Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillakin perheellisilläkin on niin maaninen matkustelun tarve?

Vierailija
14.04.2020 |

Ennen koronaa jotkut tuttavaperheet kävivät valehtelematta kolmekin kertaa ulkomailla puolen vuoden sisään. Tiedän tämän koska someenhan piti joka reissusta tehdä postaus. Aidosti mietin mihin tämä halu matkustella perustuu. Onko syy ahtaassa kaupunkiasunnossa vai näyttämisen halu? Kun ei kai niissä viikonloppureissuissa ehdikään juuri mitään tehdä kuin kääntyä rannalla kuva ottamassa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi toki vastata muiden puolesta, mutta tässä

omat syyni, miksi rakastan matkailua ja perheeni kanssa reissaamme jonkin verran:

- Inhoan mökkeilyä, emme siis omista mökkiä tai vietä lomia suvun mökeillä

-tykkään kierrellä kaupungeissa ja katsella rakennuksia ja ihmisvilinää, nauttia hyvästä ruoasta ym.

- rakastan myös lämpöä ja aurinkoa

Matkailumme ei sen sijaan johdu ahtaasta asunnosta (asumme oikein mukavasti) eikä tarpeesta näyttää (en ole somessa aktiivinen, en raportoi matkoista minnekään/kenellekään).

Ymmärrän toki, että lentäminen ei ole ekologisesti kovin kestävää ja siksi teemme ”vain” pari ulkomaan matkaa vuodessa. Ja kyllä, tämäkin on kohtuu paljon ja jatkossa ehkä siitäkin pitää vielä tinkiä :(

Vierailija
2/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä matkaillaan paljon, koska olen hyvin stressaavassa työssä ja lomallani haluan jotain täysin muunlaista, irti arjesta ja miettimästä asiakkaitteni ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on varaa matkustaa niin miksi ei. Etenkin jos käydään kulttuurikohteissa lapsetkin oppivat varmasti enemmän kuin kotosalla. 

Vierailija
4/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi perhe veisi matkustamisen halun pois, jos henkilö on matkustelijatyyppiä?

Vierailija
5/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on ihanaa levätä uusissa ympyröissä kaukana työstä ja arjesta.

Vierailija
6/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustamme paljon, myös työn puolesta. Lomareissuja tulee 2-3 vuodessa ja joku piipahdus Tallinnaan mutta niitä en edes laske

Lämpö on mulle ykkösasia matkustamiseen. Kärsin kipusairaudesta joka helpottaa vasta kun on vähintään 25 lämmintä.

Ruoka, kulttuuri, maisemat.

Läsnäolo perheen kesken ilman arkihuolia.

Fasiliteetit ei ole ongelma: iso kaunis okt, uima-allas pihalla, järvelle 1km ja merelle 2km. Stadiin 25 min

Saatan laittaa reissusta 1-2 kuvaa someen.

Vierailija
7/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asunto italiassa. Vi... kuin pientä oravaa jos ei päästä sinne koko kesänä.

Vierailija
8/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan monikulttuurinen perhe, joten toisessa kotimaassa käyminen on normaalia. Muutenkin suomalainen kulttuuri on mitä on, joten viihdyn muualla. 

Vierailija
9/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt vuoden aikana Filippiineillä, Kiinassa ja thaimaassa.

Kyllä me matkustamme joka vuosi.

Suomessa palelin 2011 heinäkuussa, kun otin kuvia Neuvostoliiton suomella lahjoittamasta patsaasta Hakaniemessä.

N. 52

Singapore

Vierailija
10/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mutta minä olen jo 10-vuotiaana 1970-luvulla viipynyt tuntikausia karttakirjan äärellä haaveillen kaikista niistä paikoista maailmalla, missä vielä joskus haluan käydä. Vasta 2000-luvulla ja oikeastaan vasta reilun 10 viime vuoden aikana on tullut taloudellisesti mahdolliseksi tehdä useita matkoja vuodessa. Viime vuonna kävin kuudessa eri maassa, puolet uusia ja puolet sellaisia joissa olin jo käynyt (mutta eri kohteissa). Silti "Bucket List":ani sisältää edelleen niin paljon paikkoja, etten tämän elämän aikana kaikkiin ehdi :-(

Vierailija
11/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri reissaa paljon perheensä kanssa. Hänestä on mukavaa, kun voi vain rentoutua eikä tarvitse huolehtia kotitöistä tai muustakaan. Lapsetkin ovat iloisia, kun pääsevät laskettelemaan tai rantalomalle. Se on perheen yhteistä rentoutumisaikaa. 

Vierailija
12/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ihmetelly että mitä se teidän per*että kutittaa toisten matkustelu?

Vierailija
13/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailu erilaisissa paikoissa rentouttaa.

Ja näkee ja oppii matkoilla paljon.  Kielitaitoiset saavat heti tuttavia, koska pystyvät helposti kommunikoimaan joka paikassa.

Se on aina yhtä jännitävää ja kiehtovaa lähteä matkalle,

Vierailija
14/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa matkusteluun on vasta perheen perustamisen jälkeen niin parempi silloin kuin ei koskaan.

Vierailija
15/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomailu erilaisissa paikoissa rentouttaa.

Ja näkee ja oppii matkoilla paljon.  Kielitaitoiset saavat heti tuttavia, koska pystyvät helposti kommunikoimaan joka paikassa.

Se on aina yhtä jännitävää ja kiehtovaa lähteä matkalle,

Totta osittain. varsinkin jos matkustaa sellaisissa maissa, joissa opetetaan kieliä. Monissa maissa näin ei ole ja vain harva on opiskellut erikoisempia kieliä.

Vierailija
16/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kiinnostus toisiin maihin ei loppunut siihen kun menin naimisiin ja sain lapsia. Tietysti sinkkuna ja lapsettomana matkustin enemmän, mutta edelleenkin käyn ulkomailla vähintään neljä kertaa vuodessa joko perheen kanssa tai yksin.

Vierailija
17/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina ihmetelly että mitä se teidän per*että kutittaa toisten matkustelu?

Kurkkuahan se vain "kutittaa" näinä päivinä. Kiitos matkailijoiden.

Covid19

Vierailija
18/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi SINULLA on maaninen tarve avata näitä maaninen matkusteluketjuja?

Vierailija
19/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ei kotimaassa matkailu kiinnosta pätkääkään vaan rakastamme rantalomia. Sen takia matkustamme kun suomessa ei ole tarpeksi lämmintä.

Vierailija
20/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tarvitsee tekosyyn ryypätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan