Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muistatte lapsuudestanne ennen kouluikää?

Vierailija
14.04.2020 |

Minä en muista mitään. Mistä se voi johtua? Jostain olen kuullut, että se voi johtua jostain traumasta. Miten asian voisi selvittää?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun kerran kerhossa tai eskarissa ollessa naapurissa ollut pankki oli ryöstetty ja leikkipuisto oli sotkettu jollain mustalla filminauhalla. Samoin kerho- ja eskariajoilta muistan joitain leikkejä esimerkiksi miten laulettiin Jumalan kämmenellä ja välipalaksi oli muroja. Nuo muistot on helppo yhdistää ennen koulua tapahtuneeksi, sillä muutoin tuossa tilassa ei oltu. Muistan myös miten eskarissa harjoiteltiin kirjaimien piirtämistä ja hämärästi kouluun tutustumisen.

Kotoolta muistan joitain juttuja pikkusiskoni syntymästä, mutta ne ovat paljon hämärämpiä enkä ole varma niiden aitoudesta. Esimerkiksi kun kurkkasin kehtoon tai leikin olohuoneen lattialla sisarukseni ollessa hyppykiikussa. Minulla on myös muistikuva siitä, että olemme jutelleet perheen kanssa siitä mikä siskolle tulisi nimeksi. Olisin toivonut Jonnaa ja muistan pahoittaneeni mieleni, kun se ei vanhemmistani ollut hyvä nimi. Vanhempani eivät kuitenkaan tätä muista. Elävästi muistan, miten isä istui lastenhuoneessa kertomassa meille satuja omasta päästään. Ne olivat aina parempia kuin kirjat. Isän saduissa seikkailin aina minä ja veljeni ja myöhemmin myös pikkusisko ja aiheet tulivat usein pimennysverhon kuvioista.

Tarkasti muistan myös loman ulkomailla sukulaisten luona mutta siitä en ole varma olinko jo ekalla silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla