Miten jotkut voi olla koko ikänsä samassa työpaikassa
Ja saman kumppanin kanssa? Mitähän tapahtuisi, jos kohtaisi työttömyys tai puoliso löytäisi paremman puolison? Tunnetko tälläisiä ihmisiä? Tarkoitan tällä n. 40 vuotta yhteistä taivalta (uskollisuuteen en sentään usko, ja eräs sanoi ettei häntä haittaisi vaikka mies muita panisikin).
Kommentit (17)
Lisään vielä omassa työssäni ei työttömyyttä tule.
Olin urani alussa 12 vuotta samassa työpaikassa. Olisin voinut ihan hyvin voinut olla siinä 40 vuottakin. Tuli vain sitten parempi tarjous.
Puolisonkin kanssa on mennyt oikein hyvin 20 vuotta. Eihän sitä koskaan tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta ei seuravat 20 vuotta mitenkään hullummalta ajatukselta vaikuta.
Moni muuten eroaa eläköityään, kun ei kestäkään puolison naamaa päivästä toiseen.
Varovaisia pelkureita. Koskaan ei uskalleta kokea mitään uutta. Näitä ihmisiä ei kyllä jaksa kuunnella, heillä kun on jokainen päivä samanlainen.
Työpaikkana oma yritys, miksi vaihtaisin pois?
No kyllä tuo kuulostaa huomattavasti paremmalle kuin se, että kumppania ja työpaikkaa vaihdetaan 6kk- parin vuoden välein.
Jatkuva muutos ja draama menossa. Valitettavan usein taustalta löytyy mt-ongelmia. Ei kestetä mitään tai ketään, jos ei ole jotain hauskaa menossa tai jatkuvia kehuja saa.
Vierailija kirjoitti:
Varovaisia pelkureita. Koskaan ei uskalleta kokea mitään uutta. Näitä ihmisiä ei kyllä jaksa kuunnella, heillä kun on jokainen päivä samanlainen.
Kyllä uutta voi kokea muutenkin kuin työpaikkaa tai kumppania vaihtamalla :D
Vanhempani ovat olleet aviossa 55 vuotta, ja mekin miehen kanssa jo 33 vuotta. Itse samassa työpaikassa 22 vuotta, on vaan niin hyvä työpaikka, ettei mitään tarvetta vaihtaa.
Olen kohta 50v ja ollut kumppanini kanssa 30v ja samassa työpaikassa valmistumisestani lähtien.
Työpaikka on iso globaali yritys, jossa aika ajoin organisaatiomuutoksia ja hommanikin on vaihtunut. Ei siis ole kuitenkaan niin stabiilia.
Liitto paranee iän myötä. Ollaan hioduttu yhteen, eikö turhista tule riideltyä. Seksi on edelleen hyvää. Ei ole syytä vaihtaa.
En tykkää muutoksista. Juurrun mielelläni tuttuun ja turvalliseen.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää muutoksista. Juurrun mielelläni tuttuun ja turvalliseen.
Niinpä.
Mä olen ollut nyt 10 vuotta samassa ja vaihtaisin, jos ei ikä alkaisi jo painaa, mutta tämä taitaa olla se eläkepaikka. Nuorena olin neljä vuotta samassa ja sitten tylsistyin. Haasteiden puute on ollut kaikissa yhteinen nimittäjä. Mulla on kyllä koulutusta, olen ahkera ja hoksaan, mutta aina joku muu ohittaa kun pitäisi päästä eteenpäin. No siinä missä olin neljä vuotta, olisin edennyt varmasti, mutta sepä kaatuikin koko firma. Se on myös valtakunnan tasolla toiseksi isoin missä olen ollut. Se isoin oli kesätyö kotikunnan lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut nyt 10 vuotta samassa ja vaihtaisin, jos ei ikä alkaisi jo painaa, mutta tämä taitaa olla se eläkepaikka. Nuorena olin neljä vuotta samassa ja sitten tylsistyin. Haasteiden puute on ollut kaikissa yhteinen nimittäjä. Mulla on kyllä koulutusta, olen ahkera ja hoksaan, mutta aina joku muu ohittaa kun pitäisi päästä eteenpäin. No siinä missä olin neljä vuotta, olisin edennyt varmasti, mutta sepä kaatuikin koko firma. Se on myös valtakunnan tasolla toiseksi isoin missä olen ollut. Se isoin oli kesätyö kotikunnan lähellä.
Nykyisessä ainoa mahdollisuus edetä olisi ostaa koko firma, sillä meillä on vain pomo ja suunnittelijat, eikä näin pienessä tarvita muuta.
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio on suosinut pelkureita.
Zinc
Survival of the fittest, not bravest
Mä olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 27 vuotta. Mies on ollut samassa työpaikassa käytännössä koko työuransa, jotain koulu- ja opiskeluaikojen pätkä- ja kesätöitä lukuunottamatta. Työuraa takana joku parikymmentä vuotta. Itse nyt olen vaihtanut työpaikkaa muutamaan kertaan sentään, mutta minullakin on ollut kyllä jokainen työsuhde vuosia kestävä, ei mitään vuoden-parin hyppelyä, mikä nykyään tuntuu olevan tapana.
Minun alallani ei ole kuin yksi työnantaja kotimaassa. Olisin kyllä voinut vuosien saatossa vaihtaa eri paikkakunnalle töihin, teinkin se kerran, mutta sittemmin olen ollut samassa paikassa. Ulkomaillekin olisi nuorempana voinut uskaltautua, mutten tehnyt sitäkään. Olen turvallisuushakuinen ihminen.
En ihan ymmärrä pointtiasi. Voihan se työttömyys tosiaan tulla, puolison kanssa voi mennä sukset ristiin, mutta miten se liittyy siihen, että jos näin ei käy, ihminen viihtyy siinä tilanteessa jossa on? Tarkoitatko, että "kaiken varalta" vaihdetaan uuteen työpaikkaan tai puolisoa? Ei käy minun ajatusmaailmaan.
Monet suvussani on olleet yhdessä yli 40v samoin vanhempani jne.... Itse olen ollut samassa työpaikassa 23v ja saman miehen kanssa 20v.