Millaista maskia sinä käytät kauppareissuilla?
Kommentit (60)
Hassulta tuntuisi mennä maski naamalla lähikauppaan, jossa lisäkseni on 2-3 muuta asiakasta. Käyn kaupassa myöhään illalla, tai aikaisin aamulla, kun kauppa avautuu.
Sukkahousut vedän päähäni ja leikkipyssy käteen. Ei tarvii edes ostoksistaan maksaa. ;)
Olen aiemmin hieman ujostellut maskin käyttöä kun ei niitä kovin monella ole vielä näkynyt mutta nyt aion kyllä noudattaa uutta THL:n suositusta kuten kunnon kansalaisen kuuluukin totella.
Vierailija kirjoitti:
Olen aiemmin hieman ujostellut maskin käyttöä kun ei niitä kovin monella ole vielä näkynyt mutta nyt aion kyllä noudattaa uutta THL:n suositusta kuten kunnon kansalaisen kuuluukin totella.
Juu kun niitä olis vaan tarjolla tai vois ostaa jostain kohtuu hinnalla.
En käytä. Kangasmaskin toimivuudesta ei ole mitään takeita. Tämän vuoksi ei ole pakollista käyttää.
Vierailija kirjoitti:
STM ei suosittele jokaisrlle maskin käyttöä vaan se THLn pääjohtajan omia ajatuksia ( tänä aamuna uutisissa).
Osaako ihmiset köyttää maskeja oikein? Nehän on kertakäyttöisiä tai kankainen pitäisi pestä tai keittää joka käytön jälkeen. Ja joillekin se voi olla jopa haitaksi.
Huivia - suojaa muita ehkä edes hitusen verran.
Turvavarusteet tuntevana, en mitään. Kuten stm sanoo, siellä on lähtenyt thl:ltä puheenvuoro medialaukalle. Mitään terveydellistä perustetta niille ei ole.
En syljeskele toisten päälle kaupassa ja puhumisenkin voisi lopettaa kaupassa, jos vain kassat tämän tajuaisivat.
Maskit siis ovat aivan turhia.
Zinc
Corona aikaan voisi kieltää kassoilta turhan läpätyksen !!
Zinccis
Ei muuta kun piippaa tuotteet ja ottaa aivan hiljaa rahat, etenkin jos maksaa kortilla! Kyllä minä sen summan osaan lukea siitä näytöstäkin !!
Paremmat näytöt myös tuotteiden kohdalla olisi hyvä juttu, että näkisi mitä ostaa !!
JA mihin HINTAAN. Ne kun ei aina pidä kutiansa ne hinnat. 99% tietenkin hinta on ylöspäin, eikä alaspäin ;)
Kumma juttu kun se virhe on aina siihen suuntaan.
Zinc
Olen alusta asti arvannut (oikein), että maskin käyttöä tullaan vielä suosittelemaan. Olen tutkinut netistä mikrobiologien ja materiaalitekniikan ammattilaisten ohjeita suojien tekoon ja tehnyt niitä ohjeiden mukaan.
Eikä liikuta kenenkään vähättelyt tai naureskelut. Minä en halua vielä kuolla.
Vierailija kirjoitti:
THL ei suosittele maskin käyttöä. Maskia suositellut pääjohtaja sanoi itsekin puhuvansa vain omissa nimissään.
Vierailija kirjoitti:
Huivia - suojaa muita ehkä edes hitusen verran.
Samoin.
En mitään. Pahimmassa tapauksessa moinen on vain haitaksi. En mene muiden lähelle vaihtelemaan limoja enkä edes käy kaupassa kuin kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL ei suosittele maskin käyttöä. Maskia suositellut pääjohtaja sanoi itsekin puhuvansa vain omissa nimissään.
Pääjohtajan puhe on myös THL.n puhetta, vaikka yritetään keinotekoisesti pitää erillään. Viestintä on ala-arvoista.
Miksi uskoa mihinkään THL.n suosituksiin kun maailmanlaajuisesti asiasta on niin monenlaisia kantoja ja käytäntöjä?
Jos tulee maskipakko, valtion tulee jakaa niitä kaikille riittävä määrä. Toisilla ei ole mitään mahdollisuutta ostaa niitä, ihmiset on eriarvoisessa asemassa.
En mitään. Lähden 15 minuutin päästä kauppaan, heti kahdeksalta on liikkeellä vähän ihmisiä. Jos halutaan, että ihmiset rupeavat käyttämään kangasmaskeja, niitä pitäisi jakaa ilmaiseksi tai olla halpaan hintaan myynnissä ruokakaupan oven ulkopuolella.
En käy kaupassa.