Sanna Marin: Mökkikarkureiden ei pidä käyttää mökkipaikkakunnan kauppapalveluita
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, pikkupaikkakuntien kauppojen pitäisi myös elää ajassa mukana ja mahdollistaa ja mainostaa noutoasiointia. Kaupassa tavarat valmiiksi kassiin, maksu mobiilisti, laskulla tai päätteellä kaupan ulkopuolella ja haetaan tavarat takaovesta. Kaikki voittaa. Ehkä jopa joku työllistettävä apulainen saa hommia.
Mitäpä luulet, ehtiikö kylän yksi tai kaksi kauppaa toimittaa tilauksia tällä hetkellä edes paikallisille?
Mitäpä luulet, kuvitteletko helsinkilöisen kauppiaan henkilökohtaisesti toimittavan kaikki etäostokset? Haloo... Oletko kuullut henkilökunnan palkkaamisesta? Onko teillä täystyöllisyys, nolla työnhakijaa kortistossa, eikä yhtään muitakaan henkilöitä, joita kiinnostaisi tiensta sivutuloja?
Mitäpä luulet, onko kauppias jo palkannut lisäväkeä reilusti? Silti toimitukset ei pelaa edes paikallisille. Itse asiassa työllisyystilanne on hyvä, toisin kuin siellä tukilandiassa. Voithan itse perustaa mökkipaikkakunnallesi kaupan, miksi et tee niin?
Ei hitto mikä päätös. Ihan liian aikaista purkaa mitään!
Pitäisi säätää lailla että hoitoa saa vain omassa sairaanhoitopiirissä.
Asutaan Uudellamaalla ja täällä on myös mökki. Tullaan käymään mökillä ihan normaalisti ellei tule jotain lisärajoituksia. Kyläkauppaan ei ole tarkoitus mennä vaan haemme kaikki tarvikkeet lähempää kotoa. Auto myös tankataan lähiasemalla lähteissä. Kun päästään mökille ollaan omalla tontilla oman perheen kesken. Eipä tosta kauheen isoa tartuntavaaraa paikkakuntalaisille tule...
Näin toimitaan ettei itse tartuteta tai levitetä mitään, toisaalta mökkipaikkakunnalla on koronaa joten ei haluta myöskään itse sieltä tartuntaa.
No siksi jäätte kuolemaan mökille, koska olette sinne vastoin suosituksia lähteneet ja joka alueen osasto- ja tehopaikat on mitoitettu ja varattu alueen omille asukkaille, jotka ne paikat maksavat veroillaan. Mökkituristi saa jäädä mökilleen sairastamaan tai laahautuu takaisin omaan kuntaansa sairastamaan.
Kyllä suomalaiset ovat idiootteja. Pitäisi vetää yhtä köyttä ja saada epidemia laantumaan, niin täällä porukka on ennemminkin tahallaan tulossa levittämään tautia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hesalaisen tunnistaa.
Syntyperäiset helsinkiläiset eivät mökeille rynnistä, ja suurin osa niistäkin mökeistä, joille mennään, ovat Uudellamaalla.
Sen sijaan muualta Suomesta kotoisin olevat Uudellamaalla asuvat potevat kovaa ikävää synnyinseuduilleen ja saattavat menettää itsehillintänsä ja rynniä maaseudulle.
Tämä juuri. Olen syntyperäinen stadilainen ja inhoan mökkeilyä enkä ole oikein koskaan ymmärtänyt, miksi jotkut ihmiset siitä tykkäävät. Mutta kun omaakin tuttavapiiriä miettii, niin kylläpä ne ovat näitä muualta tulleita, jotka noilla mökeillä ramppaavat.
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikilla voi olla mökki? Millä hemmeton rahalla?
Meillä on ihan hyvät tulot, mutta ei meillä ole rahaa ostaa mökkiä. Tai olisi, jos ostettaisiin velaksi, mutta ei haluta. Jotkut rakentaa omatoimisesti ja saavat tontin tai mökin perinnöksi, joten heille se ei niin isoa lovea tee. Mutta mä ihmettelen, miten ihmiset, joilla on samat tulot kuin meillä, voivat omistaa mökin ja matkailla monta kertaa vuodessa. Olemme vieläpä säästäväisiä. Mutta me on aloitettu yhteiselämä nollasta ja hankittu ihan kaikki itse, joten ehkä se johtuu siitä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, että mökille mennessä ei käydä sitten edes pissatauolla jossain Tupoksen ABClla ja jos tulee korona siellä mökkioloissa, pysytte siellä mökillä koko sakki ja kuolette sinne. Ette siis mene viemään sairaalahoitopaikkoja jostain Rovaniemeltä.
No just joo. Kuinka monen luulet tähän oikeasti pystyvän? Nämä vaatimukset on naurettavia , kohtuuttomia ja vihamielisiä.
Ketään ei taaskaan huoleta, että maahan tuodaan tuhansittain ukrainalaisia levittämään virusta ja viemään maakuntien vähät tehohoitopaikat.
Vierailija kirjoitti:
No siksi jäätte kuolemaan mökille, koska olette sinne vastoin suosituksia lähteneet ja joka alueen osasto- ja tehopaikat on mitoitettu ja varattu alueen omille asukkaille, jotka ne paikat maksavat veroillaan. Mökkituristi saa jäädä mökilleen sairastamaan tai laahautuu takaisin omaan kuntaansa sairastamaan.
Ei ole.
En kannusta kyllä mökeille lähtöä, mutta ei niitä noin varata ja kiintiöidä.
En kyllä aikonutkaan enää käyttää. En nyt enkä myöhemminkään, koska mökkikunnan kunnanjohtajan suulla lausuttu virallinen kanta on 'mitä te tänne tulette'.
Mä oon harkinnut siirtää kirjat mökille. Sitten olen sen paikkakunnan sairaanhoidossa. Sen jälkeen voi reissata vapaasti kodin ja mökin väliä kun aina ollaan viemässä lapsi toiselle vanhemmalle. Ja jos sairastuu väärällä paikkakunnalla (660km välimatka), niin "just olin lasta kuskaamassa toiseen kotiin".
En nyt sano että teen noin, mutta porsaanreikiä on hauska keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, että mökille mennessä ei käydä sitten edes pissatauolla jossain Tupoksen ABClla ja jos tulee korona siellä mökkioloissa, pysytte siellä mökillä koko sakki ja kuolette sinne. Ette siis mene viemään sairaalahoitopaikkoja jostain Rovaniemeltä.
No just joo. Kuinka monen luulet tähän oikeasti pystyvän? Nämä vaatimukset on naurettavia , kohtuuttomia ja vihamielisiä.
Vihamielisyyttähän ON ilmassa ja on tarvittu jo presidentti hillitsemään sitä ja nyt tiedotustilaisuudessa myös jossain puheenvuorossa sitä suitsittiin. Suomalaiset eivät ole missään sodassa toisiaan vastaan vaan kaikki yhdessä virusta torjumassa.
Sanoiko se Marin, että mökille on pakko lähteä nyt heti vai saako odottaa viikonloppuun?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset ovat idiootteja. Pitäisi vetää yhtä köyttä ja saada epidemia laantumaan, niin täällä porukka on ennemminkin tahallaan tulossa levittämään tautia.
Nimenomaan!
Ihmisissä on luonnostaan kakkireikiä, joita eivät säännöt kiinnosta, ja sitten tietoisesti tai tiedostamatta levittävät sitä koronaa!
Järki käteen!
Vierailija kirjoitti:
Mä oon harkinnut siirtää kirjat mökille. Sitten olen sen paikkakunnan sairaanhoidossa. Sen jälkeen voi reissata vapaasti kodin ja mökin väliä kun aina ollaan viemässä lapsi toiselle vanhemmalle. Ja jos sairastuu väärällä paikkakunnalla (660km välimatka), niin "just olin lasta kuskaamassa toiseen kotiin".
En nyt sano että teen noin, mutta porsaanreikiä on hauska keksiä.
Voihan sillä itseään hauskuttaa, mutta pitää olla talviasuttava, jos sinne kirjansa haluaa siirtää.
Ottakaapa nyt heinähatut ihan rauhallisesti. Mökkikausi ei ole näillä keleillä alkanutkaan.
Ensi tai sitä seuraavana viikonloppuna käyn omalla autolla tarkistamassa kesämökin kunnon talven jäljiltä päiväseltään.
Tankkaan ja käyn ruokakaupassa Vantaalla kuten normaalilauantainakin. Illalla kotona taas.
Jos et tuppaa mökkitontilleni halailemaan minua, sinun pitäisi pysyä ihan turvassa. Tietääkseni en edes kanna virusta. Sinusta ja mielenterveydestäsi en mene sanomaan mitään, tänään tänne tulleiden neuroottisten vouhotusten perusteella jälkimmäinen ei ihan vaikuta enää olevan kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Ootko ikinä käynyt vieraan paikkakunnan terveyskeskuksessa? Sieltä lähtee lasku sentilleen omaan kuntaan. Vai meinaatko että esim turkulaiset maksaa puolen varsinais-suomen sairaalakulut, kun se tyks nyt vaan sattuu olemaan turussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hesalaisen tunnistaa.
Syntyperäiset helsinkiläiset eivät mökeille rynnistä, ja suurin osa niistäkin mökeistä, joille mennään, ovat Uudellamaalla.
Sen sijaan muualta Suomesta kotoisin olevat Uudellamaalla asuvat potevat kovaa ikävää synnyinseuduilleen ja saattavat menettää itsehillintänsä ja rynniä maaseudulle.
Juu kotikonnuille turvaan synnyinkodin hirvilihapatojon ääreen. Toivottavasti huomaisivat myös miten metsä ja pelto on heille luontevampi ympäristö kuin urbaani city ja jäisivät sinne.
Miks pitäisi jäädä kuolemaan. Todella törkeää vihapuhetta.