En ymmärrä miten joillain voi olla koti täynnä kasveja JA kissa
Näin internetissä kuvia ihmisten kodeista, joissa on kasveja ruukuissa lattioilla sekä pöydillä ja vieressä hengailee kissa. Ovatko nämä kuvat totta vai pelkkä lavastus? Onko todella olemassa kissoja, jotka antavat niiden kasvien olla eivätkä töni ruukkuja nurin, kaiva multaa lattialle ja syö kasvit kaupan päälle?
T. Katkera kissanomistaja
Kommentit (26)
Kaverilla on paljon kukkia ja 2 kissaa. Ei ongelmia. Mulla yks iso kliivia joka ei kiinnosta mutta maljakko kukat kyllä. Vähensin kukat pois kun niin moni myrkyllinen ja yksi kissanpentu aikoinaan sai pahan ripulin kun pureksi santpaulian lehteä. Esim kultaköynnös tosi myrkyllinen. Tuttavan luona löytyi pureksittu kultaköynnöksen lehti ja vähän matkan päässä kuollut hiiruli...
Meillä kissat jättävät kasvit rauhaan. Ruukuissa on kiviä etteivät kaivele multaa ja jos vähän rouskuttavat lehtiä, niin ei haittaa. Kaikkein eniten himoitsevat kuihtuneita koppuroita lehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran on kaivettu isoa ruukkua mutta laitoin jekkuansan niin eipä koske enää ;) kissakin on fiksu, oppii ihan kerrasta.
Tuo mun kissa ei taida olla fiksu kun ei opi edes useista kymmenistä kerroista. Kokeiltu veden suihkuttamista, foliota, hajusteita, peltipurkin rämistämistä. Pötkii aina pakoon, mutta yrittää silti sinnikkäästi uudestaan ja uudestaan.
Jaa. Mulla on sen verran fiksu kissa, että ymmärtää puhettakin ja sana "ei" on oikein hyvin hallussa ja toimii aina kerrasta. Ikinä en ole mitään suihkutellut, ikinä ei voisi tulla edes mieleen: pidän sitä väkivaltana.
Miten olet opettanut kissallesi mitä tarkoittaa "ei"?
Riippuu ihan kissasta. En usko että kasvatuksella paljon asiaa. Itellä 2 kissaa potki ruukkuja maahan ja söivät kasvit. Nykyinen katti kauniisti väistelee kasveja ikkunalaudallakin, eikä syö niitä. Joskus nuolee uutta kasvia, mutta lähinnä nuoleskelee vain muovipusseja :D olenkin antanut hänen intiaaninimeksi 'nuolee muovipussia'
Meillä kaksi kissaa ja paljon viherkasveja. Toinen kissa ei ole yhtään kiinnostunut kasveista, mutta toinen maistelee. Olen sijoitellut kasvit siten, että ne mitä ei passaa maistella, on kissan ulottumattomissa amppeleissa tai sellaisissa huoneissa johon kissalla ei ole mitään asiaa. Kissan ulottuvilla on niitä kasveja, joista kissa ei ole kiinnostunut sekä niitä, joita kissa saa parturoida vapaasti. Kasvatan myös kissalle oraita.
Meillä kaksi sisäkissaa, välillä pöydillä olevat kasvit saattavat olla rallutteluista nurin, ja jukkapalmua läytetään luonnon raapimapuuna, ollaan säilytty ilman suuria katstrofeja. :D