Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täydet pisteet THL:n johtajalle maskisuosituksesta

Vierailija
14.04.2020 |

Ihmeellistä, että STM ei vieläkään ymmärrä asiaa. Eivät vielä lähde kuulema suosittelemaan maskin käyttöä. Huoh! Miten vastuutonta! Etelä-Koreassa on strategiana tukahduta korona-virus hyvällä menestyksellä. Tämäkin asia on ollut tiedossa jo pitkään! Ihmeellistä, että eräät virkamiehet/ -naiset eivät vieläkään halua tätä ymmärtää. Ilmeisesti eivät halua myöntää jo tehtyjä virheitään asian hoidossa.

Myöskin Husin Lasse Lehtonen on oikeassa miten meidän kuuluisi edetä kriisin hoidossa. Testaus, maskipakko julkisilla paikoilla, 2 hengen kokoontumiset. Tosin tämä ei ole Husin kanta vaan professori Lasse Lehtosen kanta! Suuri kunnioitus hänelle tästä!

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet pisteet? Jos katsoit televisiota tammikuussa, niin huomasit ehkä, että kaikilla kiinalaisilla oli maskit naamalla. Nyt jo meillä tuli tämä läpimurto asiantuntijatasolla. Ei muuta kun presidentti jakamaan mitaleita näille meidän Einsteineille.

Vierailija
22/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ongelma on, että maskeja ei ole tarjolla ja näin poikamiehenä en osaa ommella mitään.  

Onko sinulla kaulaliinaa tai huivia?

ei. olen 90 luvun lapsi ja silloin haukuttiin homoksi jos puki niitä... missä noita myydään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teille tulee turvallisempi olo, käyttäkää ihmeessä. Nopeesti se kelkka kääntyi, kun yksi THL:n horisijoista suunsa aukaisee. Nyt ne siis kuitenkin on pätevimmät asiantuntijat, jee, jee. Ei vakuuta!

Olen kritisoinut tällä palstalla todella paljon hallituksen, Thl ja STM toimia kriisin hoitamisessa. On kuitenkin positiivista, että Thl johtaja tavallaan pyörtää heidän puheitaan maskien tarpeellisuudesta. Hän on mielestäni rohkea, kun myöntää tavallaan olleensa väärässä ja pystyvänsä muuttamaan mieltään. Vaarallisimpia mielestäni ovat ne, jotka viimeiseen saakka puhuvat, kiertelevät ja pakoilevat vastuutaan omista virheistään tai reagoimattomuudesta!

Vierailija
24/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kestää kyllä kauan, ennenkuin kasvosuojaimet hyväksytään normaaliksi. Tänään kävin kaupassa, hengityssuojain kasvoillani ja ne muutamat paikallaolijat tuijottivat suu auki. Miehet varsinkin möllöttivät. Kassaneiti suhtautui ystävällisesti, mutta huomasin,kun nuorisoporukka naureskeli minulle. Meillä on pitkä matka epidemian häviämiseen. Olen asunut Aasiassa, siellä hengityssuojain on arkipäivää.

Vierailija
25/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydet pisteet? Jos katsoit televisiota tammikuussa, niin huomasit ehkä, että kaikilla kiinalaisilla oli maskit naamalla. Nyt jo meillä tuli tämä läpimurto asiantuntijatasolla. Ei muuta kun presidentti jakamaan mitaleita näille meidän Einsteineille.

Minä olen sitä mieltä, että jälkipyykki täytyy ehdottomasti käydä koko kriisin ajalta! Mielestäni on hyvä kuitenkin, että edes nyt joku noista päättäjistä tekee jotain oikein! Hyvä!

Vierailija
26/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvomaskia käyttävä nainen seisoo apteekin jonossa turvamatkan päässä edellä olevasta. Seuraava jonottaja seisoo ihan hänessä kiinni, eikä käytä maskia. Osaako kukaan sanoa kumpi ottaa suuremman riskin? 

Kaupassa nainen säntäilee ympäriinsä kaksin kerroin taitettu huivi kasvoillaan. Hän ei välitä turvaväleistä ja tulee iholle kiinni. Olenko minä hänelle riski vai hän minulle?

Ostarilla väki luuhaa kasvomaskit ja kertakäyttöhanskat käsissään. Istuvat rauhassa penkeillä ja jutustelevat keskenään. MInä pyyhällän ilman maskia kaukaa heistä hoitaessani asiani nopeasti. Käsissäni on vain nahkahanskat ostoskäynnin ajan. Jätän nahkahanskat patiolle ikkunlaudalla palatessani kotiin.Kuka riskeeraa koronan vuoksi ja ketä kohtaan?

Jos ei ole ikinä matkustanut Aasian maiden isoissa kaupungeissa ei todellakaan tajua, että siellä ihmisiä on paljon ja toisissa kiinni. KUn seisot valoissa olet aivan kiinni toisessa ihmisessä ja heitä on ympärillä kymmenittäin 24/7.Siellä maskit ovat tarpeen, mutta Suomessa voi hyvin järjestää elämänsä niin ettei tapaa ketään missään.

Vierailija
27/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydet pisteet 😂

Ehkä jos olisi kertonut tammikuussa. Mikä on STM?

Suomen terveys ministeriö. Ikinä kuullutkaan aiemmin. Nyt vasta päässyt kerrankin tositoimiin ja heti tehtiin hienot maskitilaukset, vaikka vastuu vieritettiin muille. Meillä viranomaisyhteistyö näyttää olevan sitä, että kaikki saavat toiminnallaan muut näyttämään hyvältä.

Vierailija
28/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä, että jälkipyykki täytyy ehdottomasti käydä koko kriisin ajalta! Mielestäni on hyvä kuitenkin, että edes nyt joku noista päättäjistä tekee jotain oikein! Hyvä!

Pieni lisäys vielä. Olen ollut todella tyytymätön esimerkiksi THL Mika Salmisen selityksiin ja asiantuntemukseen. Elimen missään mielessä halua nostaa Thl millekään jalustalle. Olen vain nyt niin tyytyväinen, että sieltä joku kertoo nyt tavalliselle kansalaiselle, että maskien käytöllä todella on merkitystä. Eikä niin kuin pitkään on meille väitetty maskien turhuudesta tai jopa haitallisuudesta.

Vierailija
29/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydet pisteet 😂

Ehkä jos olisi kertonut tammikuussa. Mikä on STM?

Suomen terveys ministeriö. Ikinä kuullutkaan aiemmin. Nyt vasta päässyt kerrankin tositoimiin ja heti tehtiin hienot maskitilaukset, vaikka vastuu vieritettiin muille. Meillä viranomaisyhteistyö näyttää olevan sitä, että kaikki saavat toiminnallaan muut näyttämään hyvältä.

Niinpä!

Vierailija
30/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi suurinta syytä siihen miksi tähän suositukseen ei ole ministeriö tarttunut liittyvät molemmat ns sääntösuomi ajatteluun. Jos maskeja määrätään käyttämään niin niitä pitäisi myös olla saatavilla ja paljon, koska suomessa ei voida olettaa että ihmiset kykenisivät itse niitä hankkimaan/tekemään ja ottamaan itse vastuuta asioista. Muissa maissa näitä päätöksiä on tehty todella nopealla aikataululla ja ihan jokaisen on itse pitänyt maskit hankkia. Ihan sata prosenttisella varmuudella suurimman osan maskit eivät läpäisisi yhtään mitään tarkastuksia, mutta kai se on tyhjää parempi.

Siitä päästäänkin sitten toiseen syyhyn. Koska mitenkään ei voida varmistaa että porukka käyttäisi hyväksyttyjä maskeja, eikä voida ylipäätään varmistaa että sellaisia olisi saatavilla niin ei voida varmuudella todeta että tästä olisi mitään hyötyä. Suomen laki on siitä jännä että täällä pitää olla ehdottoman varma toimenpiteen välttämättömyydestä ennenkuin sitä voidaan lain mukaan tehdä.

Vähän niinkuin toi uudenmaan sulku. Jokainen järjellä varustettu varmasti ymmärtää että ei sinne lappiin pidä reissun lähteä uudeltamaalta tai Tampereelta tai Turusta jne, mutta liikkumisen vapautta ei voida lailla rajoittaa, koska tautia löytyy nyt enemmän myös muualta. Joillekkin vatipäille ikävä kyllä kaikki mitä ei ole lailla kielletty on sallittu oli se sitten fiksua tai ei. Jos edes suurin osa käyttäytyisi fiksusti koko sulkua ei olisi tarvinnut alunperinkään. Nyt se sentään hetkeksi herätteli porukkaa (myös uudenmaan ulkopuolella) siihen että ihan oikeasti nyt pitäisi jotain tehdä (tai tässä tapauksessa jättää tekemättä).

Vierailija
31/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei vakuuta. Thl on ensin jankuttanut kohta kaksi kuukautta, että hengityssuojaimista ei ole mitään hyötyä ja nyt pyörtävät tässäkin asiassa kantansa.

Korona ei tule Suomeen

On häviävän pieni mahdollisuus sairastua koronaan Suomessa

Korona on perus influenssa

Koronan leviämistä ei voi yrittää estää

Rajoitukset ei toimi Suomessa

Korona ei leviä ilmassa

Oireettomat eivät levitä tautia

Hegityssuojaimia ei kannata käyttää

Tarvikkeista EI tule pulaa

Järkyttävää sekoilua. Pelottaa ihan oikeasti missä käsissä tässä ollaan.

Vierailija
32/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvomaskia käyttävä nainen seisoo apteekin jonossa turvamatkan päässä edellä olevasta. Seuraava jonottaja seisoo ihan hänessä kiinni, eikä käytä maskia. Osaako kukaan sanoa kumpi ottaa suuremman riskin? 

Kaupassa nainen säntäilee ympäriinsä kaksin kerroin taitettu huivi kasvoillaan. Hän ei välitä turvaväleistä ja tulee iholle kiinni. Olenko minä hänelle riski vai hän minulle?

Ostarilla väki luuhaa kasvomaskit ja kertakäyttöhanskat käsissään. Istuvat rauhassa penkeillä ja jutustelevat keskenään. MInä pyyhällän ilman maskia kaukaa heistä hoitaessani asiani nopeasti. Käsissäni on vain nahkahanskat ostoskäynnin ajan. Jätän nahkahanskat patiolle ikkunlaudalla palatessani kotiin.Kuka riskeeraa koronan vuoksi ja ketä kohtaan?

Jos ei ole ikinä matkustanut Aasian maiden isoissa kaupungeissa ei todellakaan tajua, että siellä ihmisiä on paljon ja toisissa kiinni. KUn seisot valoissa olet aivan kiinni toisessa ihmisessä ja heitä on ympärillä kymmenittäin 24/7.Siellä maskit ovat tarpeen, mutta Suomessa voi hyvin järjestää elämänsä niin ettei tapaa ketään missään.

En ymmärrä mitä yrität viestiä tällä.

Vierailija
33/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kestää kyllä kauan, ennenkuin kasvosuojaimet hyväksytään normaaliksi. Tänään kävin kaupassa, hengityssuojain kasvoillani ja ne muutamat paikallaolijat tuijottivat suu auki. Miehet varsinkin möllöttivät. Kassaneiti suhtautui ystävällisesti, mutta huomasin,kun nuorisoporukka naureskeli minulle. Meillä on pitkä matka epidemian häviämiseen. Olen asunut Aasiassa, siellä hengityssuojain on arkipäivää.

Uudellamaalla ei tuijoteta vaikkei ne maskit vielä varsinaisesti katukuvaan kuulukkaan mutta ne hyväksytään

Vierailija
34/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ongelma on, että maskeja ei ole tarjolla ja näin poikamiehenä en osaa ommella mitään.  

Onko sinulla kaulaliinaa tai huivia?

Ja taitetun kaulahuivin väliin vielä talouspaperia, pari arkkia taitettuna, niin pysyy huivi kuivana. Kokeilin äsken lenkillä itse, niin toimi. Ilman välipaperia se huivi kastuu, ja silloin kai virukset tykkää.

Vierailija
35/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri! Mikäli kaikilla olisi maskipakko, niin tilanne olisi paljon parempi. Virusta olisi pienempi määrä esimerkiksi kaupoissa, julkisissa liikennevälineissä jne

Vierailija
36/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, taas kuului A-studiossa, että kun on muutamia, esim.astmaatikkoja, joille tiukka maski voi olla haitaksi, niin voi suositella terveillekään. Jäin miettimään, että onko oikeasti joku tukehtumaisillaan maskin hengitystä hankaloittaman maskin käyttäjä niin idiootti, että ei sitä ota pois ennen kuin kuolee,  tai jätä käyttämättä, kun tietää rajoituksensa.

Vierailija
37/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on juntteja:D

Vierailija
38/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei vakuuta. Thl on ensin jankuttanut kohta kaksi kuukautta, että hengityssuojaimista ei ole mitään hyötyä ja nyt pyörtävät tässäkin asiassa kantansa.

Korona ei tule Suomeen

On häviävän pieni mahdollisuus sairastua koronaan Suomessa

Korona on perus influenssa

Koronan leviämistä ei voi yrittää estää

Rajoitukset ei toimi Suomessa

Korona ei leviä ilmassa

Oireettomat eivät levitä tautia

Hegityssuojaimia ei kannata käyttää

Tarvikkeista EI tule pulaa

Järkyttävää sekoilua. Pelottaa ihan oikeasti missä käsissä tässä ollaan.

Niin minunkin mielestäni. On kuitenkin paljon parempi, että myöntävät virheensä ja öissä vahinkoa ei syntyisi. Käyttäkää maskeja! Ymmärtäkää, että tällä tavalla saamme paljon nopeammin yhteiskuntamme auki. On ihan pöyristyttävää, kun eräät vielä tänäänkin hokivat, että kansa on niin tyhmää täällä pohjoisessa, että maskien käyttö olisi jopa riskialttiimpaa. Huh!

Vierailija
39/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pitäisi lähteä kauppaan, aion kyllä rohkeasti laittaa maskin naamalleni, ehkä se sitten rohkaisee muitakin asiakkaita, jos eivät vielä ole iljenneet.

Vierailija
40/86 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tam-Silk tai jos on kiire niin sitten katso YouTubesta kuinka saat taivutettua maskin ihan kangaspalasta ja kahdesta kumilenkistä.