Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista maskia sinä käytät kauppareissuilla?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista maskia. Olen luultavasti sairastanut jo koronan ja pysyin sen takia perheen kanssa kotona reilun kahden viikon ajan.

Jos virukselta haluaa suojautua, niin myös silmät pitäisi suojata yleisillä paikoilla ja sitäkään en tehnyt.

Vierailija
22/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasmaskit, huivit jne. Ei suojaa yhtään mitään. Siksi ne on turhia. Ne antaa vain väärän turvallisuuden tunteen ja unohtuu se tärkein. Pestä kädet, älä koske kasvoihisi ja vältä sairaana julkisia paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä kaupassa että ulkoillessa sellainen kuimn Scream-leffoissa. Suojaa kätevästi koko naaman

Vierailija
24/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisia ole ja itse en ala tekemään mitään tai virittelemään huiveja naamani eteen.

Käyn kaupassa pari kertaa viikossa jo senkin takia, että vien vanhemmilleni ja yhdelle naapurille ruokakassit, sekä ostan tietenkin omat ruuat. Käyttäydyn kaupassa aika normaalisti, sillä en ole ennenkään hinkannut muiden kylkiä.

Vierailija
25/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Lähden 15 minuutin päästä kauppaan, heti kahdeksalta on liikkeellä vähän ihmisiä. Jos halutaan, että ihmiset rupeavat käyttämään kangasmaskeja, niitä pitäisi jakaa ilmaiseksi tai olla halpaan hintaan myynnissä ruokakaupan oven ulkopuolella.

Olen samaa mieltä, mutta toisaalta myös niin, että jos ja kun ns asiantuntijat ovat epäpäteviä TAI ANTAVAT EPÄPÄTEVÄN VAIKUTELMAN, on oltava itse aktiivinen oman terveytensä suhteen (ja toki muutenkin)-

Vierailija
26/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maskia, koska olen tolkun ihminen.

Vierailija
27/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Siinä vaiheessa kun itse pääsimme takaisin Suomeen, oli maskit jo paikallisista apteekeista loppu, ja jostain kumman syystä en aio rampata kaupasta toiseen niitä etsimässä. En myöskään aio tuhota täysin käyttökelpoisia lakanoitani jotta voisin käsin yrittää väkertää jotakin, kun ompelutaitoni rajoittuvat nappien kiinnittämiseen. Onneksi kaupassa tarvii käydä vain 2 viikon välein.

Vierailija
28/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toistaiseksi ole käyttänyt maskeja.

Ja jos käytän, en käytä suositeltua kangasmaskia.

Kirurgien kertakäyttömaskien käyttö olisi kuulema vastuutonta kun ne pitää säästää ammattikäyttöön?!

Anteeksi nyt vaan mutta mulla on niitä lootallinen joka on hankittu jo vuosi sitten.

Nyt mä olisin vastuuton jos käyttäisin niitä???

Sehän on ihan varma että noita ei mikään sairaala minulta ottaisi vastaan, kun on avattu paketti.

Joten jos jotain käytän, käytän niitä.

THL voi haistaa homeen, itse ovat koko ajan jaelleet vastuuttomia neuvoja.

Vierailija
29/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirurgien kertakäyttömaskien käyttö olisi kuulema vastuutonta kun ne pitää säästää ammattikäyttöön?!

Anteeksi nyt vaan mutta mulla on niitä lootallinen joka on hankittu jo vuosi sitten.

Sehän on ihan varma että noita ei mikään sairaala minulta ottaisi vastaan, kun on avattu paketti.

Oletko aina noin vihamielinen?

Vierailija
30/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ei pienintäkään kinnostusta alkaa itse askartelemaan tyyliin lakanasta jotain pellemaskia mistä ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
31/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut harjoitustunteja kus.päisyyteen vai tuleeko ihan noin luonnostaan ?

Zinc

Vierailija
32/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäänlaista. Käyn vain kaupassa ja apteekissa kerran kahteen viikkoon, huivi riittää siihen jos jotakin on pakko käyttää.

Vierailija
33/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun seeepraaksi kun käyn hakemasssa kaljat.

Vierailija
34/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kaupassa maskia. Vältän lähikontaktia muihin. Jos kannan koronaa, se on täysin oireeton minulla.

Jos taas haluaisin suojata itseäni tartunnalta se vaatisi silmäsuojat ja venttiilimaskin, eikä minulla sellaisia ole. Nitriilihanskat pitäisi olla myös kädessä. Vaatteet pitäisi heti pestä, kun tulee kotiin. Tai sitten pitäisi olla suojahaalari. Ei ole tätäkään.

Pelkät kangasrievut naaman edessä ei suojaa ketään.

Vierailija
35/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyny kaupassa tosi harvoin, mutta nyt sunnuntaina eksyin markettiin kymmenen jälistä ja höö, siellä olikin riskiryhmille varattu tunti vielä menossa. No laitoin sitten taskussa varalta olleen kertakäyttömaskin päälle etten ainakaan itse levittäisi mitään pöpöjä, vaikka ei mitään oireita ole ollutkaan. En ole kyllä millään tapaa ylpeä mistään toiminnastani tässä kauppareissussa.

Vierailija
36/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kysymästä, mutta en ole aina :)

Suhtaudun vaan aika intohimoisesti moniin asioihin ja joskus kyllä kiehahtaa. Varsinkin kun tällaisesta asiasta annetaan näin älyttömiä lausuntoja. Siis tämä maskien käyttö.

Vierailija
37/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvä, kun ensin THL aivopesee kansalaiset maskien turhuudesta, ja suorastaan vaarallisuudesta, mutta nyt pitäisi saada ihmiset käyttämään maskeja. Ja sitten ne aivopestyt ihmiset ohjeistavat aivan muina asiantuntijoina THL:lle, että turhaa on :D

Vierailija
38/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, eikä kyllä nähtävästi käytä kovin moni muukaan, kun olen kauppareissuilla nähnyt sellaisen yhteensä ehkä kymmenellä ihmisellä.

Vierailija
39/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Lähden 15 minuutin päästä kauppaan, heti kahdeksalta on liikkeellä vähän ihmisiä. Jos halutaan, että ihmiset rupeavat käyttämään kangasmaskeja, niitä pitäisi jakaa ilmaiseksi tai olla halpaan hintaan myynnissä ruokakaupan oven ulkopuolella.

Et voi muista ihmisistä tietää, kuka on koronan levittäjä. Se voi olla vaikka maskiton myyjä. Maskeja tosiaan pitäisi jakaa ilmaiseksi kaikille, niitä ei jaeta kun niitä ei yksinkertaisesti ole kenellekään saatavilla.

Vierailija
40/60 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oilisko lähdettä tälle, että maskit aivan hyödyttömiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän