puhelintaan, ei vaikuttanut naistenmieheltä tai epärehelliseltä kehonkieleltään. Silti ehti panna ainakin kolmea naista samaan aikaan kun tapaili mua. Tämä selittyy sattumalla: koska nuo muut naiset oli kaiketi satunnaispanoja, niin eivät vieneet paljon aikaa häneltä eivätkä soitelleet paljon perään. Ehkä miestä ei myöskään olisi paljon haitannut jäädä "kiinni", koska mekään ei oltu seurustelusuhteessa. Kysyttäessä muista naisista hän vaan valehteli sujuvasti. Miehet on oikeasti oman etunsa perässä naisia enemmän tällaisissa jutuissa, koska heille se pilun saannin jatkuvuus on paljon tärkeämpi asia kuin mikään reiluus. Ja sillä tavalla altistut sukupuolitaudeille, että kondomi ei kaikelta suojaa.
Ja naurattaa toi, että sulla on sen verran kokemusta, että tunnistat merkit. Et tiedä, minkä verran sua on edellisissä jutuissa vedätetty ilman kiinnijäämistä. Huomaa, että sulla EI ole riittävästi kokemusta ihmisten käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on valitettavasti kokemusta tästä. Aina kun soitin yhtäkkiä, että nähtäiskö nyt, miehelle kävi tapaaminen. Oli joustava aikataulussaan, ei piilotellut puhelintaan, ei vaikuttanut naistenmieheltä tai epärehelliseltä kehonkieleltään. Silti ehti panna ainakin kolmea naista samaan aikaan kun tapaili mua. Tämä selittyy sattumalla: koska nuo muut naiset oli kaiketi satunnaispanoja, niin eivät vieneet paljon aikaa häneltä eivätkä soitelleet paljon perään. Ehkä miestä ei myöskään olisi paljon haitannut jäädä "kiinni", koska mekään ei oltu seurustelusuhteessa. Kysyttäessä muista naisista hän vaan valehteli sujuvasti. Miehet on oikeasti oman etunsa perässä naisia enemmän tällaisissa jutuissa, koska heille se pilun saannin jatkuvuus on paljon tärkeämpi asia kuin mikään reiluus. Ja sillä tavalla altistut sukupuolitaudeille, että kondomi ei kaikelta suojaa.
"Ehkä miestä ei myöskään olisi paljon haitannut jäädä "kiinni", koska mekään ei oltu seurustelusuhteessa."
Mikä tässä miehen käytöksessä sitten oli petollista? Jos ette olleet sopineet, että tapaatte vain toisianne?
Mekään emme seurustele, jos sitä oikein haluaisin, voisin ottaa puheeksi. Mutta en minäkään välttämättä hae seurustelusuhdetta. Mutta vaikka vain tapailisin, haluan, ettei mies pelaile mitään. Ja tuo, että viivyttelee viesteissään on juuri pelaamista. Nyt taas vihjaisin viestissä, että täytyykö alkaa muita katselemaan, niin johan taas alkoi viestejä tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä miestä ei myöskään olisi paljon haitannut jäädä "kiinni", koska mekään ei oltu seurustelusuhteessa."
Mikä tässä miehen käytöksessä sitten oli petollista? Jos ette olleet sopineet, että tapaatte vain toisianne?
Mekään emme seurustele, jos sitä oikein haluaisin, voisin ottaa puheeksi. Mutta en minäkään välttämättä hae seurustelusuhdetta. Mutta vaikka vain tapailisin, haluan, ettei mies pelaile mitään. Ja tuo, että viivyttelee viesteissään on juuri pelaamista. Nyt taas vihjaisin viestissä, että täytyykö alkaa muita katselemaan, niin johan taas alkoi viestejä tulla.
Siis kysyin muista naisista, niin valehteli. Se, että onko niitä vai ei vaikuttaa sukupuolitautiriskeihin sekä siihen, minkä verran haluan itse juttuun panostaa. Opin, että kysymällä saattaa saada mieluisen vastauksen, mutta ei totuudenmukaista. Jos mies ei ole sitoutunut yhteen naiseen, niin on parasta olettaa, että hän juttelee muillekin ja saa aina välillä seksiäkin.
Ei vastauksen viipyminen ole välttämättä mitään pelaamista. Se voi olla ihan vain uutuudenviehätyksen karisemista ja väljähtymistä. Ei vain ole enää niin tärkeää vastata viestiin heti.
Minusta kuulostaa, että sinä et kauheasti pidä miehestä, eikä kertomasi perusteella mieskään ole välttämättä kovin kiinnostunut sinusta. Miksi siis tapailette? Koronarajoitusten vuoksiko vain? Jos se on nitä mitä haluat, niin ok. Mielestäni kuulostaa kummalta, että aikana jolloin ei pitäisi tavata ketään, tapailee kuitenkin jotain melko yhdentekevää deittituttua mielummin kuin omaa ystävää tai perheenjäsentä...
Ja miksi pitäisi tapailu lopettaa lapsellisesti katoamistempulla? Miksei voi vaikka puhelimessa ottaa puheeksi, että eiköhän tämä ollut tässä?
Voi voi, mikset odota avioliittoon asti? Ja sitä oikeaa puolisoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kysyin muista naisista, niin valehteli. Se, että onko niitä vai ei vaikuttaa sukupuolitautiriskeihin sekä siihen, minkä verran haluan itse juttuun panostaa. Opin, että kysymällä saattaa saada mieluisen vastauksen, mutta ei totuudenmukaista. Jos mies ei ole sitoutunut yhteen naiseen, niin on parasta olettaa, että hän juttelee muillekin ja saa aina välillä seksiäkin.
No minusta siinä vaiheessa, kun on tavattu esim. 6 kertaa ei vielä tarvitse tehdä päätöstä seurustelusta tai siitä, saako muita tavata. Jos en ole vielä asiasta keskustellut, niin en voi olettaa, että tämä on miehellekään kiellettyä. Enkä ole tähän mennessä kokenut tarpeelliseksi vielä asiasta keskustella. Eli itseäni ei huoleta tässä vaiheessa ne muut mahdolliset naiset, joita en edelleenkään usko olevan laumoittain, vaan se, miksi mies aina välillä vetäytyy ja pelailee.
Mieti mitä haluat ja onko tyyppi kiva lisä elämääsi vai rasite.