Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset! Menevätkö keskenmenoon kuolleet vauvat taivaaseen?

Vierailija
14.04.2020 |

?

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee. Kaikki lapset on taivaskelposia. Myös keskenmenossa menehtyneet.

Vierailija
22/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat olla varma, että lapsesi pääsi taivaaseen. Älä välitä, mitä täällä ilkeät ihmiset puhuvat. Minulla on varma totuus kerrottavana: jokainen lapsi syntyy tähän maailmaan puhtaana ja viattomana. Jokainen esim. Afrikassa joka hetki kuoleva lapsi menee suoraan taivaaseen ja kasvattaa valittujen joukkoa. Jos (kysymyksestäsi päätellen) et itse vielä omista Jumalan rauhaa sydämelläsi, usko syntisi anteeksi Herran Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä. Näin sinäkin pääset näkemään enkelivauvasi kerran taivaassa.

T. Uskovainen (vl). Ja varmasti tulee alapeukkuja, mutta se ei uskoani vähennä.

Muuten samaa mieltä, mutta kyllä perisynti koskee ihan kaikkia, vauvojakin (myös käsittääkseni teidän vanhimmistonnekin mukaan) . Mutta uskon että Hän antaa anteeksi sen ilman kastettakin, pääsihän ristin ryövärikin taivaaseen ilman kastetta <3

ps. ihana nähdä uskovainen vl! Oma kokemus on että monet heistä valitettavasti ovat vain nimellisesti ja kulttuurisesti uskovaisia, ei sydämessään ja omakohtaisesti.

Jumalan rauhaa kaikille!

T. toinen uskovainen, luther-säätiöläinen =) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä taivaassa mahtaa olla tosiaan ruuhkaa, koska suurin osa hedelmöittyneistä munasoluista kuolee.

Katolinen kirkko luopui limbon käsitteestä vasta 2007. Siihen asti katolisen kirkon oppiin kuului, että kastamaton vauva päätyy ikuisiksi ajoiksi välitilaan eli limboon. Vuoden 2007 jälkeen vauvat ovat päätyneet taivaaseen.

Keskiajalla kirkon oppineet olivat vakuuttuneita siitä, että kastamattomat vauvat joutuvat helvettiin. Tuolloin kristinusko oli varsin ankara oppi.

Oppia on siis muokattu pahan mielen välttämiseksi. Noissa henkimaailman asioissa on se kiva puoli, että voi keksiä ihan mitä vain lopputulemia, koska todistaahan ei tarvitse yhtään mitään. Kukin tulee autuaaksi uskollaan.

Vierailija
24/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat olla varma, että lapsesi pääsi taivaaseen. Älä välitä, mitä täällä ilkeät ihmiset puhuvat. Minulla on varma totuus kerrottavana: jokainen lapsi syntyy tähän maailmaan puhtaana ja viattomana. Jokainen esim. Afrikassa joka hetki kuoleva lapsi menee suoraan taivaaseen ja kasvattaa valittujen joukkoa. Jos (kysymyksestäsi päätellen) et itse vielä omista Jumalan rauhaa sydämelläsi, usko syntisi anteeksi Herran Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä. Näin sinäkin pääset näkemään enkelivauvasi kerran taivaassa.

Muuten samaa mieltä, mutta kyllä perisynti koskee ihan kaikkia, vauvojakin (myös käsittääkseni teidän vanhimmistonnekin mukaan) . Mutta uskon että Hän antaa anteeksi sen ilman kastettakin, pääsihän ristin ryövärikin taivaaseen ilman kastetta <3

ps. ihana nähdä uskovainen vl! Oma kokemus on että monet heistä valitettavasti ovat vain nimellisesti ja kulttuurisesti uskovaisia, ei sydämessään ja omakohtaisesti.

Jumalan rauhaa kaikille!

T. toinen uskovainen, luther-säätiöläinen =) 

Kyllä, olet oikeassa, että paljon on joukossamme niitä ”mätiä kaloja”, mutta uskaltaisin väittää enemmistö on kuitenkin sydämen uskovaisia. Perisynti koskee kaikkia, se on ihan totta. Mutta lapsi pääsee suoraan taivaaseen.

Vierailija
25/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuniin ne meiltä lähtee. t. uskovainen virastomestari

Kyllä ne poistetaan arkisemmin, sairaalan huolto osaa kertoa.

Vierailija
26/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aww...miten naivia, ihan kuin uskoisi joulupukkiin ja yksisarvisiin :D Totuus on että elämä on vain tässä ja nyt, ei mitään ennen eikä mitään jälkeen, mielestäni hyvin lohduttavaa ja helpottavaa.

Vierailija
27/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mee ku ei ne oo ihmisiä vaa keskenmenoja

Vierailija
28/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menevät.

Kaikki lapset (kuin myös kehitysvammaiset) pääsevät Taivaaseen automaattisesti.

-Uskova

Mikä tälle on ikäraja; pääseeko 18v aina, mutta 19v vain jos on uskovainen?

Pääseeko ei-uskovainen mutta kiltisti elänyt 19v taivaaseen?

Entä eläimiä sadoittain kiduttanut ja muita lapsia kiusannut 15v? 

Miksi lapset pitää kastaa, jos taivaaseen pääsee joka tapauksessa?

Vierailija
29/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene, helvettiin päätyy kastamattomina.

Tämä on varmaa tietoa suoraan isolta pomolta.

Tosin ne on duunissa siellä, velat saavat oman osuutensa kun eivät lisääntyneet ja täyttäneet maata. Nyt he kuuntelevat sitä itkua iäisyyden.

Vierailija
30/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset menevät aina.

Vierailija
31/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perisynti se vasta veikeä oppi on.

Pieni vauvakin on paha, koska Eeva houkutteli Adamin syntiin Käärmeen yllyttämänä.

Vierailija
32/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska Jeesuksen sovitusta tarvitaan nimenomaan perisynnin takia, ei Aadamin ja Eevan tarinaa voi ottaa vertauskuvallisena, vaan sen täytyy olla kirjaimellisesti tosi.

N. 6000v sitten ei ollut mitään asutusta Euroopassa tai Afrikassa, vaan Lähi-Idän alueella oli Paratiisi, jossa oli tasan 2 ihmistä.

Vierailija
33/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psalmi 139

13.Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut.14. Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä. Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen.15. Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä, muotoni kuin syvällä maan alla, mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa.16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut.17. Kuinka ylivertaisia ovatkaan sinun suunnitelmasi, Jumala, kuinka valtava onkaan niiden määrä!18. Jos yritän niitä laskea, niitä on enemmän kuin on hiekanjyviä. Minä lopetan, mutta tiedän: sinä olet kanssani.

Toisten elämä on lyhyempi, toisten pidempi, toisilla se päättyy juuri kuin vasta alkoi muotoutua. Jumalan varjeluksessa tai sallimuksessa (abortti). Pienellä syntymättömälläkin voi olla oma tarkoituksensa elämälleen. Puhutella vanhempia, olla tähtenä tiellä. Moni voi hukata pitkän elämänsä turhuuksiin ja isossa mittakaavassa ikuisuuden rinnalla yhtä lyhyitä on keskenmenneen ja satavuotiaan elämä. 

Vierailija
34/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menevät.

Kaikki lapset (kuin myös kehitysvammaiset) pääsevät Taivaaseen automaattisesti.

-Uskova

Mikä tälle on ikäraja; pääseeko 18v aina, mutta 19v vain jos on uskovainen?

Pääseeko ei-uskovainen mutta kiltisti elänyt 19v taivaaseen?

Entä eläimiä sadoittain kiduttanut ja muita lapsia kiusannut 15v? 

Miksi lapset pitää kastaa, jos taivaaseen pääsee joka tapauksessa?

Kiltisti elämisellä ei ole mitään tekoa taivaaseen pääsyn kanssa. Kukaan ei mene sinne omilla teoillaan. 

Vierailija
35/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin osanottoni, ap <3

Uskon, että Jumala on nähynyt myös pienokaisesi, kuten kaikki muutkin lapset. Hän on elämän ja kuoleman Herra. Hän salli pienen taimen lähteä kasvamaan, mutta elämän päivät tulivat täyteen hyvin pian. 

Vierailija
36/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni kastanut nuori miespastori

painotti kasteen merkitystä: "Ilman sitä pelastus ei ole mahdollinen"

Körttitausta taisi olla hänellä.

Vierailija
37/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaesoteerikko-teosofi tässä. Et ehkä ihan tätä halunnut kuulla, mutta vauvan sielu valitsee sinut etukäteen äidiksi ja tekee suunnitelman syntyä sinulle. Sielu tulee kohtuun n. 120 raskauspäivön kohdalla, siihen asti hän tarkkailee äitiään ”taivaasta” (oikeasta kodista).

Joskus sielun suunnitelma muuttuu tai olosuhteet muuttuvat ja silloin inkarnoitumista siirretään. Toinen syy sitten on ihan oikeat komplikaatiot jolloin sielu olisi halunnut tulla mutta ei kykene.

Kummassakin tapauksessa vauvan sielu (joskin se ei ole vauva-muodossa oikeassa kodissa) on syvästi kiintynyt sinuun ja rakastaa sinua, ja aikanaan tapaatte jälleen. Se vauvasi sielutaso myös kuulee sinua, kutsu vauvaasi, odota pari minuuttia (menee hetki kun energiataajuus muuttuu niin että hän voi kuunnella) ja kerro mitä ajattelet.

Itsellä myös useita keskenmenoja ja nämä ”vauva” ovat ilman muuta vauvojani nytkin, muistelen heitä, puhun heille ja vietän merkkipäivätkin :)

Ei ole mitenkään pakko uskoa mitä puhun jos et halua. Mutta jos kiinnostaa niin esim kirja Sylvia Browne: toisella puolella kertoo asiasta helppotajuisesti. Pekka Ervastin kirjat sitten vaikeatajuisesti.

Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
38/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ajatellut tätä näin. Jos hetken mietitte matemaattisesti, niin Taivaassa olisi aivan valtaosa tyyppejä, joilla ei maan päällä olisi koskaan ollut tietoisuutta.

Ensinnäkin keskrnmenoja tapahtuu aivan valtavasti ja on tapahtunut kautta aikojen. Mutta aivan viime vuosoin asti suuri osa kuoli ennen toista ikävuottaan. Ja nykyisin yhä hyvin köyhissä maissa.

Taivaaseen on silloin laskennallisesti menossa ihmisiä, jotka eivät koskaan ole olleet kristittyjä mutta jotka siis kuolivat vauvoina. Krisittyjä aikuisina kuolleita olisi siellä pikkuruinen vähemmistö. Huikea ajatus!

Vierailija
39/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plot thicens ..pääsekö afrikkalainen 5 vuotias taivaaseen?

Vierailija
40/135 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoiseni kastanut nuori miespastori

painotti kasteen merkitystä: "Ilman sitä pelastus ei ole mahdollinen"

Körttitausta taisi olla hänellä.

Minä olen  "liekkimeri  hullu"

Minua loukkaa nuo kokemukset jossa vanhuuteen kuollut äiti tulee pullanleivonta hetkeen mukaan.

Minua loukkaa kristittyjen isääni halventavat kommentit, kuten "hän ajatteli jumalaa" kun ampui itsensä.

Minua loukkaa että minun uneni isästä kadotuksessa on jotenkin hullu.

Kaipaan isääni edelleen, mutta en ole häntä enää nähnyt.