Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanna Marin: Mökkikarkureiden ei pidä käyttää mökkipaikkakunnan kauppapalveluita

Vierailija
15.04.2020 |

Tämä aivan oikein

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ylipäänsä miksi porukka lähtee mökeille. Täällä paikkakunnassa 1 kauppa eikä heillä ole kotiintoimituksia ruokakasseille. Lähin päivystyssairaala 60km päässä. Mielummin itse olisin vaikka pääkaupunkiseudulla ja eristäytyisin kotiini. Ruokatoimituksia sekä ostokset tilaisin vain kotiovelle.

Vierailija
82/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon harkinnut siirtää kirjat mökille. Sitten olen sen paikkakunnan sairaanhoidossa. Sen jälkeen voi reissata vapaasti kodin ja mökin väliä kun aina ollaan viemässä lapsi toiselle vanhemmalle. Ja jos sairastuu väärällä paikkakunnalla (660km välimatka), niin "just olin lasta kuskaamassa toiseen kotiin".

En nyt sano että teen noin, mutta porsaanreikiä on hauska keksiä.

Voihan sillä itseään hauskuttaa, mutta pitää olla talviasuttava, jos sinne kirjansa haluaa siirtää.

Mullapa ei. Äitini asuu mökkikunnassani. Ainahan voin "muuttaa" äitini luokse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mikä ruuhka! Jengiä ihan pipona liikkeellä.

Vierailija
84/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitääs ne tytöt nyt yrittää paimentaa aikuisia ihmisiä?

Prkele, tässä olla ennenkään keskenkasvuisilta elämisenoppeja kuunneltu.

Meillä nuoriso uskoo mitä vanhemmat sanoo, eikä niillä ole ollut ongelmia kuuntelemisen ymmärtämisessä.

Menkää nyt takasin sinne heppatalleille orin kupeita kengittämään, älkääkä tulko julkisuuteen seliseliselittelemään ja anelemaan kansalaisilta, etteivät menisi kaupassa käymään.

Jollei ole munaa antaa määräyksiä lakatkaa vinkumasta niitä pyyntöjänne.

Vierailija
85/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ylipäänsä miksi porukka lähtee mökeille. Täällä paikkakunnassa 1 kauppa eikä heillä ole kotiintoimituksia ruokakasseille. Lähin päivystyssairaala 60km päässä. Mielummin itse olisin vaikka pääkaupunkiseudulla ja eristäytyisin kotiini. Ruokatoimituksia sekä ostokset tilaisin vain kotiovelle.

Monet nyt sattuu rakastamaan mökkeilyä ja nyt etätöissä/lomautettuna/työttömänä on siihen hyvä tilaisuus. 

Vierailija
86/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat (70+) on olleet mökillä jo yli kuukauden. Mutsi kävi kotoa hakemassa vähän kevyempiä vaatteita mukaan tossa ennenkuin rajat meni kiinni, mä kävin silloin hänelle isommin kaupassa ja apteekissa. Ovat siis Mikkelin seudulla, täysin landella, eristyksissä muista. Tuttu sieltä käy heille kaupassa tarvittaessa.

Olen onnellinen, että heillä on mökki. Siellä tekevät ja touhuavat ulkona, pysyvät virkeinä. Kotona olisivat kerrostalossa sisällä pääsääntöisesti, koiran kanssa kävisivät lenkillä. Mun isä etenkin menisi varmasti hyvin huonoon kuntoon, on peruslaiska ja kun ei olisi pakko liikkua, ei liikkuisi senkään vertaa.

Eli tällaisia varmasti iso osa näistä pahiksista on, jotka siellä mökeillä ovat. 

Vierailija
87/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnalla, mistä itse olen kotoisin, ei kyllä ole työllistettäviä työttömiä kovinkaan monta, vaan monille vajaakuntoisillekin löytyy helposti jotain. Siellä on suhteessa asukaslukuun todella paljon mökkejä. Pienillä paikkakunnilla on lukumäärällisesti vähän työttömiä. Työttömyyden pitkittyessä nuoret siirtyvä kaupunkiin.

Vierailija
88/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Tyksiin viety helsinkiläinen poistetaan aika äkkiä takaisin Helsinkiin hoitoon, heti kun siirtokunnossa. Koska nimenomaan sairaalapaikoista on normaalioloissakin jatkuvasti pulaa ja siellä ei makuuteta yhtään ylimääräisiä eikä yhtään ylimääräistä päivää. Sama koskee vaikka Kuusamossa pahasti jalkansa katkaissutta. Kipsi ja ambulanssilla tai taksilla omalle paikkakunnalle leikkausta odottamaan. Hengenhätä on tietty eri, se joudutaan hoitaa millä tahansa paikkakunnalla. Mutta enpä luule, että niitä Pohjoi-Suomen kahdeksaa tehohoitopaikkaa kovin mielellään annetaan Helsingin turisteille.

Vierailija
89/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmiset pelkäävät henkensä puolesta, niin he eivät välitä pätkääkään suosituksista. Kriisitilanteissa tulee aina olla määräyksiä. Sanna Marin on äärimmäisen naiivi.

Vierailija
90/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hesalaisen tunnistaa.

Uusimaa on muutakin kuin Helsinki, vai tuliko se sinulle yllätyksenä?

Vierailija
91/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kesäksi mökille ? 

Jos siellä niihin lähikauppoihin ja huoltoasemalle vie tuliaisiksi viruksen, niin kohta on lappu luukulla: "Suljettu koronatartuntojen vuoksi."   Missä sitten teet ostokset ? 

Viet viruksen seuraavaan kuntaan...  

Vierailija
92/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa, että mökille mennessä ei käydä sitten edes pissatauolla jossain Tupoksen ABClla ja jos tulee korona siellä mökkioloissa, pysytte siellä mökillä koko sakki ja kuolette sinne. Ette siis mene viemään sairaalahoitopaikkoja jostain Rovaniemeltä.

Onko Tupoksen ABC:llä siis linjaus, että siellä saa tankata ja käydä pissalla vain oman sairaanhoitopiirin asukkaat? Laitapa linkkiä. 

Vierailija
93/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvikkeet 3 kuukaudeksi.  Mitä kaikkea pitäisi hankkia ? 

Vierailija
94/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kaikilla voi olla mökki? Millä hemmeton rahalla?

Ei kaikilla olekaan. 99 % niistä, jotka tällä palstalla nyt älämölöävät että "huomenna mökille!" ovat prsujonneja, joilla ei ole kuin vuokrattu betonikuutio, jossa asuvat.

Haista paska.

Vierailija
95/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän, että ikäihmiset lähtee. Sen heille suotakoot. Mutta eräskin tuttavaperhe lähti Helsingistä Juupajoelle. Terveet lapset, myös aikuiset ja äiti varsinkin. Nuoria vasta. Häntä kainalossa pakoon.

Vierailija
96/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pohjoisessa joku laskettelukeskus vielä auki?

Vierailija
97/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämäkkää johtamista. Jos Trump sanoo saman niin se on typeryyttä, flippaamista ja vainoharhaisuutta.

Vierailija
98/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi jäätte kuolemaan mökille, koska olette sinne vastoin suosituksia lähteneet ja joka alueen osasto- ja tehopaikat on mitoitettu ja varattu alueen omille asukkaille, jotka ne paikat maksavat veroillaan. Mökkituristi saa jäädä mökilleen sairastamaan tai laahautuu takaisin omaan kuntaansa sairastamaan.

Ootko ikinä käynyt vieraan paikkakunnan terveyskeskuksessa? Sieltä lähtee lasku sentilleen omaan kuntaan. Vai meinaatko että esim turkulaiset maksaa puolen varsinais-suomen sairaalakulut, kun se tyks nyt vaan sattuu olemaan turussa?

Tosiasia on, että helsinkiläiset kyllä maksavat suuren osan muun maan kuluista.

Vierailija
99/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Tyksiin viety helsinkiläinen poistetaan aika äkkiä takaisin Helsinkiin hoitoon, heti kun siirtokunnossa. Koska nimenomaan sairaalapaikoista on normaalioloissakin jatkuvasti pulaa ja siellä ei makuuteta yhtään ylimääräisiä eikä yhtään ylimääräistä päivää. Sama koskee vaikka Kuusamossa pahasti jalkansa katkaissutta. Kipsi ja ambulanssilla tai taksilla omalle paikkakunnalle leikkausta odottamaan. Hengenhätä on tietty eri, se joudutaan hoitaa millä tahansa paikkakunnalla. Mutta enpä luule, että niitä Pohjoi-Suomen kahdeksaa tehohoitopaikkaa kovin mielellään annetaan Helsingin turisteille.

Helsinki-viha sumentaa näköjään ajattelusi.

Tiedoksesi, että Helsingissä ja Uudellamaalla on paljon enemmän terveitä, koronattomia ihmisiä kuin teidän mökkipaikkakunnallanne.

Jos pk-seudulla on n miljoona asukasta ja heistä promillella on tartunta, niin haluaisin tietää, mihin perustat kuvitelmasi siitä, että koronaa pakoon lähteneet helsinkiläiset mökkeilijät sairastuisivat heti koronaan mökillään... Ehkä he saavat sen tartunnan teiltä siellä mökkikunnassa, se on toki mahdollista.

Vierailija
100/167 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jämäkkää johtamista. Jos Trump sanoo saman niin se on typeryyttä, flippaamista ja vainoharhaisuutta.

Trump ei ole koskaan sanonut samaa tai  tehnyt vastuullisia päätöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme