Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuin kun muutin Vaasaan

Vierailija
15.04.2020 |

En viihdy yhtään täällä. Olin onnellinen Helsingissä ja kaipaan Helsinkiä jatkuvasti.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea paikka. Pyrkyreitä ja kiusaajia. Ymmärrän sinua.

”Meillä on kaikilla rajoitteemme!”

”Minä en ole mikään hyväntekijä!”

Vierailija
42/44 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielitietoa Vaasasta.

– suomenkielisiä 69,1 %

– ruotsinkielisiä 22,8 %

Vaasaan on liitetty täysin suomenkielisiä pienempiä ympäristökuntia. Keskustan alueella ruotsia kuulee suunnilleen saman verran kuin suomea ja joissakin paikoin asiakaspalvelutehtävissä on todella huonosti suomea puhuvia ihmisiä, niin huonosti, että tulee väärinymmärryksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasaan on liitetty täysin suomenkielisiä pienempiä ympäristökuntia.

Mitä muita kuntia kuin Vähäkyrö?

Vierailija
44/44 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sopeutunut ihan hyvin, vaikka tulen täysin toisenlaisesta itä-suomalaisesta kulttuurista. Täällä on paljon kieroiluja ja pohjalaisten jämäkkyys ja suorapuheisuus on kakkapuhetta, näähän on laiskempia ja neljä kertaa kierompia kuin savolaiset. Pienyrittäjiä on paljon, mutta puuhastelu ei ole sama asia kuin ahkeruus ja just nää paikalliset on laiskoja, tuolla maakunnassa on ne ahkerammat ihmiset. Mutta täällä on yllättävän paljon muualta tulleita ja olen ystävystynyt heidän kanssaan harrastusten kautta.

Vaasanseudulla asuukin lähinnä h.urreja tai niihin sekoittuneita.

Runsas aasialisedustus löytyy myös. Ja heidän fanijoukkonsa.

Vaasassa on paljon m.a.ah.a.n.m.u.u.t.t.a.j.i.a. M.a.a.ha.n.m.u.u.t.ta.j.i.e.n määrä on Suomen suurinta heti pk-seudun jälkeen. Vaasan kolme suurinta ulkomaalaisryhmää ovat vietnamilaiset, irakilaiset ja somalialaiset. Vaasan puhutuinta vierasta kieltä en näin äkkiseltään löytänyt, mutta muistelen sen olevan arabia.

Lisään ylläolevaan kirjoittamaani ja lainaamaani viestiini vielä, että itselleni m**h*n.m.u.u.t.t*j*t ovat neutraali/positiivinen juttu. Älkää siis luulko minua p.e.r.s.u.k.s.i.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi