Te jotka käytte normaalisti kampaajalla, ihonhoidoissa ja meikkaatte. Mitkä ovat korona-ajan etäkauneusrutiinisi?
Nyt on kätevää kun voi istua etätöissä koneen äärellä ilman että kukaan näkee, ja laittaa kangasnaamion kasvoille! :D Naamio suojaa samalla näytön kuivattavalta vaikutukselta. Eikä iho näytä enää elottoman harmaalta talven jälkeen kun sitä kuorii ja kosteuttaa.
Tänään oli apinanaamio kasvoilla, viime tostaina oli pandanaamio. Korealaisia kuvioituja naamioita joissa kosteuttava seerumi, laatua pikkurahalla.
Laitan kevyttä kukkaistuoksua joka aamu, niin tulee hieman ylellisempi olo.
Ajattelin tehdä hiuksiin värihuuhtelun vaahtovärillä, saa kiiltoa kun ei ole tullut kampaajalla käytyä. Lahjakortin ostin jonka ajattelin käyttää kesäkuussa.
Nyt voi testailla erilaisia silmämeikkejä kotosalla kun ei tule lähdettyä ulos, ja ottaa meikatuista silmistä kännykameralla kuvat ja vertailla mitkä värit saa silmät näyttämään loistavimmilta. Hyvä ratkaisu käyttää sellaiset normisti käyttämättä jääneet erikoisemmat värit silmämeikkipaleteista.
Entä te? Rutiineja? Oletteko muuten varanneet hoitoja tai ostaneet niihin lahjakortteja ennakkoon kesää varten?
Kommentit (19)
Laitoin huulipunat ja -kiillot kylppärissä kahteen eri purkkiin.
Tummemmat ja vaaleammat.
Otan sieltä joka päivä sokkona yhden, ja laitan huuliini. Muuten käyttäisin vain yhtä tai kahta eri merkkiä+sävyä vakiona, ja noita punia ja kiiltoja näyttää kertyneen kokonaiset 26 kpl vuoden sisään kun olen olevinani keksinyt uusia kivoja sävyjä. Harmittaa heittää pois vanhentuneita muutaman kk päästä, joten tuleepa tällä keinolla käytettyä.
Ei ole mitään etärutiineja. Toimin samalla tavalla kuin ennenkin. Käyn kampaajalla noin 3kk välein. Ihonhoidon teen kotona ja meikit pistän naamaan joka työaamu, koska meillä on videopalavereja eikä niissä tee mieli näyttä seinästä revityltä.
Minun etätöissäni ei voi istua niin, että kukaan ei näe. Siksi laittaudun aamuisin samoin kuin aina työaamuina.
Vierailija kirjoitti:
Näytön kuivattava vaikutus? Mitähän helvettiä nyt taas.
Näytön ääressä istuminen pitkiä aikoja kuivattaa hyvinkin paljon ihoa. Ihan tunnettu tosiasia ainakin meidän herkkä/kuivaihoisten keskuudessa.
Suihkussa käyn aamuisin ja pesen hiukset. Jossain vaiheessa etäpäivää haron hiuksiani ja mietin, harjasinko niitä ollenkaan aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Näytön kuivattava vaikutus? Mitähän helvettiä nyt taas.
https://www.is.fi/mystyle/art-2000001243741.html
Tuosta kohta 5. Sitähän helvettiä.
Hiukset olen kotona värjännyt kerran. Otsahiukset olen leikannut itse. En meikkaa nyt ollenkaan, hyvä, kun iho saa levätä. Töihin meikkasin joka päivä, nyt palaverit ovat puhelinpalavereita ilman livekuvaa (onneksi!). Kynnetkin jätän lakkaamatta, leikkasin ne itse asiassa juuri lyhyeksi. En ole jaksanut edes sheivata. Saa nähdä, minkälainen metsäläinen sitä on, kun tästä sitten joskus pääsee ihmisten ilmoille.
Kyllä nämä etähommat ovat vaatineet meikkaamaan enemmän. Pitää olla jatkuvasti videopalaverissa, en minä normaalisti ole ennen edes meikannut joka päivä. Ei vaan pysty hillumaan kameran edessä ilman.
Ahdistaa ihan hirveästi, kosmetiikkaa kuluu nyt paljon enemmän kuin ennen.
Kaappien kätköistä on löytynyt kaikenlaista kuten juuri ap:n mainitsemia kangasnaamioita. Tulee käytettyä loppuun myös erilaiset shampoot, joita jostain syystä on useita. Sama koskee hiustenhoitotuotteita.
Kynsiäkin on tullut hoidettua paremmin. Kun käsiä on pakko rasvata usein, niin samalla tulee hoidettua kynsinauhat ja siistittyä kynnet tarpeen mukaan.
Tulevaa en ole ajatellut. Varmasti oleilen ulkona pihahommissa ja lenkkeilen, kun näistä räntä-lumikeleistä päästään. Tekee hyvää iholle.
Siis miksi teidän pitää olla VIDEOpalavereissa? Kyttääkö teidän esimiehet kameran kautta että varmasti olette töissä?
Meillä ne videopalaverit on kielletty koska vievät globaalisti enemmän kaistaa kuin pelkkä puheyhteys netissä!
Itse varasin kasvojen kauneudenhoitoon ajan juuri ennen vappua. Timanttihionta ja kosteuttava hoito. Menen suoraan hoitoon ilman että tarvitsee olla samaan aikaan odotushuoneessa muiden kanssa.
Löysin vanhoja mutta edelleen hyvälle tuoksuvia kosteusvoiteita kaapeista, levitän niitä jalkoihin aamuisin ja sukat päälle jotta saavat imeytyä rauhassa. Ihanaa kun ei tarvitse olla konttorilla kengät jalassa, jalkojen iho voi paremmin kun saa hengittää ja voiteet pinnassa eikä enää halkeile iho kantapäistäkään.
Kävin juuri kampaajalla. Kampaamossa oli tarkka hygienia ja asiakkaat ohjattiin pesemään kädet heti ensimmäisenä.
Kevätaurinko paljastaa harmaan laikukkaan ihon, pitää käydä kans timanttimikrokuorinnassa jotta kehtaa taas kulkea ulkona ilman meikkiä kun iho jälleen hehkeän ja photoshopatun näköinen, pitkästä aikaa :)
Nythän on hyvä tilaisuus testata kotivärejä hiuksiin? :) Jos menee pieleen niin ei tartte seuraavana päivänä sitä työkavereille esitellä :D
Toisaalta nuo nykyvärit ja sävyt on paljon parempia ja hoitavampia kuin ne jotka oli 10 vuotta sitten, niin lopputulos todennäköisesti parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kevätaurinko paljastaa harmaan laikukkaan ihon, pitää käydä kans timanttimikrokuorinnassa jotta kehtaa taas kulkea ulkona ilman meikkiä kun iho jälleen hehkeän ja photoshopatun näköinen, pitkästä aikaa :)
Montako hoitoa pitää ottaa, jotta tepsii? Otin viiden kerran sarjahoidon, mutta ei ollut vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi teidän pitää olla VIDEOpalavereissa?
Koska se vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako hoitoa pitää ottaa, jotta tepsii? Otin viiden kerran sarjahoidon, mutta ei ollut vaikutusta.
Oliko kyseessä microdermabrasion eli timanttihionta vai joku feikki muka-timanttihionta?
Vai onko ihosi norsun nahkaa?
Nimittäin minulla muuten normaali mutta pintakuiva iho talvisin ja rasvoittuva iho kesäisin, ja minulle riittää 2-3 käyntikertaa vuodessa! Iho tasautuu välittömästi, laikut häviää, huokoset menee näkymättömiksi.
Käyn yhä kampaajalla. Ihonhoito hoituu kotihoitotuotteilla. Meikkaajaan en koe tarvetta. Sokeroinnissa käyn kuten normaalisti, 5 viikon välein.