Fitfarm, Ritaki, Fitverstas..... kokemuksia verkkovalmennuksista?
Helou!
Mitäs kokemuksia ja suosituksia/tuomioita jengillä on verkkovalmennuksista? Nyt kun saleilla ei ole ryhmäliikuntaa, oma kuntosaliryhmä on tauolla ja kotona vain tulee maattua sohvalla, mietin noita verkkovalmennuksia - josko innostaisivat? Tai ainakin saisi ideoita uusiin treeneihin perus istumaannousujen ja perinteisten kyykkyjen rinnalle.
Kokemuksia eritoten RITAKIN (Rita ja Aki) sekä FitFarmin valmennuksista + ruokavalioista? Taustalla Fitfarmin Go fat go parin vuoden takaa, joka oli kyllä pelkkää maitorahkaa ja karsimista. Kilot karisivat, mutta tulivat takaisin - tottakai.
Mulla siis on menossa elämäntapaparannus, ruokavaliota olen jo korjannut (lisännyt hyviä kuituja, ateriaävlin sekä 5 ateriaa päivässä entisen 1-2 sijaan) ja parantanut öisin nukutun yöunen määrää, mutta nyt jäin hieman yksin muutoksen kanssa, kun salien toiminta hiljeni. Siksi mietin verkkovalmennusta nyt motivaattoriksi, vaikka ymmärränkin että mitenkään yksilöityjä nämä EIVÄT ole.
Kokemuksia, suosituksia?
Kommentit (71)
Noihin ei kannata rahojaan tuhlata ja mahdollisesti myös terveyttään heikentää, nettidieetit harvoin ovat todellisten ammatilaisten tekemiä, tarkoitus on vain kerätä ihmisiltä mahdollisimman paljon rahaa mahdollisimman vähällä vaivalla.
Yhdestä ja samasta muotista olevien tekotissitampioiden kusetuksia kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Noihin ei kannata rahojaan tuhlata ja mahdollisesti myös terveyttään heikentää, nettidieetit harvoin ovat todellisten ammatilaisten tekemiä, tarkoitus on vain kerätä ihmisiltä mahdollisimman paljon rahaa mahdollisimman vähällä vaivalla.
Tästä olen siis samaa mieltä, ja en käsitä miten jengi noudattaa orjallisesti viikon jotain "tällä dieetillä tiputat 15 kiloa skä lapsuutesi traumat syömällä rahkaa", mutta samalla mä kaipaisin nyt JOTAIN treenimotivaattoria ja -ohjelmaa, kun en itse osaa sitä tehdä ja pt:n palvelut on nyt tilanteen vuoksi poissuljettu, koska salille ei pääse. Argh.
-AP
Nettivalmennus= asiakkaalle annetaan se sama ohjelma, joka annetaan kaikille muillekin valmennettaville, toki sinulle sanotaan, että ohjelma on juuri sinulle räätälöity ja mietitty ja siksi niin kallista.
PT, eli personal trainer-nimikettä voi käyttää kuka vaan ja suurin osa näistä "valmentajista" on käyneet sen kolmen päivän kurssin, josta saaneet ohjelmansakin.
On toki poikkeuksiakin.
Kysytään myös toisella tavalla: itselläni ei ole kokemusta salilla käymisestä, liikunnallista taustaa toki löytyy ja perheestä myös ravitsemuksellista osaamista. Kaipaisin kuitenkin nyt jonkinlaista motivaattoria tälle keväälle ulko- sekä kotitreeniin, yksin "en keksi" harjoitteita enkä saa aikaiseksi aloittaa treeniä. Aiemmin keväällä kävin pt:n ohjaamassa kuntosaliryhmässä 8 viikon pätkän ja se toimi hyvin, sain ohjausta sekä ajatuksia salilla tehtäviin treeneihin. Nyt olen kuitenkin tyhjän päällä enkä toivoisi, että puhti lopahtaa nyt tähän sitten. Siksi mietin verkkovalmennusta, Ritan ja Akin 4 vkon setti esimerkiksi olisi nyt 19 euroa. Varmasti toisten mielestä huuhaata, mutta onko päinvastaisia kokemuksia LAINKAAN?
Tai muita ideoita, mistä repäisen itselleni jumppaohjelman ja jonkinlaista suuntaa antavaa ruokavaliota? :)
-AP
Vierailija kirjoitti:
Nettivalmennus= asiakkaalle annetaan se sama ohjelma, joka annetaan kaikille muillekin valmennettaville, toki sinulle sanotaan, että ohjelma on juuri sinulle räätälöity ja mietitty ja siksi niin kallista.
PT, eli personal trainer-nimikettä voi käyttää kuka vaan ja suurin osa näistä "valmentajista" on käyneet sen kolmen päivän kurssin, josta saaneet ohjelmansakin.
On toki poikkeuksiakin.
Olet niin oikeassa, ja karsastan juuri näitä kolmen päivän kurssit käyneitä. Omallakin salilla on vastaavia, ja sai kyllä seuloa kenen ohjattavaksi salille lähtee.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä olen siis samaa mieltä, ja en käsitä miten jengi noudattaa orjallisesti viikon jotain "tällä dieetillä tiputat 15 kiloa skä lapsuutesi traumat syömällä rahkaa", mutta samalla mä kaipaisin nyt JOTAIN treenimotivaattoria ja -ohjelmaa, kun en itse osaa sitä tehdä ja pt:n palvelut on nyt tilanteen vuoksi poissuljettu, koska salille ei pääse. Argh.
-AP
Nythän sinulla on hyvää aikaa etsiä tietoa netistä, todelliset ammattilaiset ovat jo vuosia nauraneet noille julkisuuden "ammattilaisten" nettidieeteille kun niissä on yleensä liian ravintoköyhä ruokavalio ja aivan samat ohjeet lähetetään käytännössä kaikille. Muutaman prosentin pysyvillä muutoksilla saa parempia tuloksia kuin nettidieeteillä.
Vierailija kirjoitti:
Kysytään myös toisella tavalla: itselläni ei ole kokemusta salilla käymisestä, liikunnallista taustaa toki löytyy ja perheestä myös ravitsemuksellista osaamista. Kaipaisin kuitenkin nyt jonkinlaista motivaattoria tälle keväälle ulko- sekä kotitreeniin, yksin "en keksi" harjoitteita enkä saa aikaiseksi aloittaa treeniä. Aiemmin keväällä kävin pt:n ohjaamassa kuntosaliryhmässä 8 viikon pätkän ja se toimi hyvin, sain ohjausta sekä ajatuksia salilla tehtäviin treeneihin. Nyt olen kuitenkin tyhjän päällä enkä toivoisi, että puhti lopahtaa nyt tähän sitten. Siksi mietin verkkovalmennusta, Ritan ja Akin 4 vkon setti esimerkiksi olisi nyt 19 euroa. Varmasti toisten mielestä huuhaata, mutta onko päinvastaisia kokemuksia LAINKAAN?
Tai muita ideoita, mistä repäisen itselleni jumppaohjelman ja jonkinlaista suuntaa antavaa ruokavaliota? :)
-AP
Youtubesta löytyy vaikka millaista jumppaohjelmaa ja kotitreeniä ym.
Pärnäsen fitkorjaamo on varmasti hyvä.
Entäs tää Jenna Kuparisen valmennus?
Palkkasin salilta hyvän valmentajan, jolla on myös ruoka- ja fysioterapiaosaamista. Laihdutin 10 kg, aika hitaassa tahdissa, mutta paino on pysynyt pois jo vuoden ja kroppa on muuttunut kiinteäksi. Kannattaa satsata osaajiin ja henkilökohtaiseen valmennukseen. Saat hyvät ohjeet ja voitte treenata yhdessä myös myöhemmin, jos tarvii lisämotivaatiota, näin oon itse tehnyt.
10 x valmennusta riitti, että pääsin itse vauhtiin. Valmentaja on noin 50v mies ja hyvässä kunnossa, ei mikään Bull Mentula. Yhtäkään rahkaa en ole syönyt tai mittaillut annoksia, normiruokaa sopiviin aikoihin ja oikeat määrät, ei ole ollut nälkä ja ruokavaliomuutokset jäi pysyviksi.
Heivaa vehnät ja sokerit päivittäisestä ruokavaliostasi, säästä ne erityistilanteisiin.
Laita kuulokkeet korviin ja kävele päivittäin arkisin tunnin lenkki eli n 10 000 askelta. Osta painollinen hulavanne kotiin ja aloita pyörittelemään vartista päivässä, voit pyörittää aina televisiota katsellessa.
Syö kilo kasviksia päivässä.
Varoituksen sanoja verkkovalmennuksista.
https://www.iltalehti.fi/keho/a/5c3c8434-7894-44b2-8872-77e324c4849b
https://myprojectisme.vaikuttajamedia.fi/2019/10/03/ketogeeninen-ruokav…
Vierailija kirjoitti:
Palkkasin salilta hyvän valmentajan, jolla on myös ruoka- ja fysioterapiaosaamista. Laihdutin 10 kg, aika hitaassa tahdissa, mutta paino on pysynyt pois jo vuoden ja kroppa on muuttunut kiinteäksi. Kannattaa satsata osaajiin ja henkilökohtaiseen valmennukseen. Saat hyvät ohjeet ja voitte treenata yhdessä myös myöhemmin, jos tarvii lisämotivaatiota, näin oon itse tehnyt.
10 x valmennusta riitti, että pääsin itse vauhtiin. Valmentaja on noin 50v mies ja hyvässä kunnossa, ei mikään Bull Mentula. Yhtäkään rahkaa en ole syönyt tai mittaillut annoksia, normiruokaa sopiviin aikoihin ja oikeat määrät, ei ole ollut nälkä ja ruokavaliomuutokset jäi pysyviksi.
Täytyy kilpailuttaa kuntosalit uudelleen, muutin vuodenvaihteessa uudelle paikkakunnalle ja luulin valinneeni salin fiksusti, mutta kuten yllä jo kommentoinkin, oli PT-palveluiden taso vähän pettymys. Olisin valmis satsaamaan juurikin osaavaan valmentajaan, mutta nykyisellä salilla ei oikein ole sopivaa. Tuntuu, että osaaminen jää puolitiehen. Täytyypä tehdä kilpailutus uudestaan nyt PT-palveluita varta vasten ajatellen.
Ja hei mahtavaa kuulla onnistumisia, peukut pystyyn ja keep it goin'! :)
-AP
tikis, kehonpainotreenejä ja ravinto-opastusta ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kilpailuttaa kuntosalit uudelleen, muutin vuodenvaihteessa uudelle paikkakunnalle ja luulin valinneeni salin fiksusti, mutta kuten yllä jo kommentoinkin, oli PT-palveluiden taso vähän pettymys. Olisin valmis satsaamaan juurikin osaavaan valmentajaan, mutta nykyisellä salilla ei oikein ole sopivaa. Tuntuu, että osaaminen jää puolitiehen. Täytyypä tehdä kilpailutus uudestaan nyt PT-palveluita varta vasten ajatellen.
-AP
Pieni vinkki, muista että steroideja vetävä bodari ei välttämättä ole se salin paras asiantuntija, heidän oma laihduttaminen ja treenaaminen on perustunut steroideihin ja siksi eivät välttämättä tiedä miten kroppa toimii ilman apulääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Pieni vinkki, muista että steroideja vetävä bodari ei välttämättä ole se salin paras asiantuntija, heidän oma laihduttaminen ja treenaaminen on perustunut steroideihin ja siksi eivät välttämättä tiedä miten kroppa toimii ilman apulääkkeitä.
Hmm, en kyllä niin ajatellutkaan? :) Lähinnä kaipaan tyyppiä, joka tuntuu tietävän mitä tekee, omaa alan koulutusta (muutakin kuin sen kolmen päivän kurssin), tuntee ravitsemuspuolta ja jolla kenties on jo hieman kokemusta hommasta. Nykyisen salin ohjaajat ovat pitkälti aloittelijoita, ja kahden pt:n treenejä kokeilleena tuli itselle epävarma olo, tietääkö meistä kumpikaan mitä tehdä laitteissa. Ehkä se oli vasta puoli vuotta alalla työskennelleiden epävarmuutta, mene ja tiedä, mutta asiakkaana koen kaipaavani varmempaa ohjausta (ja tietoa koulutustaustasta, jännä muuten ettei kokemusta ja koulutusta kerrota esim. salin sivuilla, missä kuitenkin on esittelyt työntekijöistä).
-AP
Fitfarmista vain on kokemuksia vuodesta 2011 alkaen. Tykkäsin ja vieläkin menen tuolloin saaduilla neuvoilla Paino putosi, kroppa kiinteytyi, lihaksiakin on tullut, eikä kilot ole tullut takaisin, mutta eihän kilot pysy pois jos kontrolli ei pidä. Ruokavalioita ja aterioita on kaikille sopivia ja ryhmän tuki verkon kautta itselle oli tosi hyvä. Liikkumaan ei kyllä minua kannustanut, mutta liikuntaohjelmiakin on monenlaisia, niin kotiin kuin salille jne. Tämä ei ole maksettu mainos ja olen vaan ihan tavallinen tallaaja.
Paskaa noi nettivalmennukset