Mies vaatii huomiota ja seuraa kotona
Tekee kyllä etänä töitä, mutta jokainen liikenevä hetki on puhuttava joutavia. En saa omia hommia kunnolla alkuun kun mies keskeyttää. Hänen puhetulvansa saattaa sitten kestää tunteja. Olen introvertti enkä työpaikallakaan juttele muille, käyn tauoilla omassa tahdissa yleensä kun saa olla rauhassa. Kotona ei ole rauhaa. Onko muilla tällaista?
Kommentit (64)
Eikö sillä miehellä ole omia töitä?
Joo, minullakin oli seurallinen mies, joka ei ymmärtänyt että joitain keskeytykset häiritsevät. Tuli olo, ettei omaa työtäni arvostettu ollenkaan, koska jopa miehen serkun hassu kuva nenäkarvoista oli tärkeämpää kuin keskittymiseni firman laskelmiin. Ihan mikä tahansa meni työni edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hän ei voi r*nkata niin yrittää heruttaa sinulta
No nyt en kyllä tajunnut. Miksi ei voisi? Ja kuka nyt muutenkaan heruttaa kesken työpäivän?
Miksei voisi, jos molemmat ovat lukittautuneet eri huoneisiin?
Vierailija kirjoitti:
Joo, minullakin oli seurallinen mies, joka ei ymmärtänyt että joitain keskeytykset häiritsevät. Tuli olo, ettei omaa työtäni arvostettu ollenkaan, koska jopa miehen serkun hassu kuva nenäkarvoista oli tärkeämpää kuin keskittymiseni firman laskelmiin. Ihan mikä tahansa meni työni edelle.
OLI.
Ota ero ja valitse seuraavaksi puolisoksesi joku mykkä mies.
Etkö tosiaan pysty sanomaan miehellesi, että nyt on työasiat kesken? Sovitte vaikka lounasajan, kun teette ruokaa, syötte ja juttelette. Sitten myös kahvitauot.
Meillä tuo ei olisi edes mahdollista. Minun pitää pystyä työaikana soittamaan luottamuksellisia puheluita ja käymään palavereita, joiden sisältö ei ole tarkoitettu ulkopuolisille. En kyllä muutenkaan voisi kuvitella tekeväni töitäni samalla, kun toinen höpöttää, vaan on itsestäänselvää, että olen suljetun oven takana.
Ei sen noin pidä mennä. Meillä mies tekee etätöitä kotona ja olen kyllä tasan tarkkaan hiljaa sillä aikaa, jos ei jotain oikeasti polttavaa asiaa tule. Esim. voidaan neuvotella vaikka että koska hän haluaisi että syödään lounasta (onko jotain palavereja tms joiden aikataulu pitää huomioida). Mutta ne muut asiat kyllä jätetään siihen ruokatuntiin. Siis jos olen kotona miehen työpäivän aikana enkä itse töissä, mulla on vaihtelevammat työajat kuin miehellä enkä voi tehdä etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OLI.
Oikein. Ottakaa mallia tästä sianjättäjästä!
Vierailija kirjoitti:
Eikö sillä miehellä ole omia töitä?
On, mutta viivyttelee niiden aloittamista ja samalla minunkin aamuni viivästyy. Jäi aamukahvilla juttelemaan oviaukkoon eikä liikahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Ota ero ja valitse seuraavaksi puolisoksesi joku mykkä mies.
Paradoksaalisesti ensimmäinen aviomieheni oli mykkä, nörtteili koneellaan 24/7 eikä pukahtanut päiväkausiin. Valitsin siis seuraavaksi vastakohdan.
Kyllähän näitä on. Tätini mies on sellainen, että kun toinen on puhelimessa niin mies hölisee taustalla jatkuvasti ja komentoi huutelee suureen ääneen. Tiedän myös tapauksia joissa toinen alkaa puhua vaikkapa uutisten päälle omia mielipiteitään niin ettei ohjelmasta saa selkoa. Muuten voivat kyllä olla hiljaa mutta kun pitäisi alkaa katsoa ohjelmaa niin heti lähtee puheripuli päälle.
Vierailija kirjoitti:
Etkö tosiaan pysty sanomaan miehellesi, että nyt on työasiat kesken? Sovitte vaikka lounasajan, kun teette ruokaa, syötte ja juttelette. Sitten myös kahvitauot.
En koko aikaa "näytä" tehokkaalta vaan saatan mietiskellä ja katsella ikkunasta ulos tai keitellä kahvia vaikka ajattelen seuraavan sähköpostin sanamuotoa. Mies hyökkää näihin kohtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koko aikaa "näytä" tehokkaalta vaan saatan mietiskellä ja katsella ikkunasta ulos tai keitellä kahvia vaikka ajattelen seuraavan sähköpostin sanamuotoa. Mies hyökkää näihin kohtiin.
Laita kaulaan lappu "ajatustyö kesken".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän viestin jälkeen mies huusi minut katsomaan ikkunasta kun pihalla on kissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän viestin jälkeen mies huusi minut katsomaan ikkunasta kun pihalla on kissa.
Ja ennen kuin kukaan sanoo "miksi menit?", meteakasta päätellen luulin että talo on tulessa tai hän on katkaissut sormensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ennen kuin kukaan sanoo "miksi menit?", meteakasta päätellen luulin että talo on tulessa tai hän on katkaissut sormensa.
*Metakasta
Teillä ei vissiin ole lapsia etäkoulussa eikä tarhaikäinen kotihoidossa kun on noin pienet häiriötekijät... Mun lukiolaisella on etätunteja ja puhuu luurit päässä..
No nyt en kyllä tajunnut. Miksi ei voisi? Ja kuka nyt muutenkaan heruttaa kesken työpäivän?