Outo kysymys, mutta luetelkaa kivoja käyttökohteina 10 000 eurolle.
Joo todellakin, nyt on kertynyt ihan kivasti säästöjä. Toki säästäminen kannattaa jatkossakin, mutta tekisi mieli tehdä rahoilla myös jotain kivaa ja konkreettista. Itselle tulee mieleen vain matkustelu ja säästäminen, mutta ehdotelkaa muita kivoja asioita mihin tuollainen rahasumma kannattaisi laittaa. Huono mielikuvitus näköjään niin kaipaan apuja.
Jatkan säästämistä jos en keksi mitään mihin rahani laittaisin, mutta en tiedä miksi säästän jos en tiedä mihin säästän...
Kommentit (32)
harvoin on näin hyvää hetkeä lähtä osakemarkkinoille. Noin kerran kymmenessä vuodessa on tilaisuus, ja nyt vieläpä harvinaisen hyvä, ehkä paras 100 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivasti joku kymppitonni? Meillä on käyttötilillä 18 000 euroa tällä hetkellä :D
Miksi pidätte tilillä tuollaista summaa inflaation ruokana?
Mihin sijoittaisit juuri nyt nuo? Niinpä. Ja siis kyseessä käteisvarat, on meillä asuntoja, osakkeita ja rahastoja myös.
Esim. yritys- ja laskurahoitus jne. tuottaa edelleen ihan tasaista korkoa, yrityslainojen korot ovat "yllättäen" jopa nousseet. Osakkeethan on ennätysalhaalla, melkeinpä mitä hyvänsä ostat niin arvo nousee pitkällä tähtäimellä (pl. konkurssikypsät yhtiöt). Noinkohan teillä on osakkeita, asuntoja ja rahastoja, jos et tämän vertaa osaa ajatella... ;)
Haloo, ap ei nyt kysynyt säästö/sijoituskohteita, vaan ideaa jostakin, joka ilahduttaisi häntä itseään.
Kuluttaminen ei ole synti, varsinkaan näinä aikoina, kun yrityksiä kaatuu ja työttömiä tulee tuhansia lisää päivittäin.
Ap, entä jos sisustaisit tai remontoisit asuntoasi? Hommaa pariksi viikoksi sijaisasunto, niin ei ole tartuntariskiäkään (hyvä siivous suojaimet päällä molemmissa ennen remppaa ja rempan jälkeen). Onko esimerkiksi keittiösi päivittämisen tarpeessa? Siihen kymppitonni helposti huvahtaakin, mutta nätissä uudessa keittiössä kotoilukin maistuu taas. Ja se nostaa jopa asuntosi arvos, joten on ihan hyvä sijoitusmielessäKIN.
Tai entä uusi kylppäri?
Tai jos asut vuokra-asunnossa, jossa on parveke, mitäpä jos ostaisit sinne hienot uudet parvekekalusteet, lasituksen ja kivoja kasveja (kasvit viimeisenä, nyt on vielä yöt kylmiä lasitetulla parvekkeellakin). Sii keitaasta voit sitten nauttia kesälläkin.
Entä hyvä kotiteatteri? Siis kunnon iso televisio ja siihen boksi ja stereoääni.
Tai entä pätevä kotikuntoilulaite, stepperi tai pyörä?
Tai jos pusaat etätöitä keittiön pöydän ääressä epämukavasti, entä jos ostaisit kunnollisen työtuolin ja motoroidun työpöydän, selkäsi ja muutenkin ergonomiasi kiittäisivät!
Eli sinuna panostaisin kotiin. Lisää viihtyisyyttä nyt, kun pakostikin on kotoiltava aika lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivasti joku kymppitonni? Meillä on käyttötilillä 18 000 euroa tällä hetkellä :D
Mihin sijoittaisit juuri nyt nuo? Niinpä. Ja siis kyseessä käteisvarat, on meillä asuntoja, osakkeita ja rahastoja myös.
Esim. yritys- ja laskurahoitus jne. tuottaa edelleen ihan tasaista korkoa, yrityslainojen korot ovat "yllättäen" jopa nousseet. Osakkeethan on ennätysalhaalla, melkeinpä mitä hyvänsä ostat niin arvo nousee pitkällä tähtäimellä (pl. konkurssikypsät yhtiöt). Noinkohan teillä on osakkeita, asuntoja ja rahastoja, jos et tämän vertaa osaa ajatella... ;)
Joopa joo, aika perus katkeruuskommenttihan se sieltä tuli hymiöineen päivineen. Mietipäs itse, jos on kyse käteisvaroista niin sijoittaisitko itse johonkin nyt LYHYELLÄ tähtäimellä - nuohan on oltava nopeasti likvidoitavissa tarvittaessa. Huomaan, että olet muutaman tonnin harrastelijasijoittaja itse.
Jos viettää paljon aikaa kotona, käyttäisin rahaa kodin kauneuden ja viihtyisyyden lisäämiseen. Ostaisin myös tosi laadukkaat kengät tai takin. Lahjoittaisin osan hyväntekeväisyyteen.
Jos tavoitteena on laittaa rahoja kivoihin, iloa tuottaviin kohteisiin, käyttäisin niitä jotenkin noin enkä sijoittaisi tai säästäisi lisää. Jos tavoitteena on rikastua (ja ehkä myöhemmin vaikka ostaa mökki) niin se olisi toinen juttu.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo, aika perus katkeruuskommenttihan se sieltä tuli hymiöineen päivineen. Mietipäs itse, jos on kyse käteisvaroista niin sijoittaisitko itse johonkin nyt LYHYELLÄ tähtäimellä - nuohan on oltava nopeasti likvidoitavissa tarvittaessa. Huomaan, että olet muutaman tonnin harrastelijasijoittaja itse.
Hahhah :D No kukin tyylillään. Itse en tarvitse missään tilanteissa muutamaa tonnia enempää käteisvaroja. Luottokorttikin riittää äkillisissä menoissa helposti. Itsehän tuon pystyt määrittelemään, että miten pitkiä rahoitusjaksoja käytät. Keskeytät allokaattorin ja kuukaudessa rahat on tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah :D No kukin tyylillään. Itse en tarvitse missään tilanteissa muutamaa tonnia enempää käteisvaroja. Luottokorttikin riittää äkillisissä menoissa helposti. Itsehän tuon pystyt määrittelemään, että miten pitkiä rahoitusjaksoja käytät. Keskeytät allokaattorin ja kuukaudessa rahat on tilillä.
Äkillisiin menoihin muutama tonni? Ok, selvästi olemme "hieman" eri tasolla tässä keskustelussa ja kulutuksen tasossa. Kyllä me käytämme ihan normikuussa usemman tonnin rahaa ja helposti tulee useamman tonnin ostoksiakin. Ei muuta kuin kivaa päivää sinulle ja kiitos keskustelusta :)
Kymppitonnilla saa vinyylilevariin kohtuullisen hyvän äänirasian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkillisiin menoihin muutama tonni? Ok, selvästi olemme "hieman" eri tasolla tässä keskustelussa ja kulutuksen tasossa. Kyllä me käytämme ihan normikuussa usemman tonnin rahaa ja helposti tulee useamman tonnin ostoksiakin. Ei muuta kuin kivaa päivää sinulle ja kiitos keskustelusta :)
Taisi olla hyvät päiväunet :)
Mulla on itsellä noin 20k erilaisissa soittimissa. Kitaroita (sähköisiä, akustisia, bassoja jne), vintagesyntetisaattoreita, rumpukoneita jne.
En ole ammattimuusikko, mutta soittaminen on ihan parasta terapiaa ja pelkkä osakkeisiin ja asuntoihin sijoittaminen on tylsää, kun sijoituksia ei oikeastaan näe juurikaan. Lisäksi kun ostaa soittimetkin huolellisesti, niin nekin ovat rahallisina sijoituksina hyviä, harvemmin on mitään myyty eteenpäin tappiolla.
Ostaisin kellon. Ne säilyttävät arvonsa ja ovat jotain kivaa ja konkreettista. Eikä niitä voi olla liikaa, eivätkä vie niin paljon tilaa kun laukut tai kengät. Myös uusi astiasto voisi olla kiva tai joku design kattolamppu. Ehkä myös joku skootteri voisi olla kiva kesäksi tai joku hieno polkupyörä.
Voi rakas, kyse oli vain käyttötilistä, ei säästöistä.