En osaa olla paikallaan kotona ja olen koko ajan hermostunutettä jotain pitäisi tehdä. Useammat ihmiset ärsyttävät jos ovat liian hitaita
Mikähän tälläinen rauhattomuus ja ylikierroksilla käynti on?
Kommentit (7)
Ei ole koskaan testattu adhd. Olen kärsinyt masennuksesta muutaman vuoden. En pysty esim rauhoittumaan vaikka kirjan lukemiseen ja aivot käyvät koko ajan ylikierroksilla. Ap
Itse olin nuorena tuollainen, mutta kun tulin Jeesus-uskoon, kaikki tuo kuluttava rauhattomuus katosi.
Jaa, mää voin olla vaikka koko viikonlopun tekemättä yhtään mitään.
Minkälaista on jeeUs uskoon tuleminen.
Mulla on ihan sama tilanne. En oikeastaan koskaan ole ihan vaan paikallaan. Nämä etätyöt ovat mulle aivan helvettiä, kun ei ole toimiston sosiaalista kontrollia estämässä tätä harhailua. Kirjoittaessani yhtä muutaman rivin mittaista sähköpostia saatan käydä kerran juomassa, pyyhkiä pölyt telkkarin päältä, tehdä muutaman kyykkyliikkeen, muuten vaan kiertää huoneen ympäri pari kertaa ja niin edelleen. En muista, että olisin kotioloissa useampaan vuoteen kertaakaan katsonut televisiota niin, että aidosti keskityn ohjelmaan ILMAN, että mulla on käsille jotakin näprättävää. Neulon tai virkkaan, jos neuletyötä ei ole niin menee kännykän selailuksi. Vaikka olisi kiva ja kiinnostava ohjelma.
Paikallani istuessa heilutan/tärisytän koko ajan jalkaa ja vaihdan asentoa jatkuvasti. Mulle on huomautettukin siitä, että on ärsyttävää kun olen liikkeessä koko ajan. Se tapahtuu ihan huomaamatta. Koko ajan on tuhat asiaa mielessä ja välillä tuntuu siltä, että pää räjähtää jos joutuu laskemaan päässään 15,90 + 1,50. Olen akateemisesti koulutettu ja matemaattisesti lahjakas, silti tuollainen laskutoimitus tuntuu olevan se viimeinen kuormitus, josta en enää selviä. Silti en mitenkään aktiivisesti koe, että olisin ensisijaisesti ylirasittunut, mielialani on hyvä ja suhtaudun tulevaisuuteen myönteisesti. En vaan oikein kykene mihinkään pitkäjänteisesti.
Up